Fredag.
Vaknade upp å kände en nysning på G………. Efter 1 timme hade nyst runt 30 ggr. Satan vad jag var allergisk …….. som tur vad hade jag med mig kortison sprutan ……. Så efter första träningspasset bar det iväg till sjukan å fick ett stick i häcken. Underbart…….. vad en liten spruta kan göra.
Så på andra passet gick det bättre, inga nysningar under träningen J. Cykeln gick som ett skott…… körde faktiskt 56.8 som bästa varv. När jag kom in i depån så hade cykeln gått lite väl magert på ettans cylinder, den hade spikat runt 40ggr. Så på kvällen var det bara att riva topparna å kolla. Dom så inte så värst bra ut, så det blev byte till ett par nya.
På lördags morgon hände det något som jag tror aldrig har hänt, jag vaknade kl 07 på morgonen å bara studsade upp, var hur pigg som helst……. Tror aldrig att det kommer hända igen
Ut på första kvalet och började bygga upp ett tempo det gick fortare å fortare, såg på depåtavlan att jag låg på en 14 plats, jälvar……. Nu skall det gasas……kapade ytterligare1/2 sek. Så när jag kom in efter passets slut hade jag en 12:e plats med en bästa tid på 55.7.
Till andra passet hade varit å köpt nya sulor, skulle prova att köra på Pirelli däck, dom skiljer sig väldigt mycket ifrån Bridgestone. Hade hoppats på en ”aha” upplevelse…….. men fan heller…….. däcken var okörbara!!!!!!!. Framhjulet fullkomligt studsade mitt i kurvorna…… fruktansvärt otrevligt. Så det blev ingen bättring av tiden. Körde 56.2 som snabbast med ett studsande framhjul.
Söndag å warm up.
Till warm up lade jag på ny bridgestone slicks, underbart !!!!!! problemet med framhjulet var som bortblåst. Körde omkring på låga 56 tider utan problem. Så det såg väldigt lovande ut inför racet.
Racet:
Det var varmt som satan 25gr i skuggan.
Ut på sighting lap, allt kändes ok, en provstart på warm up. Å sen gick starten, kom iväg som 15 man in i första böj, låg å tampades om 14 platsen i 4 varv å sen kom Röd flaggan ut. Det var 2 gubbar som hade kört ihop på start å mål rakan. Så det var att åka in i bandepån å vänta på att ambulanserna skulle komma. Det tog en halvtimme ungefär.
När allt var fixat så var det omstart men vi skulle bara köra 16 varv. När jag på väg ut ur bandepån för att köra sighting lap kände jag att kopplingen tog väldigt långt ut. Lite konstigt tyckte jag…….. när jag kom ut ur torpar´n å fläskade på ordentligt på rakan slirade den hela vägen på kopplingen. Cykeln gick inte att köra…………… satan var arg jag var

. Så det blev ingen ny start för min del…………. bara rulla in hojen i depån å titta på racet.
Det blev inga SM poäng denna tävling
Men jäklar vad jag är sugen på revansch, nästa tävling går i Karlskoga 31/7.
Så då kan jag lova er att det blir åka av !!!!!!!!!
Väl mött då
/ En ”lätt” irriterad Brazze