www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:59 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: RR Raport Falkenberg
InläggPostat: 13:38 (fredag, 27 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Rapport Fredags träning ifrån www.malerikompaniet.se

Brazze:
Vi kom ner till banan runt halv sju på torsdag kväll. Fredrik var tvungen å jobba så det vara bara jag, Kenneth å Nalle. När klockan vara 23 var det mesta klart.
I morse var vi uppe kl 7, mycket att göra med hojarna innan första tränings passet som började kl 9.
Ute på banan gick det rätt bra, var tvungen å ta det lugnt då banan har fått en ny sträckning. Ett ganska svårt parti efter rakan. Hade väl egentligen inga större problem under passet utom att framhjulet studsade lite i högfarts högern på baksidan. Kom in till depån å Nalle gick lös med skruvmeseln så var problemet nästan löst……… vet inte riktigt vad som är galet. Men vi försöker lösa det till nästa pass. Fick väl inga strålande tider men bästa tid blev. 51.46 ,så vi skall väl försöka komma ner till 49 tider innan helgen är över. Nä nu måste jag vila upp mig 
Väl mött senare ikväll efter andra träningspasset.

/ Brazze

Mojjen:

Vi sprala oss upp vid 7 tiden och fixa lite på mc:n, satte på däcksvärmarna mm. Sen var klockan 9 och man kände sig lite morgontrött men de gick över när jag satte mig på mc:n.
Tog det lugnt de första varven för den nya ändringen efter rakan. De kändes sådär. Hojen behöver lite mer finlirning för den hade tendenser att vobbla på framhjulet och han gick lite ”tjockt”. Tiderna var på stadiga 52 tider, bästa tiden va på 52.16 men den ska ner mera….. Fick lite tips om kurvtagningen efter de nya kurvorna, så den tänkte jag testa nästa träning med andra drev och inställningar mm.
Se you later!

/Mojjen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:29 (fredag, 27 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Skitkul med lite referat dessutom nästan live!

Skall bli kul att komma ner på söndagen och heja på!
Tyvärr lovas det dock regn under lördag em. så ställ in er på regndäck och ev. annan sättning inför eftermiddagen åt minstånde.

Söndagen lovas uppehåll men relativt svalt (mellan 10 - 13 grader) och delvis molnigt! Så förhoppningsvis går racen på torr bana!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:33 (fredag, 27 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Eftermiddags passet

Brazze:

Till andra passet så bestyckade vi om hojen, ville köra ännu snålare för att få ut mera effekt.
Eftersom det hade blivit varmare så blev det ingen effekt ändring, inte vad jag märkte i alla fall.
Vi jobbade även på att få i ordning på stötdämperiet, men det gick inge vidare. Fattar inte varför hojen gör som den gör. :-(
Däcken började bli slitna och det var varmare, vilket gjorde att det blev halare ute på banan. Men jag kom ner till en hyfsad tid 50.65. Så trots en lite strulig hoj så gick det rätt bra ändå. 
Så nu är det kolvbyte med ringar samt däcksbyte som gäller tills i morgon då det är tidskval. Jag hoppas att komma ner på 49 tider……………. Så i morgon kommer det en uppdaterad rapport efter första kvalet.
Hej hopp
/ Brazze

Mojjen:

Se där de va la inte ett direct en höjdar träning. Byte upp ett snäpp på drevet, kom inte helt överens med växlingarna men ska testa lite annat imorgon. Fast med samma drev då. Hojen fick rätt många bakhjuls släpp, men de beror nog på att de va varmare än förut och däcken va ”gamla”. Och ska spänna styrdämpan en bit till, den vobbla lite fortfarande.
Men jag fick ner tiden trotts allt. 51,72 blev den bästa tiden….. Tog precis ut ena kolven och den såg lite underlig ut. Den hade bränt under kolvringen??? :-S Ska ta ut den andra strax och se om de är likadant där också. Hoppas inte de…... Imorgon blir de till att köra in kolvarna och sen så J*VLAR ska man sänka tiderna mera. :-)
Men vi höres imorgon grabbar.
/Mojjen

Inläggsrubrik: Rapport första kvalet
InläggPostat: 13:21 (lördag, 28 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Rapport första tidskvalet

Brazze:

Vi var sena i morse, eftersom vi inte var klara med inkörningen av kolvarna igår fick vi göra det nu på morgonen. Däcksbytet hanns inte med igår heller, så det fick vi göra nu på morgonen också.
Kvalet började kl 10.30 och det var runt 17 grader och sol. Däcken vi slängde på var soft däck…… lite väl mjuka men det gick rätt bra ändå. Hojen kändes bra för övrigt. Varvtiderna sjunk hela tiden, så när jag kom in i depån för att dricka å pusta lite, så sa Fredrik att jag pendlade mellan 13 och 9 plats med bästa tid 49.95. Tänkte att nu jä__ar skall det åkas……. Eftersom jag hade en rätt bra plats redan, finns ju inte så mycket att förlora, kör man vält slipper man starta sista i allfall . Så på sista varvet satte jag min bästa tid 49.79 och det genererade till en 11 plats. Till nästa kval i eftermiddag kommer jag att sätta på nya däck igen fast denna gång skall jag köra med medium istället för soft.

Så väl mött efter nästa kval.

/ Brazze Bus :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:22 (lördag, 28 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Rapport andra tidskvalet

Brazze:

Solen sken å det var fruktansvärt varmt, det var 27.5 grader i skuggan, silken tur att jag satte på medium däcken 
Jag tog det lite lugnt första varven för att kolla lite hur hojen fungerade, Nalle hade sänkt den fram 15mm för att den ska bli mera lättsvängd. All funkade som det skulle och det gick fortare för varje varv. Men när jag kom ner till låga 50-tider enligt min laptimer så var det stopp…….. fattade inte varför, jag tog för kung å fosterland men inte fan hjälpte det.
Var väl inte jätte nöjd, men när resultat listorna kom blev jag förvånad över tiderna, hade tydligen kört höga 49-tider. Så en liten possitiv överaskning 
Förbättrade mig inte emot morgon passet. Så min bästa tid blev 49.9. Summan av dessa kval är jag kommer att starta som 12 i morgon.

Hoppas att ni kommer å tittar.

Hej hopp

/ Brazze Mannen

Mojjen:

Solen sken och ett glatt humör. Byt däcken och bestyckat om och ändrat nålen å spänt styrdämparen. Jösses va gött hojen gick efter dessa inställningar:) Och jösses va gött å varmt de va idag. Svettades bara av att sätta på sig skinnstället. Hojen gick jätte bra nu, inga problem alls. Satte en tid på 50.20! Rätt så nöjd faktiskt.
Men de va stora tack till mekanikern Nalle! Imorgon är de race å då du;) Ska ta några led i starten å försöka blockera så gott som möjligt! Och kanske för en gångs skull så ska jag kanske slutföra en tävling på denna bannan....

/Mojjen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:08 (söndag, 29 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Hur gick det??? Spänd av förväntan...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:47 (tisdag, 31 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Hur gick det på tävlingen?

Phu, vad man måste skrika ibland 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:23 (onsdag, 1 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Racet på söndagen.

Vi körde Warm up och allt funkade som det skulle, Nalle bestyckade hojen perfekt.

Framåt lunch så började jag att bli nervös som attan…….
Vi hade några sponsorer på plats å nästan hela min släkt. Så det var väldigt nervöst kan man säga.
Det var en lite gridshow innan racet å min älskade lillasyster vara paraplyflicka :razz: :razz:

Kom iväg bra i starten…… tog 2 stycken :D innan första böj. Låg 10:a i ett par varv blev om bromsad efter rakan men han bromsade på sig och fick åka escape road ut på banan igen. Så jag behöll min 10 plats. Depå personalen visade tavlan att jag hade 3 sek. till närmaste bakom så nästa varv visade dom ingen tid till bakomvarande…… så jag trodde att jag var jagad och han låg tätt bakom. Vilket gjorde att jag behövde chansa lite här och var.
Det var en del avåkningar och ambulansen var ute, så gulflaggorna vajade tätt :D
Så när jag kom i mål visade det sig att jag hade kommit in på en 8:de plats …….. fy satan vad jag var glad !!!!!!
När racet var över kom det in protester, ang. omkörning under gulflagg och 2 st blev diskade.
Så summan av det detta är att jag fick en 6:e plats totalt med 10 SM till den redan stora samlingen.
Totalt har jag nu 12 SM poäng å ligger på 11 plats i SM serien.

Nästa race går i Finland om 2 veckor, å det är deltävling 1 i Nordiska Mästerskapen.

Väl mött
/ Brazze

Inläggsrubrik: Grattis
InläggPostat: 15:39 (onsdag, 1 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Grattis till den positionen!!!

Vad jag förstod kom Kenneth in på en 10:e plats, stämmer det???

Hur gick det för de andra???

Lycka till i Finland !

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:53 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Gött Brazze!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:55 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Hej Magnus!

Stort grattis till den fina placeringen och tack för det underhållande och informativa rapporterandet om mekande och varvtidsutvecklingen.

Tråkigt att höra om Tobbes olycka så hälsa gärna.

Mvh Roffe

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]