www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:00 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fredags träning
InläggPostat: 14:21 (fredag, 10 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Vi skulle ut å skulle köra kl 12 idag, vi hade fipplat bort skruven till förgasarluckan, så där tog det 10 min. innan vi var ut å körde.

Jag har fortfarande problem med att komma överens med denna bana, förstår inte hur det kan vara så svårt. :?
Skicket på själva banan tycker jag är under all kritik........ guppig, ojämn, spårig och lite hal.
Jag hade väl inga lysande tider, bästa tid var 1.36.2.

Men om en halvtimme skall vi ut igen, så man skall försöka kapa lite mera.
Bättre gick det för Mojjen, har börjar trivas bättre å bättre. Fick fixat en bästa tid på 1.33.04, så han spöade mig med hästlängder.

Vi återkommer lite senare i eftermiddag, mer mera info. efter nästa pass.

Hej hopp
/ Brazze å Mojjen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:58 (fredag, 10 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Andra träningspasset på fredag.

Vi gjorde en totalförändring på hojen, släppte allt vad retur och komp. heter, cykeln blev mycket trevligare att köra. Så nu var det kapning på G :D . Efter ca: 8 varv var jag nere på 1.34 tider och det gick fortare för varje varv. När passet var slut gick jag upp till tidtagningstornet och fick min dom :razz: , hade kört på 1.32.6 som bäst.
Om jag fortsätter så här och kapar 4 sek. per pass kommer det att gå jäkligt fort på söndag. :razz: :razz:

för micro Mojjen :razz: gick oxå bättre. Efter bättre beg. däck och andra munstycken i racern kapade han tider hela tiden. När han körde om mig på rakan :( hakade jag på och i slutet på varvet tycket han att det skulle vara roligt å kolla lite på den Finska plajan, men han lyckades hålla sig på hjulen å kunde köra in i depån. Med en bra tid till handlingarna 1.30.7.

Han sade att sanden här i Finland var bättre än den i Falkenberg *gapskratt*

Vi hör av oss i morgon efter första tidskvalet.

Hej hopp gummi s__p :)

Brazze & Mojjen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:35 (lördag, 11 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Hejzzzz allahopa

Det är bara att gratulera till framgångarna på tidssidan och toppen att ni har sådana utmärkta mekar. Den banan ni kör på låter som om det gällde en svensk medelväg så att säga. :roll:

Vad för käk stoppar bossen i er??? :) Säkert något smaskigt som vanligt kan jag tro. :D

Alltid lika kul att läsa dina små reportage om ups and downs. :razz:

Sköt om dig och hälsa alla :!: :!:

Mvh Roffe

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:22 (lördag, 11 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Tjena Rolf.

Vi är ensamma här i Finland, Fredrik kunden inte åka med. Så det är Nalle och min lille bror Fredrik som mekar.

Tidskval 1

Brazze:

Jag åkte ut på beg. däck......... bak däcket var ganska slitet, så fästet var ingen höjdare. Sladdade och jag hade inget förtroende alls för hojen.
så det blev ingen stor förändring tidsmässigt..... satte snabbaste varv på sista varvet med en tid på 1.32.561, så det blev en 8:de placering.
till nästa kval kommer jag att slänga på ett nytt bakdäck....... å då skall vi åka fortare :evil: :evil:

Mojjen:

Hmm....fick alldeles för lite sömn i natt. Detta märkte jag rätt väl när ja åkte ut och körde. Totalt okoncentrerad och stel. Hade byt däcken mot ett bättre beg. par, som var mycket bättre än va ja hade igår(halkbana) :???: . Tiden blev kass 1.32.584 :( Hade 1.30 tid igår... men men de kommer ett till kval och då kommer jag tillbaka större, starkare och snabbare :evil:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:44 (lördag, 11 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Ort: Växjö,Kil,Karlstad,Helsingborg,Lund,Göteborg eller Mölnlycke
Som vanligt jättekul att läsa era rapporter! Håll fanan högt och lycka till!!

Sekreterar´n

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:14 (lördag, 11 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Tänk på att det bara är dessa saker som krävs: Ta starten och låt ingen köra om se sen till att inte klota = VINST! :razz:

Lycka till där borta i Koskenkorvaland

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:08 (lördag, 11 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Tidskval : 2

Brazze:

Jag hade glömt mitt nya mediumdäck bakdäck hemma, så det blev ett beg. soft fram & ett nytt soft bak.
Vi satte i nya fjädrar i framgaffeln, lite hårdare för gaffeln bottnade. Å det är inte roligt på denna banan.
Efter en nybestyckad hoj och rätt hungrig förare var det ut på bana igen. Körde runt 7 varav å åkte in i depån för att dricka lite vatten å pusta ut. Då sa Nalle att Mojjen hade kört en 1.29 tid....... SATAN....... tänkte jag, själv hade jag en hög 1.30 som bäst. Det gillar vi inte :x .
Så det bar iväg ut på bana igen..... nu skall det gasas ....... efter 2 varv var jag uppe i fart....kom ner på en 1.29.69. Vilket var passets 6:e snabbaste tid.
Väldigt glad över detta. Så summan blir att jag startar som 7 man i andra start led i morgon. :razz:

Mojjen :

Försökte enna sova lite innan detta kval men de ville sig inte....har aldrig varit med om att ha haft svårt att sova innan :? . Men jag tog de som en man och slängde mig på hojen å sprutta iväg :cool: . Peppade mig lite innan jag kom ut på banan....gasen i buten :P Körde ett par varv och sen in i depån och ryckte en tape och hörde bra förbättring men Brazze var hack i hälen :x . Så ut ja for på banan och "matade" varv efter varv och satte en tid på 1.29.94.....MÅSTE KÖRA SNABBARE!!!! :twisted: Nya kolvar och sprillans däck så ska vi allt se va man kommer att åstakomma imorgon 8)

/ Mojjen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:59 (lördag, 11 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Gôtt!!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]