www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 1:59 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Söndagstur 26 April
InläggPostat: 22:58 (torsdag, 23 april 2009) 

Funderar på en tur nu på söndag. Kommer att åka upp över broarna och sedan mot Hunneberg och serveringen där. Hemväg över Sollebrunn och Bollebygd. Åker från nya klubbhuset 10.00. Tag med en liten fika, då jag gör ett stopp alldeles norr om Henån. Vid regn stannar vi hemma. Göran

Edit: Datum ändrat! /Håkan

Inläggsrubrik: Re: Söndagstur 26 April
InläggPostat: 7:24 (fredag, 24 april 2009) 

Göran123 skrev:
Funderar på en tur nu på söndag. Kommer att åka upp över broarna och sedan mot Hunneberg och serveringen där. Hemväg över Sollebrunn och Bollebygd. Åker från nya klubbhuset 10.00. Tag med en liten fika, då jag gör ett stopp alldeles norr om Henån. Vid regn stannar vi hemma. Göran

Sorry! Skall naturligtvis vara 26 April, nu på söndag. Är lite vilsen i tiden, då det är andra våren, som vi upplever i år. Ring gärna. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:50 (söndag, 26 april 2009) 

Ja det blev en härlig tur i touringtempo. Jag får tacka Jan A, som kom och höll mig sällskap. Från nya huset över jordfallsbron och gamla E6 från Rollsbo-Stora Höga. Vidare över broarna upp till den vackra p-platsen på höjden norr om Henån. Där tog vi medhavd fika. Nu vidare till Uddevalla och småvägar över Lane-Ryd till Vänersborg. Måste ha varit på "Ove Karlssons" tid som jag körde de vägarna senast. För nya medlemmar kan vi säga att Ove var den store föråkaren första halvan av 90-talet. Han startade mc:n exakt tid och sedan åkte han. Det var bara att hänga på om man skulle med. Nu åkte vi igenom Vargön upp till Hunneberg och serveringen spiskåpan. Där var det numer fina grillplatser under tak och massor av bänkar med bord. En våffla slank ner lätt där. Nerfarten trodde jag var asfalterad, men det visade sig vara grus, så det var att hålla styret väldigt lätt. Efter det smet vi ner till Sollebrunn över Koberg och vidare Långared till Alingsås. Sista biten blev Edsås, Ödenäs, Hindås och hem. Varvet mätte 289 km. Tourare Göran

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]