sitter här å svettas kan jag väl dra en snabbrapport från B-racet!
Som brukligt köre LMS ett B-race även i år. Denna gången på sommaren, ifjol gick det i oktober med fyra plus grader och i år juli å 30 plus!!
Resan upp gick bra ända fram till Mjölby.. Där stod Östergötlands polis med laser *suck* Tydligen viktigare att lägga resurser på att jaga fortkörare än allt annat i det länet!
hursomhelst! Kvalen gick hyfsat bra, var direkt under minuten, vilket man bör vara på en 125R på Sviestadbanan. Iaf om man harvat runt i den här ankdammen i fyra år

provade lite olika drevningar och bestämde mig för att köra 15/37 som jag kört på SM:et. Så till racet satt jag å kikade på MototGP ihop med familjen Gull och råkade fråga vad de körde med för drevning.. Givetvis körde de en annan 16/39 just den drevningen gick jag å funderade på. Så jag pep upp till hojen och drevade om och hann tillbaks att se de sista varven! hehe.
Racet gick ihop med SP250, så vi var inte mindre än 34 till start (fem 250R, tre 125R och en j-vla massa SP)! Skitballt! Men oxå väldigt trångt så jag tog det lite väl lugnt in i första böjen, hade hojar överallt tyckte jag! Så det var bara att börja köra om, det är iofs kul, men tyvärr blir det en massa trafik som man ska igenom. Efter 14 körda varv hade jag kört upp mig sådär en åtta placeringar och låg 11 (samma som jag kvalat) rödflaggades loppet pga en lite märklig krasch på start/målrakan.
Efter 10 minuter välbehövlig vila, så startade vi om, denna gången var jag lite tuffare i starten, så jag knep ett gäng redan i första och andra kurvan. Tyvärr så var jag ganska trött och orkade inte riktigt jaga till 100% men några kämpade jag mig förbi och låg till slut nia. Så på sista varvet, när jag tänkt knipa två i esset, händer det som inte får hända. En hoj tappar kedjan precis i ingången, varpå vi båda tappar linjen helt å hållet och inte mindre än tre stycken smiter förbi!
Lite sur och trött försöker jag ta igen tappad mark, men det är för få varv kvar och jag slutar till sist nia.
Hur gick drevningen då? Jo den funkade bra, men man kan nog gå ner ännu lite till, jag satte personbästa och det känns bra! tyvärr räckte det bara till 59,1 ville GÄRNA haft en 58:a men det får bli nästa gång..
MVH
/Jörgen #31 125R
ps Såg några nya stjärnor från klubben! Kul å se att ni använder era licenser och att ni (förhoppningsvis) har skitkul.. Det har iaf jag! ds