www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:00 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 9:34 (söndag, 12 maj 2013) 

Nu är det redan söndag morgon, och nu har jag lite tid att sitta och skriva det här, jag tar inte upp alla punkter på dagordningen, utan bara dom som diskuterades och där vi kom fram till något.
Först så pratade vi om Touringregler och vi sa att vi kör som tidigare, och att har glömt sätta upp en lista för kilometerligan vilket jag måste göra snarast ( idag)
Sen pratade vi om Jannes allahegonatur på torsdagen och det var flera på mötet som ville köra trots risk för regn, så vi sa att om det är uppehåll när det är dags att köra så kör vi. och att det då blir premiär för Torsdagstouringen i år.
MC-Träffar. Dom vi vet om nu där vi kommer att vara med från KMK är
Silkeborg 30 maj till 2 juni, vi är några som åker dit oklart hur många. Dennis har skrivi en tråd där ni kan läsa mer.
Heiligenblut i Österike 12-14 Juli i dagsläget så är vi 6 personer som åker dit
Fim Rallyt i Frankrike, vad vi vet om nu så är det bara en person som åker dit och han är även med i Heiligenblut innan.
GS träff, Dennis ska åka på denna träff för BMW grushojar
Säfsen 13-16 juni detta har ju egentligen inte med touring att göra, bortsett från att det är touring när man åker dit, det är 4 dagars grusåkning i södra Dalarna, och det blir bara jag och Per Forss som åker dit.
Vårrally eller Dropprally, Jag medelar att jag inte har tid eller ork att hålla i ett rally, men Dennis var ev inne på att försöka dra igång någon form av rally, han ska ta kontakt med Göran E som tidigare medelat att han har frågor och sträckningar klara som vi kan använda. Dennis kommer även att vara våran kontakt för Rally väst som kommer att börja och sluta på klubben. och rally väst som Göteborgs Prima MCK anordnar ihop med KMK kommer att gå den 25 augusti.
Kommande Torsdagstouringar
9 maj. Kristihimmelfärdsdagen, Det var egentligen Janne som skulle köra först men eftersom han har förhinder så blir det Svante
16 maj då har vi ingen uppsatt är det någon som kan ta denna?
23 Maj Ola
30 maj då har vi ingen uppsatt är det någon som kan ta denna?
6 Juni Nationaldagen då kör KMK på KinnekulleRing men vi kan ju ha Touring på kvällen för dom som inte kört på banan.
då har vi ingen uppsatt är det någon som kan ta denna?
13 Juni Dennis
Vi sa på mötet att om vi inte får någon som föråkare så får vi försöka få tag på någon under veckorna, och om det inte går så får någon som kommer på torsdagen att ta på sej att köra först, detta är inte bra, men vi försöker lösa detta så bra det går.
Tisdagstouringar, flera personer som vill köra dom lite snabbare tisdagarna var med på mötet, men ingen ville binda upp sej om föråkare någon viss dag. Så det får bli som det blir på tisdagarna, förhoppningsvis så kanske dom skriver in på forumet eller facebook innan att dom ska köra, ifall det är någon fler som vill åka med.
På övriga frågor så kom det upp om första hjälpen kursen den 25 juni, det är dåligt med anmälningar och det behövs 4 pers till för att det ska bli någon kurs. Så anmäl er till denna!!!
Nästa Touringmöte blir söndagen den 9 juni kl 19:00
Det var allt för den här gången.
Svante

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]