www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:00 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rapport EM Karlskoga
InläggPostat: 10:53 (tisdag, 1 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Anlände i går (onsdag), packade upp släpet som var välfyllt :-)

På kvällen började jag att få ont i en tand, natten blev inte så mycket sömn. Vaknade i morse å hade fruktansvärt ont. Fick tag en jour tandläkare i Örebro, så det var bara att pallra sig dit, resultatet var inflammation. Fick lite medicin så det skall nog ordna sig tills på söndag.
Kenneth mekar å håller min cykel i ordning, jag får inte vara i närheten av cykeln.
Skall ut på ett träningspass om 1.5 tim.

Återkommer senare
/ Brazze

Rapport EM Kga pass1

Det var fruktansvärt varmt, termometern stannade på 32 grader i skuggan.

De första varven fungerade sisådär, vi hade bytt fotpinnar så växelspaken hade hamnat i fel läge. Vilket gjorde att växlingarna inte fungerade. In i depån så att Kenneth fick fixa till det.
Ut igen å börja nöta varv, fick inget flyt alls i körningen över huvudtaget.
Varvtiderna var inget att hurra för. Men i morgon är två tränings pass så det blir till att ta nya tag. I morgon är ny dag.

Så nu håller Kenneth på å byter bromsbelägg, bromsvätska. Senare skall vi byta bakfjädern å prova om det fungerar bättre.

Väl mött
/Brazze

Rapport pass1 fredag

Vi skulle byta fjäder i bakstötdämparen, då upptäckte vi att stötdämparen inte fungerade som skulle. Fick låna en ny dämpare av belgiska teamet Benjan. Fyllde även på 10ml olja i vardera gaffelben fram. En ny drevning fixade vi oxå.

Varmt var det, runt 27 grader i skuggan *pust*. Ut och känna på den ”nya” hojen, tycket att det inte gick så fort, men tiden sade något helt annat. 1.11.8 och det är 1 tiondel ifrån mitt personbästa.
Uppenbart börjar vi få kläm på stötdämpar biten, så till nästa pass har vi höjt cykeln 3mm bak, samt en ombetyckning för den gick lite fett första passet.

Återkommer senare

Rapport EM tidskval 1

Det var ca 23 grader och molnigt, cykeln gick hyfsat bra, men fortfarande lite fett.
Hade ny däck på, men det är något med chassit som inte är bra, cykeln vill inte hålla spår i kurvorna, utan att den vill drifta ut. Den vill även sladda bak, detta gör att jag inte har 100% förtroende för cykeln.
Min bästa kvaltid blev 1.11.8 och det räcker till en 26 plats på gridden. Den tiden är jag inte nöjd med :-( .

Till nästa pass kommer vi att sänka gaffeln fram 4mm, samt bestycka om, så skall vi försöka bättra oss.
Väl mött
/Brazze

Rapport EM tidskval 2

Det började med att regnet kom, men inte mycket. Men såpas mycket att det inte gick att köra med slicks. Tydligen så var jag den enda som trotsade det blöta å var ute å körde.

Efter 15 min hade det torkat upp tillräckligt för att kunna köra fullt. Fick inget flyt alls i körningen, åkte in i depån å vilade, drack lite vatten. Ut igen å försöka få till en bättre tid, kom ifatt långsammare förare så det tog lite tid att komma om och då var passet slut.
Eftersom jag inte lyckades förbättra min tid 1.11.8 sen i morse så kommer jag i morgon att starta ifrån en 26:e plats i min första EM tävling. Det är himla roligt att man kunde kvala in och vara med å starta i morgon

Vi hörs
/ Brazze

Rapport EM Race

Det var varmt ute 27 grader i skuggan, racet går under hela 32 varv, jämförelsevis mot 20 varv på SM tävling. Så det kommer att bli väldigt jobbigt.

Motorn på cykeln fungerade väldigt bra, Kenneth hade verkligen fått till bestyckningen, värre är det med chassit ……. tyvärr hade vi inte fått någon bra inställning med det.

Starten gick kanon bra, plockade ett led, efter första varvet låg jag på en 22 plats. Det var väldigt stökigt det 8 första varven, gulflaggorna var ute i stort sett runt hela banan pga att folk hade kört vält. Jag kom in i en rytm som kändes ok för att jag skulle hålla hela race distansen.

När 20 varv hade passerats såg jag på depå tavlan att jag låg på en 17 plats och hade 12 sek till bakomvarande, så det vara egentligen bara att åka lugnt å harmoniskt de sista 10 varven in i mål .
När jag passerade mål linjen på en 16 plats var jag fruktansvärt trött, händer, ben och fötter bara skakade.

Så om jag skall summera denna tävling är jag oerhört nöjd med resultatet, med tanke på att både träningen och tidskvalen inte alls fugerade som jag ville.

Ett stort tack till alla som kom och hejade på mig samt Kenneth och Fredrik som skötte allt annat exemplariskt.

Nästa tävling går av stapeln på Ring Knutstorp nere i Skåne den 12-13 augusti
Väl mött då

/ Brazze

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:37 (tisdag, 1 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Det var kul att se dig live, Brazze! Synd att det inte funkade riktigt som du ville.

Inläggsrubrik: Kul läsning
InläggPostat: 15:00 (tisdag, 1 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Även om du inte är helt nöjd, så är det ju kanon att du kunnat kunna kvala in till en EM tävling!
Lycka till i fortsättningen

Inläggsrubrik: Re: Kul läsning
InläggPostat: 9:23 (fredag, 4 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Man får väl gratulera, det var ju inte långt ifrån poängplats :) .

Andreas #78 125R

Inläggsrubrik: Toppen!!
InläggPostat: 9:52 (onsdag, 9 augusti 2006) 

Ett hjärtligt :iconbiggrin: Grattis, även om det kommer sent omsider.

Lasse D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]