|
Hej Lördag och jag har tid att i lugn och ro skriva ner anteckningarna från mötet. Vi var 11 stycken som var med på mötet. punkt 1-3 jag öppnade mötet, läste dagordningen och läste upp förra månadens anteckningar Punkt 4 Styrelsen informerar, den här gången så hade vi med 2 ledamöter från styrelsen, men det fanns inget att rapportera från styrelsen. Punkt 5. Bildvisning Dennis hade en välbesökt bildvisning där vi var 18 personer, eftersom det var mycket bilder från Österike så hade vi även en lättare förtäring i form av äkta Österikisk Gulasch (Made in Sweden) för att få alla i rätt stämning. Det verkade som dom flesta var nöjda med Dennis upplägg. Jag frågade om det fanns intresse för en bildvisning till, och det fanns det så vi bestämde att vi kör igen den 2 februari 2014. Det ska tydligen vara MC-mässa helgen innan så detta datum kan väl passa bra. Och den här gången kan jag visa bilder, eller om det är någon annan som hellre vill visa något intressant så hör av er till mej eller skriv det här på forumet. Punkt7 Kräftskiva 2014 på måndagkvällen så hade Dennis, Dan och jag ett möte där vi drog upp riktlinjerna för upplägget. Och nu tog vi upp frågan igen på det här Touringmötet. Och nu beslutade vi att vi kör vidare, frågan om intresse är skickad till våra Danska vänner och vi väntar på svar. Nu ska vi bara ha tag på lite fler medlemmar som vill vara med och hjälpa till och även att sprida intresset för att vara med på kräftskivan. Vi har ju rätt gott om tid på oss än så länge. Punkt 8 Tisdags och Torsdagstouringar, Och till alla som inte förstått att vintern närmar sej, Vi har slutat med TT för i år. Punkt 9 Övriga frågor Lars och Dennis har lagt in alla nyregistrerade medlemmar ca 70 st på forumet. Dennis ska tilldela och skicka ut lösen ord till alla så att alla kan vara med och skriva där. Lars ska undersöka om vi kan lägga in en bevakningsfunktion så att den som vill kan få ett mail när någon skriver något på forumet. Chippa tog frågorna han skrivit på FB , och om vad folk hade svarat. Det verkar vara lika lite intresse om detta som på TT. Det blev mycket diskutioner om hur vi ska köra nästa år, och om att återföra torsdagen till ett mer normalt tempo och med ett socialt focus. Vilket menas lugnare och kortare sträckor med mer fikaställen närmare stan. Detta för att t.ex locka med mer Tjejer. Och Dennis vill starta upp en snabbare Touring på onsdagar, med ett tempo mellan tisdagarnas och torsdagarnas . Dennis och Ola frågade om det var någon som var intresserad av en organiserad tur till Norge igen, och isåfall under kristihimelfärdshelgen. Och vi var flera som var intresserade av detta. Så dom fortsätter och planerar för en sådan tur. Sen fick jag frågan om hur jag ställer mej till att fortsätta som Touringledare, och jag medelar nu att detta hänger på er övriga medlemmar i Touringsektionen. Om folk blir mer aktiva både på Forum och FB men framför allt med att var med på körningar och aktviteter så kan jag vara kvar. Men det är inte roligt för mej, eller någon annan touringledare när frågor och inlägg bara möts av en stor tystnad, samma sak när man söker föråkare på mötena, det bästa sättet att få tyst på mötet är att fråga efter föråkare. Så om ni nu skulle vilja ha mej kvar så får ni vara med och hjälpa till, annars så får ni välja någon ny sektionsledare. (Precis allt detta sa jag ju inte på mötet, men det jag sa gick ut på detta) Sen hade jag inte fler anterckningar från mötet. Vi bestämde inte något datum för nytt möte men eftersom det inte händer så mycket just nu förutom klubbens Luciafirande den 11 dec, så föreslår jag att vi har ett möte ca 1 vecka före MC-mässan och det skulle i så fall vara onsdagen 15 januari kl 19:00 Vi kommer även att träffas under vintern för att fortsätta planeringen för kräftskivan men när är inte bestämt än. Svante
|