www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 4:47 (tisdag, 15 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Adventskalendrar
InläggPostat: 12:16 (fredag, 17 november 2006) 

Dennis Johansson skrev:
Jag kommer passa på att sälja adventskalendrar under kvällen.

Kom och ha en trevlig kväll med bildvisning etc!!!!!

Har visserligen redan köpt kalendrar av klubben, men kommer gärna ändå. Göran
:happy1:

Inläggsrubrik: Mer att visa?
InläggPostat: 19:40 (söndag, 19 november 2006) 
Användarvisningsbild

Hej,

Jag hoppas ni blev många på visningen ikväll! Tyvärr krockar söndagsöppettiden på klubben med min tennistid - den har jag haft sen 1984 när Gothia tennis startade - och den har högsta prioritet - jag kan ju inte lämna min tennispartner i sticket!

Precis som sagts i tidigare inlägg i denna tråd är läsandet på forumet nere på väldigt låg nivå från min sida. Höst/vinter - tiden går till jobb, läxor, träning, curling (-förälder), putsning av fordon, mm mm...

Jag gillar att få ett mail då och då - med kort info om kommande aktiviteter - och kanske med pekare in i forumet?
Många föreningar och företag skickar "månadsbrev" - det kanske kan vara något?

Och jag kan tänka mig att sätta ihop ett gäng bilder i en mix av mc-turer till Norge, Finland, Sverige och England för att visa nån gång när det passar på klubben. Dock ej söndag kväll - onsdag kanske?
Eller varför inte en lördag? I bland vill man ju ta det halvlugnt på lördag - men kanske ändå inte bara sitta hemma? Nån kan kanske hjälpa mig med tilltugget - middag intas i hemmet - efterrätt eller bara (bild-)tilltugg på klubben - och öl går väl att fixa för dom som vill ha?

Vi återkommer till det?

Ha det gôtt!
/magnus

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:40 (måndag, 20 november 2006) 
Användarvisningsbild

Bildvisningen var välbesökt igår och en, som jag alltid tyckt, trevlig tillställning!

Jag säger det dock igen, när man visar bilder skall man försöka att inte begära att folk skall sitta knäpp tysta och stilla hur länge som helst utan lägga in en bensträckare efter kanske 40-50 minuter (om inte oftare).

Nästa gång är det tydligen jag/Anders som visar bilder vilket då blir 10/12 vilket är endast några dagar efter att jag förhoppningsvis brunbränd och utvilad kommit hem från Thailand dit jag reser om mindre än 2,5 dygn! :mrgreen:

Jag/Anders kommer då (10/12) att kl. 18:00 visa bilder från vår (Anders, jag & heikki) resa "Spanien runt" som vi gjorde 1995.

På den tiden, då man var ung och vacker :cool: fanns inga digitalkameror värda namnet så bilderna kommer att visas med diaprojektor á la skolmodell (något snabbare).

Om intresse finns och jag har hunnit sortera ut semesterbilderna, någorlunda, från Thailand 2006 så kan jag dock visa dem också. Det kan vi kanske bestämma på plats.

Till detta skulle jag dock behöva låna projektor (digital) och ev. en "laptop" som funkar tillsammans med den digitala projektorn. Någon som kan förbereda detta?

Ha dock i åtanke att huvudtemat för kvällen är "Spanien runt 1995" med och av Anders, Niklas och Heikki och att "Thailand 2006" endast slängs in om intresse/ork och lust finns vilket bestäms av deltagarna på kvällen!

Alltså 10/12 kl. 18:00 på klubben! Be there! :iconbiggrin:

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:16 (måndag, 20 november 2006) 

Niklas skrev:
Bildvisningen var välbesökt igår och en, som jag alltid tyckt, trevlig tillställning!

Jag säger det dock igen, när man visar bilder skall man försöka att inte begära att folk skall sitta knäpp tysta och stilla hur länge som helst utan lägga in en bensträckare efter kanske 40-50 minuter (om inte oftare).

Till detta skulle jag dock behöva låna projektor (digital) och ev. en "laptop" som funkar tillsammans med den digitala projektorn. Någon som kan förbereda detta?

Mvh!
// Niklas

Det var ju roligt att du gillade visningen.
Och det var roligt att det kom såpass mycket folk, jag fick det till 16 personer, om jag nu räknade rätt.
Det var ingen där som begärde att folk skulle vara knäpptysta och inte att dom skulle sitta stilla heller, jag tyckte att vi pratade en hel del, det var i alla fall en hel del frågor som jag fick svara på.

Jag har bokat bildkanonen till nästa visning också, så om du behöver den så kommer jag att ha den med mej.
Igår så hade ju Jonas med sej sin också, så vi hade tillgång till 2 st
så det finns ju lite resurser i klubben.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:31 (måndag, 20 november 2006) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Det var ingen där som begärde att folk skulle vara knäpptysta och inte att dom skulle sitta stilla heller, jag tyckte att vi pratade en hel del, det var i alla fall en hel del frågor som jag fick svara på.

Svante

Jag formulerade mig nog lite fel och förstår om det lätt uppfattades som negativ kritik! Så var inte min mening!

Vad jag menade var bara att det kan vara bra med en besnträckare där den som visar bilder intierar "rasten". De som sedan under "rasten" vill sitta kvar och fråga/prata får göra det men där de som känner att de vill/måste kan röra på sig och reflektera över det man sett utan att det kanske uppfattas som att man är ointresserad, vilket det gör om man pratar om annat under tiden bilderna visas eller man bryter upp och går och röker eller vad man nu gör.

Dvs. det viktiga i det jag försöker säga är att den/de som visar bilderna initierar rast och att man som deltagare då inte missar något eller uppfattas som ointresserad om man pratar om annat än det som bildvisningen handlar om eller man går och rörker/skiter eller gör armhävningar! :razz:

Hoppas jag var tydligare nu!?

Vad gäller bildkanoner är det suveränt om någon av er kan ta med kanon och ev. också pc som funkar med kanonen! Tack!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:59 (fredag, 1 december 2006) 
Användarvisningsbild

Aer tveksam om jag kommer hinna sortera bilderna fran resan.

Har fn. ca. 500 bilder och da har jag redan sorterat ut en hel del som aer raderade! Det aterstar en knapp vecka av semestern dessutom!

Haer aer dock varmt och skont, med ca. 30-35 grader i skuggan pa dagen. God mat och mycket bad/sol sa jag hoppas att ingen av er blir avundsjuka av att laesa detta! :mrgreen:

Soliga Haelsningar fran Kata Beach, Thailand!
// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]