www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 15:47 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 8/6 (Tisdag)
InläggPostat: 8:27 (onsdag, 9 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Igår ja!

Vad skall jag skriva om gårdagens lilla touring? Ingen aning!

Jag kan väl börja med att jag var sen (börjar bli en ful vana). Måste skärpa mig och åka tidigare eller skaffa en snabbare hoj! :idea: Snabbare hoj får det bli! :mrgreen:

Nåväl jag var inte ensam om att vara sen, även om jag var sist, Stefan ringde mig 17:52 och informerade att han stod i kön vid Billhälls och skulle bli lite sen. Och exakt VAD hade han för nytta av att informera mig det då? Jag var ju ute i Lilleby och hade inte ens fått på mig mc-kläderna :wink: :lol: 12 minuter senare var jag dock på klubben med nytankad moped.

Som tur var hade jag fyllt upp tanken på väg till klubben. För det skulle visa sig att Alf R (som körde först) var körsugen. Vi körde faktiskt 23 mil under kvällen. Och dessutom på vägar som jag inte ens visste fanns!

Vi började med en liten motorvägstur till Lerum där vi svängde av mot Ryggebol, så långt är jag med. Därefter svängde vi åt alla möjliga håll, fast inte samtidigt :D .

Helt plötsligt kommer vi in på en väg som jag könner igen mig på men som jag inte vet var den ligger (skitbra Niklas :oops: ). Efter ett litet tag blir det grus :evil: .

Det skulle dock visa sig vara värt besväret för vägarna vi sedan kom fram till (och som jag heller inte vet var de ligger :oops: Hmm, det bådar gott inför nästa tisdag då jag skall köra först :mrgreen: ) svängde ut av bara h...vete! Skitkul!

Vad som dock var mindre kul var att ligga bakom Stefan, som av någon anledning verkade vilja förvilla fi (dvs. mig) för han lade ut en vit/blå rökridå efter sig vid varje gaspådrag och det blev bara värre och värre ju närmare jag kom :evil: Ett tag hade jag funderingar på om jag skulle blåsa förbi på höger sida nere i diket bara för att se något över huvud taget. Men som tur var sansade jag mig eftersom markfrigången på min "riskokare" lämpar sig för turer allt för långt ut i spenaten! Dessutom var det ju tisdagstouring så tempot var aningen för högt för att försöka sig på något liknande. Men annars... :wink:

Stefan hade, skulle det visa sig, en oljeläckande Ducatimotor (what´s new??? :wink: ). Vad som orsakade detta oljeläckage förtäljer icke historien men jag antar att Stefan har nogon timmes skruvjobb framför sig för att dra åt någon slangkoppling eller byta någon topplockspackningen eller dyligt. Spännande var det i alla fall och se om "skiten" höll hela vägen eller om Stefan skulle få "powerslides" av den mer livliga sorten samtidigt som jag fick mitt skinnställ (och hoj) infettad med 5W/50 helsyntet (eller vad använder du Stefan?). Nu slapp vi detta som tur var och allt gick bra (tror jag, med tanke på sista kilometern hem???).

Tempot ja, det var helt ok mest hela tiden enl. mitt tycke. Vissa partier, som är (ö)kända kom dock hornen fram lite extra. Så som Landvettersjön. men det var nog tur att jag inte körde först utan bromsades upp av några människor med mer hjärna än mig. För jag kände för att köra fort, helt hejdlöst fort. Allt kändes så himla bra nämligen och dessutom tanden inte slutat blöda efter Kinnekulle ring! :D

Efter, som sagt, närmare 230 km på väldigt bra vägar (förutom några partier där vägverket varit ut dagen innan och grusat) hanade vi på Burger King vid Kallebäcksbacken.

När vi väl gasade därifrån (de sista kilometrarna hem) tjuvstartade Stefan. Men jag tänkte han skall få sig en match så jag höll stummt där det gick men inte faan såg jag röken av honom. Vilken väg tog du??? :evil:

Vi som körde var i alla fall:
- Alf R (föråkare)
- Stefan B
- Thimmy
- Z750 (Ny, var med på Kinnekulle ring, vet ej namnet och glömde ta det).
- BMW (Som Thimmys fast gul (kan inte modellen :oops: ), Ny ej medlem)
- Yamaha 1000 Thunderstorm (eller vad hette modellen). Nygammal medlem. Har varit medlem för 10 år sedan men är det inte nu. Jag och namn??? :oops:
- Jag naturligt vis: Niklas Ö

Förutom ovanstående personer (vissa namnlösa :wink: ). Hade vi en något äldre herre som följde med första biten på en Blackbird. Men han valde att avbryta och åka hem. Vet inte om tempot var för högt eller om det var annat som tvingade honom att bryta.

Om du läser detta och det var tempot som avskräckte dig vill jag bara säga att vi kör en grupp på torsdagar med långsammare tempo. Samma plats samma tid! Välkommen!

Till sist vill jag tacka Alf för en väldigt fin tur på goa mc-vänliga vägar. Försök avtala med vägverket att de väntar 2 dagar med grusningen nästa gång bara! :wink:

Väl mött på vägarna! Och...kör försiktigt!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:51 (fredag, 11 juni 2004) 

Sena fartsyndare vaknar ju som våra bekanta väl känner till lite sent, eller hur Mr Ö. :?:

Det efterfrågas ibland vilken olja som är bäst att hälla ned i bottendelen på en Ducati
Svaret ska inte längre undanhållas den oinvigde japsåkaren...

På Billhälls i Sisjön finns ett stort lager med "Barnängens olja" :?

Den är absolut skonsammast vid kontakten mellan metalliska föremål inuti den högteknologiska Italienska maskinen.

Sålunda inhandlandlandes en normaldos av nämnda smörjmedel, i kön till snabbkassan insåg jag svårigheten att hinna till klubben i tid före kl.18.00
Bäst att utnyttja en livlina, så jag ringde Mr Ö. kastade inhandlade varor i kåpan och for iväg mot klubbhuset

När jag 8 minuter senare anlände på exportgatan stod där en hop körsugna TT-gubbar redo att följa Alf.
Som vanligt hade "långa huden" planerat den tänkta turen riktigt ordentligt. Mkt bra gjort Alf :D

Så här efteråt kan jag inte annat än tycka att detta var årets bästa TT för egen del.
Vi var som Mr.Ö. helt riktigt skriver, ute på landet och cirkulerade rätt ordentligt.

Vägverket bidrog till vår ökade körglädje genom att utöka antalet grusvägar i västergötland just denna veckan.
Litet tack till ööh-ministeriet för import av grusvägar

Ni som blev nedoljade denna kväll kan pusta ut, mysterriet är löst
Jag kan inte hitta förpackningen med BÄ-oljan..

Den logiska förklaringen till den blåvita rök som Mr.Ö observerade är kanske inte helt logisk. Men faktum är att BÄby-oljan ör förpackad i en blåvit plastflaska.
Skitsamma, flaskan är borta.

Kul att komma komma ut till Kenneths MC, 11år sedan jag var i lokalerna senast.
Jag passade på att få lite däcktips, beställde sålunda ett Misheläng Pajlot Påver i passande storlek.

Snabbservice gäller tydligen för Kmkare, jag kunde hämta däcket redan dagen efter :D

Nu ska det krängas däck på gammalt sedesamt vis igen med hemmagjord hävarm & skruvmejslar

Väl mött på vägarna

El & Belysningsarbeten, ROT-avdrag Medlemmar i KMK har 20% rabatt hos STRÖMS EL AB Tel. 0705-684120

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]