www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 19:29 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 9:33 (lördag, 5 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Samling vid Statoil i Hällingsjö klockan 11.00
Sedan åker vi en sväng

InläggPostat: 10:12 (lördag, 5 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Samling vid Statoil i Hällingsjö klockan 11.00
Sedan åker vi en sväng

OM det är någon som vill haka på under dagen så ring 070 7132618 till Klas
Mobilen kommer att monitoreras då och då.

/Klas

Inläggsrubrik: Geishan är sjuk!
InläggPostat: 16:08 (lördag, 5 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Jag hade gett mig av efter att ha bytt halvljuslampa på Geishan strax :Wallclock: 10.25 mot Landvetter!
Tankade upp på Shell och gav mig ut på R40 för att svänga av mot Kinna, då :Wallclock: nu var ca 10.40, puttrade jag i ca 130 och tänkte åka om en bil så jag lade i femman strax innan avfarten till flyplatsen. Då började Geishan att rassla och blev aldeles orkeslös. Rasslandet försvann när jag växlade upp, men kom tillbaka vid lätt gaspådrag. Lyckades svänga av mot flyplatsen och sakta rulla på Härryda-. Minsta ligga gaspådrag ville den dö, sedan luktade det skumt!
Jag börjar nu sörja :crybaby: denna älskarinna som jag lära känna allt bättre för var dag. Och jag har allt varit snäll mot henne.

(Brukar varmköra en stund på tomgång så man nästan har choken intryckt helt innan tur, om inte man har tiden med det så körs den lungt på låga varv. När väl choken är helt inne och tempen gått upp börjar jag gasa.
Som alla vet är jag ju en ganska lugn person vad gäller gasandet.
Om tar i för mycket med en vacker Geisha är det ju lätt att det går för fort. :roll: för en så man får hålla på med annat!) :jerk: _________ :oops:

Jag stängde av och ringde efter amubulans. Dvs farsan med Mercedes+ släpkärra. Ringde även Niklas som känner till dessa eftersom han har en liknande men lite mer sliten Geisha när han vill ha kul! för att höra mera. Han sa att den nog behöver komma till hjärtkirugen.
Stackare tänkte jag :crybaby:
Ringde också Geihans ägare som inte verkade allt för bekymrad. :shock:
"Det kan hända vem som helst sa han i telefonen. Lämna in henne och be dem fixa det hela så du snart kommer iväg igen! Så fixar jag sjukhusräkningen när jag kommer hem från Kroattien"
:oops: Jag menar man skäms ju lite när man ringer ägaren och säger att man haft sönder deras lek kamrat och älskarinna :shock:

Jag hoppas nu på vård för den lilla Geishan och det inte blir för dyrt.

Jag får nu ta fram som en arbetskamrat ut tryckte det " Den där hjä-la Sandmasken" :whip:
Kommer kännas underligt. Om den nu vill starta. Hon brukar trilskas när hon stått en tid!
Under tiden får jag sörja den japanska Geishan :!:
:crybaby: :binky: :tweety: :crybaby: :binky:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:55 (söndag, 6 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Tio små negerpojkar, inte fullt så illa men lite manfall var det.

Själva kom vi (Monika och undertecknad) iväg sent trots att Dennis ringde och väckte mig från min törnrosasömn.

Vid pass 11:07 kom vi till Hällingsjö och då var redan Lenita, Martin och Håkan där, men ingen Dennis. Tankade och slog på mobiltetlfonen och givetvis fanns där meddelande som indikerade att Dennis hade problem med Geishan. Ett snabbt telefonsamtal till Dennis för att höra om han behövde hjälp, men det var redan fixat mha Dennis far.
Under tiden som vi står reder ut var Dennis är så blir Martin dålig så han bestämmer sig för att åka hem. Hoppas du mår bättre Martin. Vi andra diskuterar färdrutt eller i varja fall mål med dagens tur. Vi kom fram till att det får bli Hjo.

Färden anträddes på springarna med två hjul enligt följande, Hyssna , Seglora, Viared (ett av sveriges segelflyg mecka), Brämhult, Fristad, Nitta,
Ämestad (Det finns en ny asfalterad väg där nu som går rätt över, det ligger dock lite stödgrus och sten på vägbanan), Blidsberg

Vi fikade vid Basta kvarn. Efter fikat fortsatte vi upp mot Åsarp, Kungslena, Dala och en trevlig väg till Hjo. I (T)hjo var det livat i holken, en massa folk och en avstängd parkeringplats nere i hamnen. Nåja fyra hojjar kan man alltid knö in. Lunch elller var det nu var imundigades efter en kort promenad i hamnen. Där efter bestegs springarna igen och hemfärden startades Hjo, Tidaholm, Mullsjö. Dalum, U-hamn, Borås. På Coop forum inhandlades lite grill attiraljer typ kött och kol. Bollebyggd, Hällingsjö, Inseros, Kussered. I kussered tändes grillen och öhlen öppnades.

Efter en stund intogs bränt kött och sallad samt tsatsiki och som dessert mashmallows. Diverse skrönor och reseberättelser avhandlades under tiden.

Lenita som är en förståndig tjej, dvs hon drack inget öhl eller vin åkte hem kring midnatt efter kortfattad väginstruktion sväng höger, höger vänster, vänster i rondell, vänster i rondel Du nu på E6 riktning norrut.

Håkan stannade kvar och åkte nyss hem.

Totalt blev det ca 40 mil varav ca 5 mil grusväg genom ett underskönt landskap.

/Klas

Inläggsrubrik: F-n oxå
InläggPostat: 11:29 (söndag, 6 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Typiskt att missa den turen med så fina vägar och grusväg dessutom.
HAr ju redan testat Geishan lite på grus med förvånansvärt bra resultat så jag hade inte bangat för mer grusövningar :evil:
Den där avslutnane grillningen verkade ju inte helt fel heller. :cry:

Å andra sidan fick jag beundrat en beg. dröm maskin hos Ahlqvist. KTM 950 ADV.
Och senare på e.m fick jag tagit ut sandmasken ur källaren som efter några trilskande försök startade!
Åkte iväg och hämtade Lisa och ut till Sillvik och badade, lagom tills det verkade tömmas på folk.
Oj då så annorlunda det var att köra gunghästen. Vibrationer, svajigheten fanns kvar men oj så mycket bekvämare sadel!
Jaja. Tiden får utvisa hur det blir med Geishan och användande av henne.
Men hoppas hon tillfrisknar snart.
Min egen Sandmask skall få spabehandling genom att byta olja + filter iaf.

Inläggsrubrik: Liak bra att bekänna
InläggPostat: 12:23 (onsdag, 23 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Åke Klarin hade nyligen kommit hem och snackat med kiwi på Ahlqvist angående min mc.
Hjerpe hade faktiskt inte så fel angående felet.
Jag hade tyvärr matat den Japanska Geishan med något som hon inte tålde.
Jag hade tydligen tankat henne med diesel :oops:
Kunde ju inte alls begripa hur detta gått till :scratch:
Kollade genast när jag kom hem i utdraget från Shell. Och mycket riktigt, där står några liter diesel på utdraget :x
Undrar just hur jag kunnat missa detta. Jag kollar alltid noga på vilket munstycke jag tar :!:

Men men, även den bäste kan göra fel :iconbiggrin:
Mest tragiskt är att jag måste skämmas lite båpde inför Klarin, er och Ahlqvist :oops:
Det andra trista är att jag kunde ju löst detta själv och roat mig vidare och kört hoj :(
Det som är bra är att det inte blir dyrt :)

Undrar just om man får låna hoj av någon på klubben igen :oops: :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:34 (onsdag, 23 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Låt oss säg så här Dennis: Det har väl inte förbättrat möjligheterna.

Den hade alltså inte tagit någon allvarligare skada av dieseln, om jag förstår dig rätt Det är skönt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:39 (onsdag, 23 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

DET KAN DU GLÖMMA, "DIESEL"-DENNIS !!!!
Skaffa dig en traktor istället. :lol:

Att ligga bakom dig i fortsättningen är tydligen en enkel biljett till sjukhuset. Är det därför du är så såld på gruskörning, dom vägarna suger väl bra vad gäller spill. 8)

Nu är det verkligen slut med att tanka på Shell vill jag lova. Vem vet hur det blandas där ute :x

:wav:

Bensin doftande Hälsningar
Rollfini

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:57 (onsdag, 23 augusti 2006) 

Jag tror jag vet hur det kan ha gått till Dennis.
Du har säkert tagit pistolen från rätt hållare. Det kan ha varit någon före dig och skiftat om på ren jävelskap.
Jag brukar titta vart slangen tar vägen på dom ställena där dom sitter tätt ihop och ibland är intrasslade i varandra. Och även titta på pistolens färg och diameter på munstycket.

Bara en tanke.
Men det händer faktiskt ibland att det kommer in dieselbilar på våran verkstad där dom har tankat bensin. Så du är inte ensam.

För några år sen när jag hade en gammal bensin-sketbil hällde jag i just sådan blandning i tanken för å testa. Oj vad den luktade. Jag hade aldrig någon bakom. Antingen på ett långt avstånd, eller så körde dom om med en jävla fart. Den var lite slöare också.

Men det som är ännu roligare är att en på mitt jobb hällde i vattenskadad bensin i sin Harley. Vi garvade gott när han kom gående med hojen och svettades. Bilen som vi tömde på "bensin" hade råkat ut för översvämning, och det visste han om.

Claes.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]