www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 11:53 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kaffemaskinen
InläggPostat: 18:12 (onsdag, 23 mars 2011) 
Användarvisningsbild

Hejsan!

Jag har lite frågor angående kaffemaskinen.

Ibland sätter den igen och då är det ju klart att den inte fungerar som den skall.

Men även annars verkar det som om den allmänna inställningen är att kaffet i kaffemaskinen ej smakar bra.

Då jag själv inte dricker denna dryck är det svårt för mig att veta vad som är felet.

Samma kaffesort bryggs ju i den vanliga bryggaren, så därför är det troligen inte kaffesorten som är problemet, eller?

Är det styrkan som är fel?

Då jag själv inte dricker kaffe är det så att jag liksom inte tänker på maskinen så ofta som man kanske bör. Det är därför bra om det finns någon som regelbundet är här och dessutom dricker kaffe, kikar över den emellanåt, och tar sig an maskinen.

Alla sorter är ej heller lämpliga i maskinen vad jag fått lära mig av personen som fixade maskinen till klubben.
Det kaffe vi nu har är rekommenderat av denna person som sålde sådana här maskiner tidigare.

Jag har en idé om att bjuda in den medlemmen en dag för att se över maskinen och höra med folks önskemål angående kaffe, så vi kan få sålt kaffe som vi gör i maskinen.

InläggPostat: 21:09 (torsdag, 24 mars 2011) 
Användarvisningsbild

Nu har 18 personer läst meddelandet. Men ingen skrivit
Antingen beror de på att de av någon anledning inte dricker kaffe, eller så är det inget fel på kaffet, eller så skiter de i hur kaffet smakar...

Jaja. Det är väl bara att vänta och se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:59 (torsdag, 24 mars 2011) 
Användarvisningsbild

Sitter du som katten framför mushålet och lurar på oss vanliga små grå kanske? :glasses7: Men det är nog ingen angelägen fråga egentligen, då kaffemaskiner är som de är, man förväntar sej inga underverk av dem.
Men för att du ska slippa att sitta hänga och vänta på svar, så här kommer ett: alla maskiner ger en för klen blandning! Mao för mycket vatten i förhållande till kaffeinnehållet! Det gäller denna KMK- maskin i synnerhet! Det är som att grensla en HD Electra Glide bestyckad
med en Puch Dakota motor!? :binky: Dennis! Du får härmed ett uppdrag! Fixa detta med alla tillgängliga medel! :laughing3:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:34 (fredag, 25 mars 2011) 
Användarvisningsbild

Kaffemaskinen i sig är det fel på problemet är att den används för lite och inte får någon omvårdnad :coffee: det är inget nytt problem.
Det har varit upp tidigare när vi bodde på Exportgatan. Det var uppe till diskussion på ett touringmöte och då var det två st som lovade att pyssla om kaffe maskinen men det kan varaså att de har slutat dricka kaffe. :dance:
Jag föreslår att touringmötet gör ett nytt försök med att be någon kaffe älskare :coffee2: som är på klubben regelbundet kan ta på sig att pyssla med maskinen. :)

Inläggsrubrik: Ok!
InläggPostat: 16:16 (fredag, 25 mars 2011) 
Användarvisningsbild

Två lösningar kan vi se fram emot. Dels så får vi möjligen höja styrkan, vilket går att göra.

Dels bättre underhåll.

Torbjörn kom på att man kanske skulle tömma den på vatten ofta. Det vill säga ställa in kanna och tömma den på varmt vatten, så det kommer nyare vatten i maskinen.
Dels kanske också en avkalkning eller liknande.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:21 (söndag, 27 mars 2011) 
Användarvisningsbild

Gött att varken dricka kaffe, röka eller bry mig om trafikregler - slipper engagera mig i 85% av diskussionerna i de föreningar jag är medlem i...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]