Andreas813 skrev:
På den övre plotten är det trotteln som "sticker utanför" plotytan. Den är inte helt kalibrerad än, så 130% är egentligen noll tror jag i dagsläget. Nåväl den visar rätt relativt, massa % = full gas och tvärt om. Man kan även se varvtalet,men skalan har jag inte fått till så den ligger som ett streck i överkant... Loggern är även gjord för att ta in en signal från bromsen för att se hur fjädringen reagerar precis vid bromspåslag, vi får se om jag pillar dit en sådan i framtiden. Man kan ju naturligtvis även seom det ärunder ret eller acc på accelerometrarna men det är brusiga signaler och det ärsvårt att se exakt när bromsen slogs till (i princip har man sett det "långt" innan på fjädringspotentiometern).
Jag har ingen hastighetssensor än men det ligger i pipen, men högst på önskelistan ligger en knacksensor och en förstärkare till termoelement så jag kan ha avgastemp. Nåväl jag har att pilla med

.
Hej Andreas!
Och tack för ditt svar!
Du skriver på din hemsida
"Den biten av banan tycker jag (och många med mig) att det är svårt att ta sig igenom utan att det studsar och släpper." Är det i första hand fram eller bak det studsar och släpper ?
Har du någon loggning på gaffelns rörelser (kompression)?
Vad jag är intresserad av är om det sker under acceleration, retardation eller konstant hastighet!?
Eftersom jag inte vet exakt var på banan detta sker, jag förstod nog inte din korta beskrivning, så är det självklart också intressant att få reda på. Dvs. är det vid ingången till esset (ex. under instyrning), mitten av första kurvan, mitt emellan kurva 1 & 2 (dvs. under tiden du flippar över hojen från höger till vänster), eller utgången av kurva nr. 2).
Lägg dock ingen tid på detta Andreas utan om uppgifterna finns vore det kul att se under vilka omständigheter det sker. Och framför allt, vad händer om du ändrar på något (om du nu kan det utan att krascha)!
Mvh!
// Niklas