www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 13:30 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Supermoto 2009
InläggPostat: 10:58 (fredag, 28 november 2008) 
Användarvisningsbild

Startar en tråd om Supermoto 2009 som kanske kan. Vara nåt att diskutera.
Vi har haft kontakt med Team13 om fortsatt sammarbete och tränings tillfällen. Diskutionerna som pågår kommer att utvisa hur det kommer att bli 2009.
Lägg gärna upp era förslag och tankar på hur ni vill ha det 2009.
MVH Robert

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:04 (lördag, 7 februari 2009) 

Jag har tagit över ansvaret över motardsektionen efter Robert och har fortsatt diskussionen med Team 13.
Vi har i år samma deal som förra året, dvs vi får 3 träningar i utbyte mot att vi ställer upp med 15 funktionärer på deras tävling. Jag har även frågat vad det skulle kosta att hyra banan söndagar 8-12 utöver de 3 tillfällena. Vi har inga datum klara ännu då vi skall jämka det mot kartingens behov och datumen för SM i supermoto.

Det ser lovande ut hittils :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:06 (tisdag, 21 april 2009) 

Vi har nu klart med tre träningar innan sommaren på Team13.
26/4, 31/5 och 5/7. Söndagar mellan 0800-1200.

Alla tre träningar ligger helgen innan SM-tävlingar.
Att det inte är fler träningar innan semestern beror på att Team13 har en hel del andra aktiviteter att planera in. Vi kommer diskutera möjligheten (och tider) innan midsommar för fler träningar under sommar och höst.

Regler:
94dB,
Uppsamlingskärl.
Ingen glykol i kylaren.
Craschpuckar krävs på fotpinnar, hjulaxlar och styren (barkbusters med plast är OK) för att inte förstöra banans beläggning vid omkullkörning.
Kontroll av kraschpuckar kommer ske innan träning och under träning. Avsaknad av kraschpuckar = ingen träning.
All körning sker på egen risk.

Pris:
Medlem i KMK: 100:-
Icke medlem i KMK: 300:-

Iom flytt etc så är vi lite långsammare i medlemshanteringen nu. Ni får maila eller PM:a mig om ni inte hunnit få hem inbetalningskort etc. Om inte annat så får jag lägga ut postgiro kontot så får ni ta med bevis på inbetalning. Medlemskapet kostar 400 så man tjänar alltså in det på två träningar och man blir då även medlem i en SVEMO ansluten klubb med alla dess fördelar etc.

Väl mött
Patrik Kerttu
p_kerttu@hotmail.com
0702 173377

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:17 (tisdag, 21 april 2009) 
Användarvisningsbild

Gött mos
Körning nu på Söndag! :iconbiggrin:

InläggPostat: 9:02 (onsdag, 13 maj 2009) 

Dåliga nyheter...

Team 13 har fått klagomål på ljud från grannar till banan och har nu ålagts en miljökonsekvensbeskrivning av Miljökontoret Gbg Stad. Klagomålen avser dels Team13 gokart tävling på påsk och dels vår träning på banan.

Problemet är att det byggts nya hus bakom lillebykiosken (som är rätt nära Team13) i vinter. Ett annat problem är att lågfrekventa ljud når längre jämfört med kartar. Ljudet dämpas inte i samma utsträckning (bastoner når längre). Detta problem har även andra kartbanor haft.
Ljudmätningarna jag gjorde visade att vi låg väl under kraven men det hjälpte tydligen inte.

Detta innebär stora kostnader för Team i form av ljudmätning (för båda verksamheterna) samt risk för minskad tränings/tävlingstid.

På grund av detta har styrelsen för GKRC Team13 beslutat att inte tillåta träning på andra tider än kartingens egna, samt att inte låta andra fordon än kartar köra på banan. Detta för att skydda deras egna verksamhet.

Jag har erbjudit att hjälpa till med analys av miljökonsekvensbeskrivning (min flickvän är miljöskyddsinspektör) men inte fått svar. Har även erbjudit oss ta andra tider (jag förstår ju att söndag morgon kan vara känsligt) på vardagar men då har hyrkarten i princip all tid (12-20).

Tyvärr innebär detta att vi inte kan träna mer på Team13.
Detta är ett bakslag för vår verksamhet, men vi kommer ju fortsätta arbeta för körningar i Göteborg. Ännu har jag inget nytt område vi kan köra på, men kommer börja med att investera i en stor sopkvast så vi kan få bra grepp på Arendal :D

Vi kommer självklart betala tillbaka medlemsavgiften till de medlemmar som önskar detta. Ta kontakt med mig så löser jag återbetalning.

Mvh
Patrik Kerttu
p_kerttu@hotmail.com
Ansvarig Supermoto i Kortedala MK
0702 173377

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:11 (onsdag, 10 juni 2009) 

Hej.

Träning, onsdagar 17.00-21.00, på rallycrossbanan och gokart banan i Borås.

På rallycrossbanan varvar vi med motard, quad och rallycross (hittils har det bara varit motard). På grusdelen lägger vi vid behov olika slingor.
Pris 100:- per förare.

Gokart banan varvar vi med minimoto på onsdagar. Vissa veckor kör vi även tisdagar och varvar då med gokart. Crashpuckar, uppsamlingskärl, barkbusters och ett system som inte låter allt för mycket är ett måste. Pris 200:- per förare men då ingår rallycrossbanan också.

Not 1:
Vill ni köra andra dagar än onsdagar så vill jag att ni kontaktar mig först eller följer tråden på sporthoj
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=206116
Vi har i stort sett tillgång till rallycrossbanan måndag till torsdag och varannan helg. Vi har kört några tisdagar nu och då varvar vi med gokart på gokartbanan.

Not 2:
Vi planerar att köra ett motard läger en helg med instruerad träning på både gokart banan och rallycrossbanan efter önskemål och behov.
Tränare: Ej fastställt.
Pris: Överkomligt.
När: Ska kolla upp möjliga datum med FMCK.

Kontaktperson:
Patrik Kerttu 0702-173377

Vägbeskrivning Borås Motorstadion http://www.borasmk.com/kontakta-oss/
Från norr ( Göteborg ,Jönköping) riksväg 40 i Borås ta avfart riksväg 41 Varberg efter ca 11 km se skylt Viskafors , Motorstadion
sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km
Välkommen till Borås motorstadion

Från Söder vid Varberg norra tag avfart riksväg 41 Borås efter ca 70 km och 25 km från Kinna sväng vänster se skylt Motorstadion ca 11 km från Borås
sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km

Mvh
Patrik

InläggPostat: 22:58 (torsdag, 2 juli 2009) 

Hej.

Träning, onsdagar 17.00-21.00, på rallycrossbanan och gokart banan.

På rallycrossbanan varvar vi med motard, quad och rallycross (hittils har det bara varit motard). På grusdelen lägger vi vid behov olika slingor.
Pris 150:- per förare.

Gokart banan varvar vi med minimoto på onsdagar. Vissa veckor kör vi även tisdagar och varvar då med gokart. Crashpuckar, uppsamlingskärl, barkbusters och ett system som inte låter allt för mycket är ett måste. Pris 200:- per förare men då ingår rallycrossbanan också.

Not 1:
Vill ni köra andra dagar än onsdagar så vill jag att ni kontaktar mig först eller följer tråden. Vi har i stort sett tillgång till rallycrossbanan måndag till torsdag och varannan helg. Vi har kört några tisdagar nu och då varvar vi med gokart på gokartbanan. Nu under Juli så får ni kontakta mig oavsett dag eftersom folk har semester.

Not 2:
Vi kommer att köra ett motard läger en helg med instruerad träning på både gokartbanan och rallycrossbanan efter önskemål och behov. Se tråd under supermotard/offroad.

Pris: 400 per dag, 700 två dagar.
När: 15-16/8, V33, helgen innan SM i Linköping.

Se tråden på sporthoj:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=208681

Kontaktperson Motard:
Patrik Kerttu 0702-173377

Vägbeskrivning Borås Motorstadion http://www.borasmk.com/kontakta-oss/
Från norr ( Göteborg ,Jönköping) riksväg 40 i Borås ta avfart riksväg 41 Varberg efter ca 11 km se skylt Viskafors , Motorstadion

Från Söder vid Varberg norra tag avfart riksväg 41 Borås efter ca 70 km och 25 km från Kinna sväng vänster se skylt Motorstadion ca 11 km från Borås

Mvh
Patrik

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]