Dennis Johansson skrev:
Per ? med en Blackbird
Rolf Carlsson med Fazer
Klas ? med ZX12R
Undertecknad med Africa twin
//
Dennis
Per heter Fors i efternamn fick jag veta när vi fikade
så hela listan blev
Svante G
Dennis J
Rolf C
Per F
och
Klas S
Hela sträckan blev ca 129 km
jag hade egentligen kört längre men det var en massa mörka moln åt det håll jag tänkt mej så jag fick planera om lite grann under färden,
dessutom var min Vinge inte så rolig att köra, jag trodde att jag fått något fel på framhjulet för den vobblade rätt mycket ibland särskilt i lite lägre farter. Jag hittade inte något fel där fram men däremot så har ett av bakhjulslagrena nästan skurit ihop, det var så stort glapp att bakhjulet gick att röra nästan 1/2 cm i sidled.
Det började i slutet av semestern, och jag trodde att det var att jag var för tungt lastad på hemvägen som jag hade vobbeltendenser, men den tunga lasten knäckte väl lagret.
Det här var ju första åkturen efter att jag kom hem, så jag borde väl ha tagit en provtur innan, men jag hade lite brottom så jag hann inte, och så här efteråt så tänker man ju att egentligen så borde jag ha åkt hem istället för att åka touring med trasiga hjullager.
Nå nu så är i alla fall lagrena demonterade, jag har inte hunnit kolla om det har blivit några andra skador, för lagom tills att jag fått loss lagren så satte folk igång att ringa så att jag tillbringade resten av kvällen med telefonen i stället.
I morgon får jag försöka få tag på lager och kolla så att jag inte har fått några andra fel också.
Hälsningar Svante