Då var det dags igen!!!
Efter en liten jobbtur över till Alingsås så kom jag till klubben en timme innan utsatt tid. Bra! Då hann jag med att jobba undan några saker där också. Efter sådär en kvart kommer Svante upp och frågar om jag skall med

Va, redan ??? Nja, klockan visade sig ju vara närmare sex. Tiden går fort när man har roligt!?!?
Svante bestämde sig för att ta täten. I övrigt var vi bara fyra tappra själar till. Jag, Janne (TDM), Göran E, och Peter på FJR. Regnet verkar hänga någonstans i trädtopparna. Och emellanåt kändes det som att det inte ens hängde längre (läs faller...). Svante bestämde att vi åker norrut mot Kungälv så slipper vi tunneleländet, eftersom det var väldigt fullt där.
När vi åker ut från stan så verkar dom där dropparna avta och vi fortsätter över mot 45:an och till Alafors. Där tar vi av mot Kollanda/Kilanda. Nu upptäcker vi snabbt att här har minsann grusgubben varit ute och lagt stora otäcka fyllningar med olja/grus. Vi tar det mycket försiktigt. Det är ju trots allt en relativt stor väg, så man tycker att den gott kunde fått ett lager riktig asfalt.
Efter en stund verkar gruset avta och vi kan njuta lite av kurvorna! När vi kommer till dom riktigt fina kurvorna uppe vid Kilanda så börjar dock eländet igen. Vi kommer ner på Gråbovägen och fortsätter mot Anten. I Anten svänger vi av på den nybelagda långaredsvägen. Mycket trevlig väg som tidigare varit grus. Det är den fortfarande. Men nu uppblandat med olja.

Denna vägen skall egentligen köras en solig dag/kväll när man kan se solen glittra i sjön. Härlig vägsträckning
I Långared tar vi av ner mot Alingsås och för mig blir det Alingsås för andra gången denna dag. Vi åker till Tallhyddans Kafé, ett trevligt Kafé med KMK-traditioner. Mycket därför att dom har generösa öppettider och goda våfflor. Några våfflor blev det inte för min del, men som den gottegris man är så fick det bli lite hallonpaj istället! Mums!!! På fikan blev det mycket prat om Skottlandstouring eftersom alla utom jag varit där! Hmm.. kände mig lite utanför. Finns ett sätt att lösa det. Man blir ju lite sugen att åka dit!
Jag upptäckte också på väg in mot Alingsås att jag glömt tanka innan vi åkte, men det borde klara sig till Göteborg. Vi packar ihop oss och åker tillbaka mot Göteborg. På väg hemåt börjar dom andra gasa lite när det blir motorväg och jag känner att jag inte vill ligga riktigt så fort med min hoj utan kåpa. Eftersom jag är sist så faller jag efter mer och mer. När vi närmar oss Göteborg (Jonsered) bestämmer jag mig för att stanna och tanka, eftersom jag inte sett dom andra på en lång stund och jag ändå inte kommer hela vägen hem. Ensam vågar dessutom inte chansa på att soppan räcker ända till Göteborg. Därefter tar jag vägen över Öjersjö och Mölndal hem.
När jag kommit hem så ringer telefonen och Svante undrar om jag kommit hem som jag ska. Jodå, ingen fara med det.
Nu börjar man känna att det går mot höst. Det blir både mörkare och svalare på kvällarna. Nästa torsdag skall jag försöka leda turen.
Tack Svante, för en trevlig tur!!!