www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:29 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:58 (måndag, 16 april 2007) 

Jag tänkte åka med i morgon. Och ryggvärmaren åker också med.
Personligen tycker jag inte att det är bra att ändra startpunkt och ev tid.
För alla vet att det är start kl18 och att det är från klubben.
Även om det skrivs in på forumet så är det säkert någon som kommer att stå på klubben och vänta och undra varför det inte kommer någon till Touringen.
Men om man verkligen kommer iväg kl 18, och tar motorvägen så tar det inte många minuter till Kungälv.
I torsdags så var det lite problem i Kungälv, för dom bygger om bron vid fästningen och det är trafikljus med väldigt lång väntetid. Vi var ett litet gäng som kom långt efter dom andra där. Men alla skötte sej bra så det stog folk och väntade i korsningarna.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:15 (måndag, 16 april 2007) 
Användarvisningsbild

Personligen så tror jag inte att jag åker med till Främmestad. Främmestad är helt ok i sig, men vid den här tiden på säsongen så är det forfarande jäkligt kallt vid hemfärden oavsett hur varmt det är på dagen. Och jag tycker att runt 12mil hem, som det blir för oss, är lite väl mycket vid den här tiden. Även starten från Kungälv blir tight för mig eftersom det är "fel" håll.

Jag tycker vi skall försöka hålla oss lite närmare Gbg så här tidigt på säsongen. På samma sätt som vi gör på eftersäsongen i september. Under högsommaren är det däremot helt ok och skoj med lite längre turer.

Det är absolut ingen kritik mot att det är du, Lasse, som kör!

Detta är min åsikt!

Mvh Håkan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:50 (måndag, 16 april 2007) 
Användarvisningsbild

Detta som Lasse har skrivit hoppas jag att ni noterar att det är nästa vecka :shock:

Jag kör imorgon och det blir körning runt lite söder över och avslutar med fika i Kungsbacka ca 20 00 på kafe Karma.

Mvh Jonas och väl mött vid klubben 18:00 tisdag 17/4 8)

Inläggsrubrik: Annan startplats
InläggPostat: 21:04 (måndag, 16 april 2007) 
Användarvisningsbild

JAg måste hålla med Håkan i detta fallet. Trots att jag inte kör själv i år.

TAnkar har funnits tidigare hos medlemmar att starta på annan ort för att vägvalet skall bli annorlunda. Typ i Bollebygd eller till och med Borås som ex.
Idén är inte dum. Om man verkligen meddelar den i god tid på flera olika sätt samt att det är under värme säsongen.
Denna gången tror jag det är för tight inpå med förlite förberedelsetid samt för kall säsong.
Det är ingen kritik mot dig som person Lasse och tanken är god.
Återkom gärna med idén i Juni eller Augusti 8) som idé tycker jag och lägg startpunkten längre bort en Kungälv till o med :!:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:05 (måndag, 16 april 2007) 

Okej klart vi kör starten fr klubbhuset. Jag lägger om rutten!!
Tänkte inte på er som kommer söderifrån. Hade för mig att det fanns några norrifrån :)
Men synpunkterna om starten och kylan köper jag utan vidare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:39 (måndag, 16 april 2007) 
Användarvisningsbild

Att jag skulle avstå från Främmstad är naturligtvis ett personligt val utifrån min bostadsort. Jag anser absolut inte att vi skall undvika att åka norrut bara för att jag råkar bo åt söder. Sådant brukar ändå jämna ut sig. Den som har långt när vi åker norrut brukar få kortare när vi åker söderut och vice versa.

Däremot finns det också en personlig gräns för hur långt man max vill åka en enskild kväll (givetvis beroende på säsong, väder mm), oavsett om medelsträckan hem blir samma över ett längre perspektiv.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1:44 (tisdag, 17 april 2007) 

SORRY ALLIHOPA!!! :cry:
Självklart ska jag försöka ta hänsyn till alla och tänka på årstiden också. Det blir ju fort ganska kallt vartefter att sola närmar sig horisonten :cool:
Jag har bara lite inkörningssvårigheter. :?
Och det är ju ändrat fr Kallebäck och bestämt att vi ska starta från klubbhuset.
Så nu. Rättning i ledet. Mittåt!! :iconbiggrin:

Inläggsrubrik: Tänkte inte på det!!
InläggPostat: 7:32 (tisdag, 17 april 2007) 

Tänkte inte på att det var Jonas som var föråkare denna tisdag.
Men det spelar ingen roll, Jag åker med ändå, men det beror på att det är en Dominator som bestämt så. Eftersom hon inte kan åka på torsdag så vill hon åka på tisdag istället.
Så jag kör den ena dominatorn och så har jag den andra bakpå som kör med mej.
Men eftersom det är Lasse som kör för nästa tisdag den 24, så kommer jag att åka med då också!!

Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:37 (tisdag, 17 april 2007) 

Fick veta under dagen idag 17/4( Det finns ju ingen rurik än med dagens tisdagstouring)
att den ena dominatorn inte kan få barnvakt idag.
Så jag får väl se om jag är med på den här tisdagen.
Varken Dominatorn eller Wingen (eller jag)hänger med när alla gasar iväg, jag brukar bara se bakljusen en liten stund efter korsningrna ända tills nästa korsning när vi ska svänga. Så det är som att köra själv bortsett från att man försöker plåga livet ur motorn för att inte bli för långt efter.
Så nu när jag inte har någon passagerare med så kan det ju bli lite ensamt på vägen, bortsett från alla bilar förståss.
Men det är ju väldigt gott väder för att köra, även om det är lite svalare.
Så jag kanske dyker upp.
Om jag har förstått rätt så startar vi nästa tisdag från klubben som vanligt ??
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:00 (onsdag, 18 april 2007) 

Aldeles rätt uppfattat Svante. Varken du eller jag behöver således plåga våra maskiner så hemskt. Värre för de som får ligga i kön på 3ans vxl. :evil:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:11 (torsdag, 26 april 2007) 
Användarvisningsbild

Ingen har skrivit något om turen så då gör jag det!

Mycket trevlig tur, Lasse! Vägarna är vid det här laget välkända (svårt med något annat :D ), men kurviga och goa! Precis enligt önskemål!

Vägen ut förbi Brunnsbo är ju inte så vanlig dock. Inte så dumt alternativ till den vanliga vägen över Stigs Center/Kärra. Vidare mot Skogome, Säve, Kungälv, Ytterby, Kärna, Vävra och Jörlanda. Efter Stenungsund så blev det från Svanesundsfärjan mot Ljungskile där flera gasade lite extra! :iconbiggrin: :iconbiggrin:. Efter att vi svängt av mot Backamo och Lilla Edet så trodde nog de flesta av oss att det skulle bli fika på Rasta i Lilla Edet.

Där fick vi tjii! Vi fortsatte istället ner längs västra sidan av älven tillbaka till Kungälv för att landa på Gula Måsen i Kungälv.

Körsträcka och deltagare har jag ingen koll på mer än att vi var 11 hojar.

/Håkan

Inläggsrubrik: Torsdagstouring 24/4
InläggPostat: 11:01 (torsdag, 26 april 2007) 

Med elva ekipage, tolv åkande startade tisdagstouren från klubbhuset i härlig vårvärme, runt15*. 8)
Mitt mål, att hinna till Café Nyfiken i K-älv före halv åtta och att åka en rejäl runda före, kom på skam. Vi landade på Mac Donalds i K-älv strax efter 8.
Vi åkte fr K-huset via Brunsbo- Skälltorpsbacken-St.Jörgens golfbana – Säve – Rödbo – K-älv - Ytterby – Kärna – Tjuvkil – Ödsmål – Jörlanda, där vi tog en bensträckare/kisspaus, vidare genom, St-sund till Ödsmål, vidare mot Svanesund och när jag blingade höger lite före färgeläget , jublade Niklas :geek: och satte av i :iconbiggrin: galopp och några till hängde på. Vi andra försökte njuta av kurvorna i vår egen takt. Före Lyckorna tillbaka söderut mot Ucklum, till vä över Backamo till L:a Edet, höger mot Kungälv vid rödjusen. Efter ca 3km tänkte jag ta vägen till Ucklum men lite ouppmärksamhet från min sida gjorde att jag missade avtagsvägen och jag ville inte tvärnita eller vända varför vi fortsatte den uselt :( asfalterade vägen rakt ner till K-älv.
De flesta verkade nöjda med turen och lät sig ??? :roll: väl smaka av utbudet på Mac Donalds. Så långt var vägsträckan ca 138.4 km. ;)
Jag tackar för mycket trevligt sällskap och kanske kan jag köra först en annan gång också, men helst på en torsdag isf.

De som var med;
Niklas ZX2R
Niklas VFR
Urban V2F, (enduro kille)
Anders VFR
Krister FZ6
Christer CB SevenFifty
Jonas/Mia FZ 1000
Svante Goldwing
Håkan NTV
+ en till som jag glömt namn o hoj på. (Fast jag frågade extra innan hemfärden. Kanske :? Torbjörn????)

Reisleiter
Lasse D XVS 1100

Senast redigerad av Lasse721 13:08 (torsdag, 26 april 2007), redigerad totalt 4 gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:29 (torsdag, 26 april 2007) 

Hej
Jag får tacka för den trevliga tisdagsturen, för en gångs skull så var det ett lite lämpligare tempo för min del.
Det var snabbare än en vanlig torsdagstouring, men inte snabbare än att man hann se sej omkring.
Men du får nog skriva ner vem som var med och hur långt vi åkte annars blir det svårt att få med den i touringligan så småningom.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:39 (torsdag, 26 april 2007) 
Användarvisningsbild

Mycket trevliga vägar, bra väder och bra tempo samt trevliga människor! Vad mer kan man begära???

Mvh!
/// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]