www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:27 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Onsdagstouring 26/10
InläggPostat: 22:17 (onsdag, 19 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

Om vi nu kan köra touring nästa onsdag kommer tiden att ändras.
Jag vet att det blir ännu mer tight för att folka skall hinna, men mörkrets makter rår jag inte över. Dessutom blir det väl inte mindre kallt.

Start tiden blir nu 17:00

T/R klubben som vanligt med fika!

Inläggsrubrik: KAn inte deltaga
InläggPostat: 12:00 (tisdag, 25 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

JAg kan tyvärr inte deltaga i onsdagskörning denna onsdagen pga att jag måste reparera bilen!
Hoppas någon annan vill axla rollen denna onsdagen om vädergudarna visar sig gynnsamma

Inläggsrubrik: Det ordnar sej.
InläggPostat: 22:55 (tisdag, 25 oktober 2005) 

Dennis Johansson skrev:
JAg kan tyvärr inte deltaga i onsdagskörning denna onsdagen pga att jag måste reparera bilen!
Hoppas någon annan vill axla rollen denna onsdagen om vädergudarna visar sig gynnsamma

Det ordnar sej nog, är det bra väder så är jag där, är det ingen annan där då som vill köra före så kan väl jag göra det.
Är vädret kass så vill jag varken köra först eller sist, men då är det säkert ingen annan som vill åka heller.
Svante

InläggPostat: 10:44 (torsdag, 27 oktober 2005) 

Det var fint väder solen sken och temperaturen växlade mellan
10-12 grader, Dennis hade ju skrivit att vi skulle åka kl 17, och jag var där en kvart innan, jag tänkte att det borde ju komma några stycken nu när det var så bra väder, men det var dåligt med det, den enda som ville åka med var min passagerare Veronica.
Förra året så åkte jag den sista touringen själv, ( i år blev det ju då en ökning med 100%) och då hade jag ju lite problem med att det var is på vägen mellan Olofstorp och Lerum. men i går så var det fint, blåsten hade ju gjort att det var torrt på vägarna.
Vi åkte genom Kungälv och den lilla vägen längs älven, genom Diseröd och småvägar ut mot Rörtången, sedan ut mot Marstrand där vi var tvugna att vända, vidare förbi Lycke ner mot Kärna, och då var det nästan mörkt så vi tog vägen direkt mot Kungälv. Dessutom var vi ju tvugna att komma i tid till Touringmötet kl 19. Jag hade fått veta genom Torgeir att Dan L hade åkt på semester någonstans, så jag skulle få äran att hålla i mötet. Vi gjorde visserligen ett snabbt stopp vid gula måsen för att inhandla något ätbart, men vi hann ju till vårt stora touringmöte i alla fall.
Pia kom ju och vinkade av oss när vi åkte och då passade hon på och gjorde i ordning en dagordning för mötet, så all var ju klart.
När vi kom till klubben så var Torgeir där, och Dennis ringde och sa att han skulle komma lite senare.
Så när vi skulle börja mötet så var vi 3 st, sedan kom Dennis, eftersom ingen hade hunnit åka hem så var vi 4 st.
Det var inte förrän senare som det kom några till.
Men då hade jag redan börjat tänka på att åka hem så det där stora Touringmötet det bestämde jag att det ställer vi in, det får allt vara lite fler intreserade om man ska ha några möten.
Nästa onsdag så är det ju vintertid så då är det ju nästan mörkt redan kl 17, så det här får var den sista organiserade touringen för i år.
Men ni får gärna skicka touring kort resten av året om ni är ute och åker, ni kan ju skicka in från en triangeltouring, tänk bara på att ni har minst 200 km totalt mellan hörnen.
Närvarande denna sista touring var
Svante G
Veronica A
och sträckan blev 104 km
Svante

Inläggsrubrik: Trist
InläggPostat: 11:41 (torsdag, 27 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

JAg kunde tyvärr inte deltaga själv. Utan hade en del annat att stå i.

Det tråkiga är att det inte verkar finnas något större intresse för att komma till klubben alls när man inte har mc säsong.
Får hoppas att det komemr att bli bättre med tiden.
Jag har allt lite på gång för vintersäsongen.
Detta kommer att komma ut i utskicket!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]