www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:35 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 23:18 (söndag, 13 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Hello!
Nu har det varit SM/SO Falken berg och det var faktiskt en hel del KMK:are där Det gick väl inte så bra för de våra men man kan ju inte alltid vara bäst.
Jag tar det i den ordning klasserna kördes:

Lördag.

125 Junior
Kenneth Gihlemoen Kasta sig enligt rykten (var inte där i regnet) På det igen Kenneth!!

Söndag.

Rookie 1000
Här borde ju David Vladis kört men han har ca 5 jobb och 2 små barn så han hann inte (suck)
SS 600
Michael Lorentzon 12:e plats
125 GP
Björn Kilander 11:e plats
Superbike
Camilo Adrian 15:e plats
STD 600
Magnus Sjögren 28:a Vad hände?? Bättre än så är du helt klart..
250 GP
Där har vi fortfarande ingen aktiv förare
Rookie 600
Tobias Larsson 5:e plats
Här ledde också Rainer Federstedt från start och höll detta i två varv rasade sen ner till en stabil 6:e plats som han lämnade i 150 i depåkurvan när han klotade och tillverkade en lowrider av sin Yamaha (jösses som den såg ut) Men det var bara stoltheten som sårades på denna eminenta förare.

Värre var den första starten i detta Kamikaze 600 race som rödflaggades ca 10 sekunder efter starten hade gått. En förare får stopp på sin cykel just när starten går det är fullt startfält (32 st) och han står i mitten av mitten (kan det bli värre) han blir på körd först på vänster sida så han kastas med Mc:n åt höger där blir han på körd igen denna gång ramlar han av cykeln och då händer det som inte för hända en cykel från sista start led (som med andra ord har max fart vid denna punkt) träffar honom rätt över bålen så kraftigt att han själv vurpar framåt över styret.
Detta ÄR det absolut värsta jag har sett inom RR i olycksväg och jag har sysslat med detta sen 1983. När jag kunde slita blicken från detta så såg jag att inte mindre än 8 - 10 MC var inblandade i denna masskrock och låg utspridda över hela startområdet. Två förare fördes till sjukhus direkt som jag vet om den ena djupt medvetslös med flera benbrott (olycksbrodern ovan) och en annan med benbrott men vid medvetande, men det kom flera återbud till omstarten och det var nog inte bara mekaniska problem.

Slutsats Låt alltid Rookie klasser köra först så dom inte blir hetsade av A-förarna och deras tider mm. + DISCIPLIN!!!

Övriga resultat finns på http://www.roadracing.se/

P.S. har jag glömt någon så skriv in er själva D.S.

InläggPostat: 7:43 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Tur att jag inte var där på söndagen och såg eleändet då! :cry:

Var dock där under lördagen och tror mig veta varför Magnus Sjögren inte lyckades bättre! Första vurpan över huvud taget skedde nämligen på lördagen i regn. Efter det hade Magnus svårigheter att hitta tillbaks till tempot igen, vilket kan vara fullt förståerligt! Magnus kommer dock, med all säkerhet, igen bara han får lite fler varv på bana efter krashen!

Kenneth Gilemoen kastade sig redan på första varvet på lördagen. Och orsaken till detta var, konstigt nog, EXAKT samma som för Magnus på sin träning. Båda förarna tappade nämligen höger fot från fotpinnen i den enda vänstern på baksidan. Vilket renderade i en minst sagt ostabil hoj som inte längre ville styra dit föraren tittade. Vurpan var ett faktum.

Magnus hoj blev lite värre tilltygad än Kenneth´s men vi fick ihop den till nästa träning utan större problem. Kenneth´s hoj var dock i ett helt annat skick. Den såg nämligen fullständigt okraschad ut. Varken jag eller Fredrik H har sett en hoj som kraschat tidigare som var så oskadad. Lite sand som spolades bort på 5 minuter och en väldigt lätt sprucken ankstjärt. That´s it! :D

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Tack
InläggPostat: 9:18 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Jag vill ge ett stort tack till Niklas & Peter !!!!!!!!!!, för den fina Mek insatsen. Utan er hade jag haft stora problem med att få ihop hojen till andra kvalet.
Ang. racet så finns det inte mycket att säga för utom att jag körde jäkligt kasst. Men men............. Finland om 3 veckor å då är det nya tag som gäller :evil: .
Tack till alla som var där & hejade.
/ STD 600 # 11
Magnus

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:57 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

HEJ!

Det var omtumlande läsning och jag hoppas att det slutar lyckligt för
dom skadade. Hade tänkt närvara men pga. problem med min fosterfar
så blev det inte så.

Jag önskar teamet all lycka och välgång i Finland och är helt övertygad
om Magnus kvalitet som förarämne, han har viljan och en hel del jävlar
anamma i sig. Vad gäller teamchefen så finns det inget att tillägga, hans
inställning och engagemang säger allt. Varma tankar och tummar till er
alla.

:twisted: RED BARON :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:15 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Läste på www.sporthoj.com att Jonas Fosser var inblandad i startkraschen i 600 rookie. Hur är det med honom?

Till dig Magnus vill jag bara säga att det är en självklarhet att man hjälps åt i teamet om någon behöver hjälp. Och den här gången var det du som behövde det! Nästa gång är det någon annan!

Tack för uppskattningen dock, det värmer!

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:18 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Fosser är den som mår bra av de två som fick åka till sjukhus, värre är det tydligen med den andre. Och eftersom GP aldrig skriver om RR förutom om det är en olycka så står det naturligtvis en notis idag i tidningen om olyckan...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=360&a=169303

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:02 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Kjell84 skrev:
Fosser är den som mår bra av de två som fick åka till sjukhus, värre är det tydligen med den andre. Och eftersom GP aldrig skriver om RR förutom om det är en olycka så står det naturligtvis en notis idag i tidningen om olyckan...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=360&a=169303

Innebär detta att Jonas har lämnat sjukhuset och är utskriven (dvs. mår så pass bra att han inte längre behöver läkarvård)?

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:14 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Vet ej, men vad jag menade var att den andre var mycket dålig...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:59 (måndag, 14 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Denna info hittade jag på http://www.sporthoj.com

Citat:
pratade just nu med jonas fosser #15 han kom hem från sjukhuset i går och mår under omstendigheterna bra ! brurit nyckel benet å skadat skuldran,fick st 20 styngn i vaden.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:15 (tisdag, 15 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Kjell84 skrev:
Denna info hittade jag på http://www.sporthoj.com

Citat:
pratade just nu med jonas fosser #15 han kom hem från sjukhuset i går och mår under omstendigheterna bra ! brurit nyckel benet å skadat skuldran,fick st 20 styngn i vaden.

Krya på dig Jonas!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:40 (måndag, 21 juni 2004) 
Användarvisningsbild

För LMS föraren som skadade sig allvarligast på Falkenberg ser det riktigt ljust ut, detta sxade jag från sporthoj.com
Citat:
Det var en bluff alltihop!! Kom upp till sjukhuset i lördags och vad möts man av? Jo, en Patrik som sitter i en rullstol iförd sina vanliga kläder, inga slangar in/ut ur kroppen, INGET SMÄRTSTILLANDE! (borde inte 8 knäckta revben göra ont!!!). Det är ju så man börjar undra alltså...

I alla fall fick jag nöjet att överlämna en "kryapådigfortsomdfanpresent" från alla blödiga roadracingkômpisar. Där fanns allt som en rejser kan behöva för ett snabbt tillfrisknande: Champagne, meloner, öl, ananas, vindruvor såklart, såpbubblor, Wafers, cider, rött å vitt vin, godis, choklad, ballerinakex, en Steffidocka (noggrant utvald av min 6-åring) samt sist men inte minst en burk fiskbullar i ost och paprikasås! Kort sagt allt man behöver!

Han blev väldigt glad och rörd. Han hälsar till alla och tycker att ni alla är helt otroliga... KUL!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]