www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 22:11 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ett steg i rätt riktning
InläggPostat: 14:03 (onsdag, 30 januari 2008) 
Användarvisningsbild

Hej på er,

Jag har varit medlem ett tag nu men har bara varit med på kräftskivan än så länge så de flesta har nog inte en aning om vem jag är. :iconbiggrin: Har haft bilkörkort i 15 år men drabbades av en något tidig 40-årskris och bestämde mig för att ta a-kort i slutet på sommaren förra året. :cheers:

Om några månader är förhoppningsvis min körkortsutbildning avslutad (är klar med teorin) då jag skall upp till Hallstahammar för en 7 dagars-kurs i Maj. Det är klart att det finns de som tycker det är fånigt att gå med i en klubb innan man har lappen, men jag tycker det är skoj att träffa nya människor och skapa lite roliga kontakter innan man bara "dyker upp" på en hoj. Nåväl, i förrgår så tog jag till sist modet till mig och knallade in på Yamaha-center och bokade en TDM 900. Jag har kikat på en mängd hojar (dvs provsuttit och lusläst allt om dem) men ingen har attraherat mig som TDM'en. Efter att ha provsuttit en TDM på mässan i helgen var jag helt fast. Dessutom visade det sig att den hojen jag bokade ÄR den hoj jag satt på under mässan. Fick ett helt ok pris på den eftersom folk har skrapat lite på väskorna med sina fötter osv, men det är så lite att det inte märks. Dessutom är frugan minst lika stel som jag är och kommer säkert att fota till väskorna inom de första 20 milen ändå. :laughing1:

Så...i mars levereras en svart TDM -08 hem till garaget. Skall bli skönt när slitet med kortet är över och man kan ge sig ut och njuta på riktigt.

Ja, det var väl det, har ni frågor eller annat är det bara att PM:a eller fråga här. (Eftersom jag är med i Touring-sektionen postade jag här.)

/Fredrik

Bild

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:04 (onsdag, 30 januari 2008) 
Användarvisningsbild

Hej Fredrik!

Och välkommen till klubben!
Tycker inte alls det är fånigt att gå med i en klubb/förening utan att ha hoj! Vi är ju i första hand en intresseförening även om majoriteten de facto har/kör hoj.

En av flera fördelar med föreningslivet är ju alla kontakter man knyter. I KMK finns mycket kunskap vad gäller allt i/runt och på hojar så om du behöver/vill ha tips kom ner och fråga, eller skriv här på forumet. Finns alltid någon som kan hjälpa till, om inte annat kan man ju hänvisa och lägga en massa jobb på andra klubbkamrater = mycket poppulärt! :iconbiggrin:

Vad kan man behöva hjälp/tips med då? Tja allt ex.:
- Resmål Sverige/Norge/Europa you name it!
- Vägval i kring Gbg
- Val av skyddsutrustning (bra/mindre bra, nödvändigt/mindre nödvändigt men kul att ha)
- Skötsel av hoj/skyddskläder (måste/måste inte)
- Körteknik
- Trevliga träffar / mindre trevliga träffar
osv., osv.

I KMK finns MYCKET kunskap om, som jag skrev, allt som rör hojkörning. De flesta brukar bli glada/smickarade om någon frågar om råd/hjälp/tips så räds inte!

Mvh!
// Niklas (från en sån däringa messerschmit!) :cool:

Inläggsrubrik: Välkommen och grattis
InläggPostat: 10:10 (söndag, 3 februari 2008) 
Användarvisningsbild

Kul att du skaffar mc.
TDM är säkerligen en fin hoj och det har funnits TDM i klubben tidigare.
HAr aldrig haft råd att uppleva en gene aldeles ny mc. Men det är säkert något extra.

Hoppas du snart kommer förbi klubben med andra ord.
Välkommen och grattis
//
Dennis

Inläggsrubrik: Re: Välkommen och grattis
InläggPostat: 15:54 (söndag, 3 februari 2008) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Kul att du skaffar mc.
TDM är säkerligen en fin hoj och det har funnits TDM i klubben tidigare.
HAr aldrig haft råd att uppleva en gene aldeles ny mc. Men det är säkert något extra.

Hoppas du snart kommer förbi klubben med andra ord.
Välkommen och grattis
//
Dennis

Tack, och vem sjutton har råd med det egentligen? :lol: Det är för mig en prioriteringsfråga och sen att man tack och lov får hjälp av vår vän Handelsbanken Finans. :thumbright:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]