www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 15:47 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 20/5 (Torsdag)
InläggPostat: 7:24 (fredag, 21 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Och exakt VAD skall jag skriva om denna lilla tur då??? Jag var själv på Liseberg kl. 18:00 och satt i Balder och skrek bäst stämbanden orkade (skitkul :D ).

Kl. 18:20 kom jag på...Visst f...n det är ju torsdagstouring idag och jag har fullständigt missat det! Ringde Svante som svarade efter ett tag att han, Dan, Lenita och den nya killen med SR 500:an (som jag fortfarande inte lärt mig namnet på, sorry :oops: ). Fick beskedet att det var i Lilla Edet och på väg mot Rasta i Vårgårda.

Släppte av släktingen på centralstationen kl. 18:30 hem bytte kläder åkte och tankade hojen. Körde raka vägen (skittråkigt :cry: ). Lämnade Åby i Mölndal kl. 19:25. Passerade Lerum östra efter 10 minuter. Och gick i "mål" vid Rasta i Vårgårda efter 31 min. :D .

Väl där såg jag att det var tomt. Tomt som i graven. Ringde därför Svante igen som konstaterade att de snart skulle vara där. Jag fick därmed bekräftat på att jag var på rätt ställe och tog tag i dörrhandtaget till fiket kl. 20:04, direkt efter att jag pratat färdigt med Svante. STÄNGT :evil:

Väntade i ca. 10-12 minuter innan Svante, SR500:an och Dan kom glidandes. Lenita hade det "tappat" på vägen. Besvikna satte vi oss på bågarna och gled in i centrala delarna av Vårgårda där vi trängdes kring pressbyrån/pizzerian med stans lokala raggare :lol: , som gled omkring i var sin STOOR (lång + bred) jänkare av äldre modell. Pizzerian serverade kebabtallrik för dagen men jag var inte hungrig så jag nöjde mig med en dricka.

Efter att ha snackat osedvanligt mycket skit (mest jag och Dan :wink: ) bar det sig inte bättre än att det var dax att glida hem igen. Klockan var nu 21:35 och temperaturen hade sjukit drastiskt. Läste av tempgivaren alldeles utanför Vårgårda på E20 till att vara + 7,5 grader. Hallå eller! Det är ju nästan slutet av MAJ MÅNAD. Något måste vara fel, väldigt fel!

Jag var ordentligt klädd men Dan valde den lämpliga klädseln av 1st. T-shirt och ett allväderställ utan foder :D . Erfaren touringräv som han är hade han i alla fall packat ner ett förstärkningsplagg i sin GoldWing. Nämligen en sprillans ny ......T-SHIRT :D :D :D.

Dan du har mer packutrymme än de flesta av oss och väljer att ta med dig en HEL T-skjorta.....?????? :idea: :lol: :wink: Ett under att du ens hittade den i dina enorma packlådor. Var låg den längst in i ena hörnet, eller? Trillat ner bakom byrån i det inre rummet bakom toaletten kanske? :wink: Nåja, riktigt så stora är de kanske inte men plats var det i alla fall inte ont om!

Av ovanstående skäl valde sedan Dan, DET var erfaret, att lida så kort stund som möjligt varför han satte upp ett tempo som mer var anpassat en smidigare hoj. Det gällde att göra pinan så kort som möjligt.

Straxt innan Lerum såg jag hur Dans hoj började skaka oroväckande. Efter ett tag avtog det och allt var lugnt igen (trodde jag). Vinkar av Dan vid Partille. Kommer hem och slänger mig framför tv:n en kort stund innan läggdax (skall jobba idag). Telefonen ringer...det är Dan som hackar tänder och förklarar att skakningarna i hojen lär sitta i ett par dagar för Dan frös så in i h...vete vilket var förklaringen till de plötsligt uppkommna skakningarna. Hojen stod fortfarande och skakade i garaget och Dan var på väg ner i ett välförtjänt bad! :D

Det var allt för den här gången väl mött på vägarna och...kör försiktigt!

// Niklas

Inläggsrubrik: Re: TT 20/5 (Torsdag)
InläggPostat: 17:35 (onsdag, 26 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Jag var ordentligt klädd men Dan valde den lämpliga klädseln av 1st. T-shirt och ett allväderställ utan foder :D . Erfaren touringräv som han är hade han i alla fall packat ner ett förstärkningsplagg i sin GoldWing. Nämligen en sprillans ny ......T-SHIRT :D :D :D.

Dan du har mer packutrymme än de flesta av oss och väljer att ta med dig en HEL T-skjorta.....?????? :idea: :lol: :wink: Ett under att du ens hittade den i dina enorma packlådor. Var låg den längst in i ena hörnet, eller? Trillat ner bakom byrån i det inre rummet bakom toaletten kanske? :wink: Nåja, riktigt så stora är de kanske inte men plats var det i alla fall inte ont om!

Niklas skrev:
Straxt innan Lerum såg jag hur Dans hoj började skaka oroväckande. Efter ett tag avtog det och allt var lugnt igen (trodde jag). Vinkar av Dan vid Partille. Kommer hem och slänger mig framför tv:n en kort stund innan läggdax (skall jobba idag). Telefonen ringer...det är Dan som hackar tänder och förklarar att skakningarna i hojen lär sitta i ett par dagar för Dan frös så in i h...vete vilket var förklaringen till de plötsligt uppkommna skakningarna. Hojen stod fortfarande och skakade i garaget och Dan var på väg ner i ett välförtjänt bad! :D

:lol: :lol: :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]