www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 13:29 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Klubben har sorg!
InläggPostat: 9:01 (torsdag, 31 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Vet inte varför informationen inte kommit ut på forumet tidigare, kanske har det fattats beslut om att denna typen av info. inte SKALL läggas ut!? I så fall bryter jag nu på det i all min okunskap!

Hur som helst har klubben sorg!
Jag fick klart för mig igår, via klubbkamrater och en pressrelease som är uppsatt på dörren till klubbhuset (insidan) att vår klubbkamrat Kent Anderson avled i förrgår (29/8) på väg i ambulans till sjukhus i sviterna av ett brustet blodkärl i eller kring hjärtat.

Jag antar att mer information kommer senare för jag kännde inte Kent så bra att jag vet hur hans familjesituation såg ut. Dvs. vilka han lämnar efter sig!

Till anhöriga och nära vänner ber jag dock att få beklaga sorgen å klubbens vägnar! :(

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:58 (torsdag, 31 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Hej

Jag fick höra om detta för en stund sedan, från en på jobbet som känner Kent. Skrev också under "ÖVRIGT" innan jag såg ditt inlägg.

Ja, det var verkligen tråkigt att höra, Niklas.
Köpte en tidning för ett tag sedan där dom hade ett reportage om hans 125 racer och en bild på honom + lite historik.

//Rolf

Inläggsrubrik: Tragiskt
InläggPostat: 12:10 (torsdag, 31 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Visst är det tragiskt.
Jag är dock lite tveksam till att lägga ut detta här bara!
Vi har inte gjort det med andra medlemmar som gått bort!

Jag fick reda på det i förrgår, och har bett Blixten som kontaktade mig och som fick reda på det via Kents anhöriga att fortsätta hålla oss informerade samt att jag bad honom medela dem att klubben beklagar sorgen etc. Det är bättre att han sköter de kontakterna. Hoppas att andra klubbmedlemmar om de inte var en nära vän till Kent och hans anhöriga, lämnar dem lite frid och ro i deras sorg. All info som vi behöver räknar jag kommer att presenteras av Blixten.

RIP

InläggPostat: 12:37 (torsdag, 31 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Fim har gått ut med en pressinfo, jag har även pratat med många medlemmar(läs onsdag) har även pratat med Svemo, SVT text.
Klubben kommer naturligtvis att visa sitt deltagande eftersom Kent var en stor go o tjötig grabb i vår klubb, jag med många kommer att sakna honom, styrelsen återkommer med mer info längre fram.
/Fredrik Hansson

Här är press info från fim

Kent Andersson

Former Swedish Grand Prix rider Kent Andersson passed away yesterday. He was 64 years old.

Kent Andersson was born on August 1, 1942 in Landvetter (Sweden). He started in competition at the age of 19 with a 250cc Monark; then he rode a Bultaco. He scored his first points in Grand Prix racing in 1966, in the 250cc class riding a Husqvarna. In 1969 on a Yamaha, he took his first Grand Prix wins in the 250cc class (Germany and Finland), and finished runner-up in the World Championship behind Kel Carruthers; he was third of this same class in 1970.

In 1972 he was chosen by the Yamaha factory to ride the new 125cc machine: he finished second in the Championship. In 1973, he won five races and took his first World Champion title. The second title came the following year, in 1974, also with five wins. He finished third in 1975.

He won 18 Grand Prix races in total in his career, 14 in the 125cc class and 4 in the 250cc class.

On behalf of the FIM, President Zerbi and CEO Guy Maitre present their sincere condolences to his family and friends.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:34 (tisdag, 5 september 2006) 
Användarvisningsbild

Stor sorg, Lärde känna Kent I FMCK 1982 och har haft en bra kontakt sedan dess. Den BÄSTE motorcyklisten i KMK är borta.

Mina tankar går till hans barn och anhöriga

Mvh Kjell

:cry:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]