|
Hej
vill bara ge mej till känna igen och tala om att allt är ok.
Har varit i Norge över en vecka nu, men har just kört över gränsen till Sverige igen. Just nu är jag i Gäddede ca 15 mil norr om Östersund. Ska snart åka upp i fjällen på småvägar mot Blåsjön, så jag tog och loggade in på nätet för att se vad som har hänt medans jag varit utomlands.
Jag har ju inte åkt så långt norrut, men det var ju inte meningen heller, men jag har stannat på väldigt massa ställen och kollat på allt möjligt.
En dag när jag var ute och tog en tur på fjället som Norrmännen brukar göra ( man ska ju ta seden dit man kommer) så blev jag överaskad av dåligt väder, så jag fick övernatta på högfjället.
Nu var inte detta så alvarligt som det kanske låter, för jag övernattade på Rendalsseterns högfjälls station, det blev eget rum och tre rätters middag, och det var inte lite mat man fick. Portionerna var anpassade till fjällvandrare som varit ute hela dagen, och det var verkligen görgott.
Dom serverade även vin och öl, och Coca cola. Tyvärr så hade dom ingen rom, jag hade nogt behövt en rom och cola på kvällen
Jag kan rekomendera det här stället, det är väldigt grannt där, ni som var med på Norgeturen i början på juni vet kanske var Groli låg, det var där vi skulle åkt in på stryns sommarfjällväg men som var avstängd. Det här stället ligger ca 3 mil rätt norrut, enda sättet att komma dit är att gå eller flyga helikopter, och jag har tyvärr ingen sådan med mej.
Men jag skulle ju bara vara borta över dagen så jag hade ju inte någon utrustning med mej, så jag hade inget ombyte och ingen sovsäck. så det var ju inget vidare på kvällen, jag fick ju hyra sängkläder och jag hade ju nästan torkat när jag gick och la mej. Dagen efterså gick jag tillbaka till bilen och hade uppehåll nästan hela tiden, men jag gick omkull några gånger för det var halt efter regnet och det är en jäkla stigningar/utförsbackar därifrån jag hade parkerat, så jag var rätt sketen när jag kom till bilen.
Jag har haft väldigt växlande väder så jag har bara haft framme Dominatorn 1 gång och det var i Molde, där bodde jag 2 nätter.
Men jag fick rätt mycket regn på mej där också innan jag var tillbaka vid bilen.
Jag får väl berätta mer när jag kommer hem om vad jag har sett, och om det är någon som är intresserad så kan jag nog visa lite bilder också.
Nu stänger jag datorn för den här gången, för nu ska jag in i obygderna
igen.
Hälsningar Svante
|