www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 23:10 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 22:35 (lördag, 10 april 2004) 
Användarvisningsbild

Rapport ifrån försäsongsträningen i Karlskoga 5 - 7 April

Det började med att vi, jag och min kompis Kenneth kom upp till Kga runt halv åtta på måndag morgon efter en lång resa med bussen och en husvagn på släp. Man var lite mör eftersom vi fick åka kl tre på morgonen. *stön*

Sedan så var det bara att resa upp tältet, packa upp alla verktyg, däck, sladdar och lampor.

Första träningspassen kändes väldigt ovant, ny hoj, stel i kroppen ... man hade liksom ingen känsla. Men det flöt på bra utan några större bekymmer, vädret var ganska ok, molnigt med en temp runt 10 grader. Bästa varvtiden var 1.16.55. När dagen var slut så hade jag kört 5 st ½ timmes pass å var fruktansvärt trött i kroppen å somnade som en lite gris halv nio.

När vi vaknade på tisdagen var det svinkallt, tempen låg runt 4 grader å det var mulet, när klockan var runt halv 11 så började det å regna, underbart tänkte jag....Eftersom jag aldrig har kört med regndäck skulle bli jäkligt kul. Min team kollega "Nalle" hade sagt till mig att jag skall köra i regn så mycket jag bara kan.....sagt o gjort ...(köra i regn när det är 4 grader varmt är ingen hit kan jag säga *ler*), med nya regndäck på cykeln så bar det iväg. På första varvet i utgången på 3:de kurvan ger jag på lite väl mycket gas å det släppte direkt i bakändan, bakdäcket sladdar ut i den värsta speedway stilen, men på något sätt lyckas jag få ordning på hojen och körde rakt ut i gräset å leker motocross åkare för en lite stund innan jag kommer upp på asfalten igen. Man kanske skall ta det lugnt tills däcken får upp värme nästa gång, innan man gasar för mycket J. Vi var bara 4-5 hojar ute å körde i regnet, den sista 1 ½ timmen var jag helt själv på banan, man kände sig faktiskt lite ensam. Så tisdagen gav mycket regnträning, körde 4 ½ timme i regnet, med bästa varvtid på 1.29.43.

Onsdagen började med att det var ännu kallare än tisdagen, tempen i asfalten var bara 2 grader. Alla andra förarna bara stod å väntade på att solen å skulle värma upp banan....men inte jag inte, det var bara ut å åka på den blöta asfalten, lite otrevligt bara när man kör i vattenpölarna med en hastighet över 220km/h, då det sladdar till varje gång.

Senare på förmiddagen började värmen komma och det blev en ny uppsättning torrdäck på hojen. Hojen kändes mer å mer gungig ju fortare det gick, ritade svarta streck i asfalten ut ur kurvorna. In å justera dämparen å det blev mycket bättre, med en bästa tid på 1.15.23. Men bakdäcket var redan slut vi det laget. När regnet återigen kom på eftermiddagen blev det ingen mera körning, kroppen värkte å jag var helt slut.

Så om jag skall summera dagarna är jag väldigt nöjd med hojen och vi skall nog kunna komma bra överens denna säsong. Vi (jag å hojen) hade under dessa dagar åkt ca 70 mil vilket är ungefär 300 varv på banan.

Nästa körning blir i Anderstorp på första SM deltävlingen 22-25 april

Väl mött.

Magnus Brazze Sjögren STD 600 # 11

Team www.malerikompaniet.se

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]