Nu är tyren är nu avklarad!
Vi startade vid klubben vid 18.00 tiden och körde en rejäl transport till Ljungskile. Duggregnet kom och gick men jag lyckades hålla mig undan värsta till lite senare.
IAf svängde vi av vid Ljungskile och körde mot Ulvesund och Ammenäs i delvis duggregn. Jag hade sedan tänkt svänga av mot Gustavsberg för att köra in mot södra Uddevalla. Men det var överstruket på skylten så det var nog ett vägarbete där. Annars skulle jag haft en bensträckare däruppe vid havet.
Turen fortsatte istället via gamla E6 och svängde sedan av på 172 mot Färgelanda och sedan nästan direkt mot Frändefors. Efter en bit stannade vi för en bensträckare. Då hade vi enligt tidtagningsuret som är orginalmonterat på sådana riktiga race hojar som min

indikerat ca 1timma och fem min från Kmk.
Det började små regna under pausen och vi tog på regnkläder. Ja vi som hade förståss.
Per Forss hade glömt huvet i hjälmen och fått för sig att hans gamla torra skinnkläder skulle hålla borta regnet bättre allväder kläder
Intressant. Men stället var jättetorrt på ytan iaf.

Men inte lika torr innuti
Hur som helst sedan blev han där uppe jätte mycket kissenödig
och jag tänkte att vi skulle dra ner resan med en halvtimma för att slippa regnet så vi åkte direkt kaffestugan Granan. Sista turen fram var 4 km grus.

. På väg därifrån fick jag iaf rita mycket i gruset.
Sedan blev det R45 på hela vägen tillbaka.
25 mil blev det iaf.
Deltagare:
Dennis johansson / Färdledare
Krister Jonsson
Per Forss
Anders Frånberg
Svante Gustafsson
Bo Helander
Janne Andersson
Gunilla Andersson / passagerare