www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 4:45 (tisdag, 15 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 10:18 (onsdag, 1 november 2006) 

På Touringmötet så bestämde vi 2 datum för fotokvällar.
Jag ska visa mina bilder från Grusbusåkning i Norge söndagen den 19/11 kl 18.00.
Nästa bildkväll blir söndag 10/12, och då blir det Anders och Niklas som visar bilder.
Vi vill ju gärna ha så många som möjligt som visar bilder så att vi får så många olika ämnen och vinklar på visningarna som möjligt.
Så om det är någon fler som vill visa bilder, så kontakta mej för det var tydligen jag som ska samordna visningarna.
Vi har bara bokat in dom 2 första kvällarna än. Hur många det blir beror ju på intresset både på att se bilder och att visa bilder.
Sen kan vi även ha film kvällar då vi visar någon bra film på stora duken, om ni har något förslag så skriv in det här, annars så kommer jag med förslag i ett senare inlägg.
Detta är ju ett sätt att försöka få fler att komma till klubben under vintern.
Så kom gärna med åsikter eller fler förslag om detta.

Svante

Inläggsrubrik: 2007
InläggPostat: 12:48 (onsdag, 1 november 2006) 
Användarvisningsbild

En bit in på 2007 kan jag tänka mig att visa en dvd från Lelle Träffen Gotland från 2006

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:53 (måndag, 6 november 2006) 
Användarvisningsbild

Lite nya zeeland bilder kanske eller fårn CC500 ( Coast to Coast på 500 timmar)

/Klas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:59 (onsdag, 8 november 2006) 

Ok vi har flera som vill visa bilder men intresset för att titta på verkar inte vara så stort, i alla fall om man ser hur få det är som läst det här och det är ingen som medelat att dom vill komma.
Så vi får väl se hur intresset blir när vi väl är på klubben och visar bilderna.
Det är ju på söndagkvällar som vi har visningarna så folk borde ju inte ha bokat upp så mycket annat.
Tyvärr så har jag inte behörighet att lägga in det här som viktigt, så det kommer väldigt långt ner på listan, det kanske är därför som så få läser det här och det är ju synd eftersom det är ett försök att få mer folk att komma till klubben
Svante

Inläggsrubrik: Lägger upp det
InläggPostat: 15:17 (onsdag, 8 november 2006) 
Användarvisningsbild

JAg ändrar statusen på medelandet

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:43 (torsdag, 9 november 2006) 
Användarvisningsbild

Förslag:

Kräv inte av folk (läs medlemmar) att de skall anmäla intresse hit och dit för att därefter anmäla sig till en bindande lista för att därefter...

BESTÄM, enhälligt, datum/tidpunkt för när aktiviteter skall ske (dvs. de som arrangerar bestämmer enhälligt). INFORMERA därefter (ex. via forum, anslagstavlor, mun-till-mun metod, mail, pappersutskick) VAD, NÄR och VAR aktiviteten sker!

De som kommer de kommer och är med största sannolikhet intresserade och VILL! De som inte kommer hinner/orkar/kan eller vill inte. That´s it!

Jag eller Anders kommer, vid något tillfälle under vintern visa bilder från vår (Anders, Niklas & Heikki) resa "Iberiska halvön runt 1995". Internt också kallad "År noll" eftersom vi allihop tycks minnas denna resan och daterar därefter allt "före" och "efter" resan!

Vi har visat dessa diabilder tidigare, typ 1997 eller nått, men ger nu alltså en "repris" för de som är intresserade.

Exakt datum har jag inte koll på, vet inte om vi bestämde det sist men NÄR jag HAR koll anmäler jag det HÄR på forumet så håll ögonen öppna! :cool:

Mvh!
// Niklas
Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Kan vara bra Niklas
InläggPostat: 10:32 (torsdag, 9 november 2006) 
Användarvisningsbild

Jag förstår din tanke i det hela med listorna.
Kan tänka mig varför det blivit så är.
Det beror troligen på att det planerats in en aktivitet och sedan ekar det i princip tomt när dagen D är!
För att slippa lägga ner en massa jobb som ingen är intresserad av, blir det tyvärr liknande diskusioner som här och nu!

Märkligt bara att så få skriver i forumet och meddelar att det verkar vara en kul aktivitet oavsett när den blir av.

Lite positiv feedback gör ju att det blir roligare aktiviteter tror jag

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:05 (torsdag, 9 november 2006) 
Användarvisningsbild

För att ge lite positiv feedback som det heter, dom gångerna vi haft bildvisning så har det dragit mycket folk men visst finns det gånger som det inte har varit lika många men ändå mer än en vanlig söndag.

Det måste ju ändå visa att det finns intresse för att se vad andra gjort och upplevt under det gångna året och i vissa fall tidigare än så.

Jag är rätt övertygad om att det kommer folk men dom har svårt att tala om det i förväg.

Jonas 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:07 (torsdag, 9 november 2006) 

Niklas skrev:
Förslag:

Kräv inte av folk (läs medlemmar) att de skall anmäla intresse hit och dit för att därefter anmäla sig till en bindande lista för att därefter...

BESTÄM, enhälligt, datum/tidpunkt för när aktiviteter skall ske (dvs. de som arrangerar bestämmer enhälligt). INFORMERA därefter (ex. via forum, anslagstavlor, mun-till-mun metod, mail, pappersutskick) VAD, NÄR och VAR aktiviteten sker!

De som kommer de kommer och är med största sannolikhet intresserade och VILL! De som inte kommer hinner/orkar/kan eller vill inte. That´s it!

Jag eller Anders kommer, vid något tillfälle under vintern visa bilder från vår (Anders, Niklas & Heikki) resa "Iberiska halvön runt 1995". Internt också kallad "År noll" eftersom vi allihop tycks minnas denna resan och daterar därefter allt "före" och "efter" resan!

Exakt datum har jag inte koll på, vet inte om vi bestämde det sist men NÄR jag HAR koll anmäler jag det HÄR på forumet så håll ögonen öppna! :cool:

Mvh!
// Niklas
Mvh!
// Niklas

Det är ingen som har krävt att någon skall anmäla sej till någon bildvisning.
Men om ingen visar något intresse eller om det är få som man ser läser insändaren på forumet så är det förmodligen något som är fel.
Vi kommer helt enkelt inte ut med informationen.
Då måste vi försöka göra något åt detta annars lär jag få visa bilder för mej själv och ett par till.
Angående datum så har vi redan bestämt detta, det är 19/11 och 10/12, detta står i början av den här sidan.
Och det är du och Anders som visar bilder den 10/12, det var det vi kom överens om på Touringmötet.
Sen är det fler som vill visa sina bilder och det är ju positivt.
Men det vore roligt om det är någon som skriver om dom tycker att det här är något bra eller kanske helt ointresant.
Som det är nu så är det nästan ingen idé att gå in i forumet, för det är nästan dött här. Det är kanske därför som vi inte får ut information den här vägen.
I går kväll så ringde vi runt och frågade om dom som bowlade i våras skulle vara med nu på lördag, det var flera som inte visste om detta alls, så dom har ju inte läst på forumet. Så det är tydligen mail utskick eller telefon som gäller om man ska få folk att komma.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:32 (torsdag, 9 november 2006) 
Användarvisningsbild

Jonas525 skrev:
För att ge lite positiv feedback som det heter, dom gångerna vi haft bildvisning så har det dragit mycket folk men visst finns det gånger som det inte har varit lika många men ändå mer än en vanlig söndag.

Det måste ju ändå visa att det finns intresse för att se vad andra gjort och upplevt under det gångna året och i vissa fall tidigare än så.

Jag är rätt övertygad om att det kommer folk men dom har svårt att tala om det i förväg.

Jonas 8)

Det kan ju vara som du säger Jonas och jag håller med att oftast har vi haft bra uppslutning på bildvisningarna.
Samtidigt är det andra aktiviteter som det inte varit många besökare på!

Inläggsrubrik: Bildvisningen
InläggPostat: 19:45 (torsdag, 9 november 2006) 

Jag vill gärna titta på bilder tycker det är jättekul!

När ni pratar film, gäller det MC-film eller typ vanliga filmer ocskå?

Skall vi fixa lite fika o så..................?

MVH Anna

Inläggsrubrik: Re: Bildvisningen
InläggPostat: 22:57 (fredag, 10 november 2006) 

Anna467 skrev:
Jag vill gärna titta på bilder tycker det är jättekul!

När ni pratar film, gäller det MC-film eller typ vanliga filmer ocskå?

Skall vi fixa lite fika o så..................?

MVH Anna

Det var roligt att det är någon som skriver att det är skoj att titta på bilder.
När det gäller filmer har vi ju inte bestämt något ännu, men vi kan ju visa vanliga spelfilmer som t.ex Easy rider eller någon annan rolig eller intresant film.
Jag har en jobbarkompis som hittar en massa (ibland hårresande) filmer och filmnuttar på nätet.
Alla är ju inget vidare bra kvalitet men om man bara hittar dom som är bra och kan spara ner dom så kan man nog visa en hel del rolig filmer.
Nu när alla har DVD spelare eller Video så är det ju inte så lätt att få folk att komma för att titta på vanliga filmer.
Mitt första uppdrag i klubben var ju som filmansvarig, då visade vi reklamfilmer + någon spelfilm med en en vanlig filmprojektor, jag kommer inte ihåg hur ofta vi visade film men det var rätt många gånger under vintern.
Sen började folk köpa videoapparater och hyra egna filmer, så då var vi tvugna att lägga ner den verksamheten.
Men på nästa möte så kan vi ju komma med förslag på filmer så får vi se om det är tillräckligt många som är intreserade.

Fika och dricka har vi ju på klubben, men man kanske kan ordna någonting till.
Öl är nog inte så lämpligt i alla fall inte när vi har visningen på söndagkväll.
Kom gärna med förslag, själv är jag väl lite dålig med att komma med ideér,.
Hälsningar Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:24 (måndag, 13 november 2006) 
Användarvisningsbild

Kul med bildvisning! Hoppas jag kan komma! :cool:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:16 (måndag, 13 november 2006) 
Användarvisningsbild

Vi har pratat lite med Svante och kommer oxå att visa lite bilder från
mc-året som gott :D den 19/11.

Ett litet axplock från mcturer och diverse fester 8) .

Mia o Jonas

Inläggsrubrik: Adventskalendrar
InläggPostat: 9:39 (torsdag, 16 november 2006) 
Användarvisningsbild

Jag kommer passa på att sälja adventskalendrar under kvällen.

Kom och ha en trevlig kväll med bildvisning etc!!!!!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]