www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 12:37 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 22:22 (tisdag, 13 april 2010) 

Träningar i Borås, följ tråden på Sporthoj.com:
Måndagar och onsdagar 17-21. Udda söndagar 12-18.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219805

Körningar i Göteborg, kolla göteborgstråden på sporthoj.

Träningsläger Borås 31/7-1/8, V30.
Äntligen!
är det dags för ett träningsläger i Borås, 31/7-1/8, V30.
Vi kommer att köra ett motardläger hela helgen med instruerad träning på både gokartbanan och rallycrossbanan.

Pris: 300 för dag med instruerad träning. Jag återkommer med om det blir en eller två dagar med tränare. Blir det träning en dag så gäller vanlig träningsavgift andra dagen (150 icke FMCK medlem, 100 FMCK medlem eller träningskort).
När: 31/7-1/8, V30, (Perfekt uppladdning innan SM i Falkenberg för dom som vill)

Upplägg (preliminärt):
Lördag: Instruerad träning på rallycross banan och gokart banan.
Upplägget inleds med uppvärmning och följs upp med teknikträning (övningar som man aldrig gör annars) under dagen. Vi kommer inte bara "nöta" hela banan utan vi kommer också stegvis beta av delar av banorna för att träna på tekniken. Tränare är inte bestämt ännu.
Det blir körning så det räcker och blir över. Tid 0900 - 1800.
Söndag: Friträning med eventuella minirace under dagen.
Vi kan för dom som vill följa upp lördagens träning med individuell coachning. Tid 0900 - 1800.

Nivå:
Träningen kommer anpassas för alla nivåer. Det viktiga är att vi har kul.
Beroende på hur många vi är och nivån på folket delar vi upp oss i grupper. Vill ni som tävlar träna på olika underlag så har vi det mesta och kan bygga om banorna så att det passar det ni vill ha. Vill ni som gatåkare lära er hur man hanterar hojen och kör fort är detta ett perfekt tillfälle.

Banorna:
Gokartbanan är ca 1100m lång och är ungefär lika "knixig" som Åland eller Örebro. Rallycrossbanan har en stor grusslinga och ett mindre hopp ut på asfalten. Gruset går att lägga om hur man vill för att simulera olika banor.

Motorcykeln:
Crashpuckar, uppsamlingskärl, barkbusters och ett system som inte låter allt för mycket är ett måste. Se gärna www.supermotosweden.se (http://www.supermotosweden.se/) för najning etc.

Boende o Mat:
Vi har en grym anläggning då vi kan bo i husen på området, tillgång till sängar, kök, riktig dusch, bastu, gemensamma festlokaler, badsjö etc.
El finns för er med buss eller husvagn. Mat kommer vi att fixa för självkostnadspris. Det blir antagligen grillning på plats.

Betalning:
Jag lägger ut PG info när det börjar närma sig.
Vid betalning fyller vi i meddelande med namn, så vi vet vem som betalat in och kan fylla i listan med "BET". Skicka gärna PM på Sporthoj eller mail till mig så jag vet när jag skall kolla kontot och efter vilka personer. Går det inte att skicka meddelande så lägg till udda öre och meddela detta genom PM. Det är OK att skriva upp sig själv i samband med inbetalning.
Sista betalningsdag - En vecka innan.
Återbetalning om det inte blir av - Ja.

Arrangör:
Jag, Karin Axelsson och Simon Johansson håller i det genom FMCK Borås.

JSM i Motocross och SM i Falkenberg:
Vi har JSM i 85cc motocross samma helg. Vill ni kolla på grym racing så är det ett perfekt tillfälle. Ungarna idag är galet snabba
Vi kommer passa på att visa upp 85cc motard och marknadsföra SM i Falkenberg helgen efter.

Mvh
Patrik Kerttu
Ansvarig för Supermotosektionen FMCK Borås och Kortedala MK
Mail: p_kerttu@hotmail.com
Telefon: 0702173377

Tränings och tävlingschema för 2010 :)

April:
17-18/4 Träningsläger i Eskilstuna. Ny bana. Ola Eifrem och Henrik Karlsson är tränare.

Maj:
30/4-2/5 Träningsläger i Örebro. Öppen träning i tre dagar. Ombyggd förra året, nu med mer asfalt och riktigt spännande grusparti.
15/5 Enklare tävling på gokart banan i Kalmar.
30/5 SM1 Östhammar. Nytt grusparti för i år.

Juni:
12-13/6 SM2 Eskilstuna. Helt ny bana för i år.

Juli:
10/7 Endurance tävling i Örebro.
27/7 KMK Kinnekulle körning.
31/7-1/8 Träningsläger i Borås/Viskafors. Jag kommer hålla i det.

Augusti:
7/8 SM3 Falkenberg. Banan byggs på delar av roadracing banan.
21/8 Enklare tävling i Borås/Viskafors. Jag kommer hålla i det.
28/8 SM4 i Eskilstuna. Helt ny bana för i år.

September:
18/9 SM5 Örebro
25-26/9 SM6 och Nordiskt mästerskap i Linköping. Snabbaste och längsta banan då den är byggd på roadracing banan.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]