Jaha, det blev till att jag moln!!
Först trodde jag att jag skulle bli helt ensam, men sedan dök Bosse och Björn Carlqvist upp. Vi satte kurs söderut eftersom det var där som var lovat mest uppehåll. Vi kom till Mölndal innan det började droppa lite grann. Vi bestämde då att köra dit det var ljusast så det blev till att svänga av mot Spårhaga i Lindome. Sedan följde vi kusten neråt förbi Särö, Släp, Vallda trekant, Vallda Sandö, Västra hagen och Lunnavägen upp till Vallda igen. Strax innan Vallda svängde vi av Bröndomevägen och in mot Kungsbacka och sedan motorvägen snabbt förbi några mörka moln över Kungsbacka. Pitstopp i Fjärås.
Björn ville åka hemåt och jag och Bosse tyckte det räckte med att utmana regnet nu så vi åkte tillbaka in mot Kungsbacka via Bräckan och Rossared. Björn sa hejdå medan jag och Bosse fikade på ett numera välkänt fik i Kungsbacka. Inte en droppe regn förutom det lilla vid Mölndal.
Vi som utmanade regnet:
Jag
Björn Carlqvist
Bosse
Vi gjorde så i ca 12,5 mil. Den kvalificerar sig inte som någon långtur men man ska vara försiktig med att utmana vädret.
Eder regndansare.