www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:02 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:30 (fredag, 7 juli 2006) 
Användarvisningsbild

Bo340 skrev:
Jag tror att bensinen räckte för alla!

Nästan. Magnus (med den svarta Kawan) fick tanka i Frillesås. Han pratade något om 16l tank och en förbrukning på närmare 1l/mil...

Då är det svårt att få det att räcka någon längre stund.

En trevlig tur var det iallafall. Det finns mycket fina vägar neråt dom områdena vi körde. Torestorp är bra. Iallafall 4 av 5 vägar ut från byn är goa MC-vägar- :evil: :evil:

/Håkan

Inläggsrubrik: Trevligt
InläggPostat: 10:30 (fredag, 7 juli 2006) 
Användarvisningsbild

Trevliga vägar och mysigt fikaställe.

Svante verkade ha snurrat bort sig lite en stund. Men det gick bra ändå.
Alternativa vägar kallas det väl

Inläggsrubrik: Resultatet
InläggPostat: 10:41 (fredag, 7 juli 2006) 

Håkan Nilsson skrev:
Bo340 skrev:
Jag tror att bensinen räckte för alla!

Nästan. Magnus (med den svarta Kawan) fick tanka i Frillesås. Han pratade något om 16l tank och en förbrukning på närmare 1l/mil...

Torestorp är bra. Iallafall 4 av 5 vägar ut från byn är goa MC-vägar- :evil: :evil:
/Håkan

Då var det ju synd att jag tog den 5:e vägen från Torestorp.
Jag kom på helt fel vägar mot vad jag hade tänkt mej, jag hade ju funderat en del hemma och då hade jag en bra karta, men sedan tog jag med mej SMC kartan bara för att den gick ner i tankväskan, och den var inget vidare när man vill åka på småvägar.
Inget av småbyarna vi åkte igenom fanns med på kartan.
Jag hade ju monterat GPS:en på den lille inför resan (måste ju prova om det kan funka) men så tog ju batterierna slut, och givetvis när jag hade behövt den som bäst.
Men som tur var så verkade Håkan ha en bra karta eller så visste han var vi var, och det var väl tur för jag visste inte alls var vi var, jag körde efter vädersträcken ett tag. Jag visste ju at vi var öster om Varberg så jag tänkte att kör vi västerut så måste vi ju komma fram till slut, det är ju svårt att missa för annars blir man ju så våt.
Efter ett tag kom vi ju fram på vägar där jag kände igen mej, och där jag hade tänkt att vi skulle åka, men vi kom fram på vägar som jag aldrig åkt förut, men dom flesta var ju granna ändå, så jag hoppas att det var okända vägar för er andra också och att ni gillade dom.

När det gällde bensinen så letade jag efter någon annan tapp än Shell, men det verkade ju bara finnas dom på hela sträckan mellan Varberg och Göteborg. Jag tänkte stanna på Statoil i Varberg, men det fans ju ingen infart från utfartsvägen och sedan var det ju ett vajerräcke i vägen så det gick ju inte att vända heller.
Jag hade nog tagit mej hem utan att tanka och jag visste inte att han med Kawan redan hade stannat för att tanka,. men det var ju bra att jag stannade ändå för Roy behövde tydligen lite bensin.
För er andra som redan avvikit så stannade vi i Fjärås för att tanka, och det var vägarbete vid påfarten till motorvägen så vi fick åka till Kungsbacka där vi tog motorvägen hem, och då var det rätt mörkt.
Jag fick lite problem som jag inte märkt förut, jag hade bara en lampa som lös på instrumenten, så jag såg inte vad vi hade för hastighet, men det är ju bra att jag hittar sådana fel nu så jag kan fixa dom innan jag åker på semester.
För er alla andra som inte var med så var målet Fästningsterassen i Varberg, dom har öppet till kl 22.00 nu på sommaren. Jag var lite orolig när vi kom fram till fästningen för det var väldigt mycket folk i rörelse där, men det fanns gott om platts på terassen i alla fall.

Nåväl, här är är resultatet efter kvällens körning, och den här gången har även Per skrivit upp sej på listan så att jag fick med honom också.
Svante G Föråkare
Veronica A Passagerare
Dennis J
Roy S
Lenita L
Monika S
Håkan N
Niklas Ö
Krister J
Andreas N
Per F
Mikael Pehrsson Gäst ?
Therese Pettersson ännu mer Gäst ?? och dessutom passagerare
Magnus Börgeson mest Gäst ???
Och till sist Bosse H
Och sträckan blev 256 km
Hälsningar Svante

Inläggsrubrik: Re: Resultatet
InläggPostat: 18:03 (fredag, 7 juli 2006) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Då var det ju synd att jag tog den 5:e vägen från Torestorp.

Nej, absolut inte! Det är en av dom fyra vägarna som är goa. Ner till Älekulla så svänger den rätt bra. Det är därefter som den blir lite rakare, men inte så att det stör direkt.

Den femte vägen jag tänkte på är den mot Öxnevalla. Den är egentligen också hyfsat kurvig, men det är så förbenat dålig beläggning så den är inte så kul att köra.

Det är verkligen ett virrvarr av vägar neråt där och det är lätt att tappa bort sig. Precis som du säger så är ju inte SMC-kartan speciellt bra för att hitta fram, utan kanske mer för att leta ut dom markerade "fina" vägarna. Sedan får man ha en annan karta för själva körningen. Eller skita helt i SMC-kartan och köra på Röda kartan eller Libers MC-karta. Ok båda två.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]