www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 16:44 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Silkeborg
InläggPostat: 2:39 (onsdag, 21 april 2004) 
Användarvisningsbild

Hello Bros!
Vilka skall med?? Vi har en mycket bra historia att försvara.
Vi har varit största utländska klubb dom senaste 4 åren (tror jag).
Så se nu fan till att ställa upp!!!!

En som bara har missat en träff sen 1992, och då hade vi i klubben ett SM samma datum detta var 2001.

Mvh Kjell

Inläggsrubrik: Jag skall med...
InläggPostat: 16:11 (onsdag, 21 april 2004) 
Användarvisningsbild

Jag skall med och har bokat utresa fredag 4/6 kl. 12:45 Stenaline Express. Hem söndag 6/6 samma båt kl. 15:30.

I övrigt finns en liten lista på klubben uppsatt på anslagstavlan!

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:00 (onsdag, 21 april 2004) 
Användarvisningsbild

Nu är vi interaktiva i cyberrymden här va, så kom inte med en massa listor av papper... :lol: :P 8)

Inläggsrubrik: Jag vet...
InläggPostat: 15:19 (torsdag, 22 april 2004) 
Användarvisningsbild

Kjell84 skrev:
Nu är vi interaktiva i cyberrymden här va, så kom inte med en massa listor av papper... :lol: :P 8)

Jag vet, det är väl därför så många har svarat på din tråd :wink: :wink: :wink:

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:54 (torsdag, 22 april 2004) 
Användarvisningsbild

Det äe bara du, jag och Dennis i cyberrymden..

Inläggsrubrik: Bokat biljetter!
InläggPostat: 11:49 (fredag, 7 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Nu har jag också biljetter.
Åker till Danmark på Torsdagen klockan 12:45 och hem på Söndag 15:30

Inläggsrubrik: Re: Bokat biljetter!
InläggPostat: 12:12 (fredag, 7 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Nu har jag också biljetter.
Åker till Danmark på Torsdagen klockan 12:45 och hem på Söndag 15:30

Grattis! Det gick tydligen att boka om.....Phuaaaa, ha, ha ,ha (Guess what I´m thinking of!?) :lol:

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:03 (fredag, 7 maj 2004) 
Användarvisningsbild

:lol: :shock: :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:09 (onsdag, 26 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart är vi där. O´du lycklige HOF som blir först i min hals... :cry:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:29 (tisdag, 8 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Väderlekstjänsten spådde skitväder på fredagen och uppklarnande för lördagen följt av regnskurar på söndagen. Dvs. i vardagligt tal = skitväder! Vi som hade haft så bra väder länge nu!

Tog ut en semesterdag på fredagen och fick därför en välförtjänt sovmorgon innan färjan gick kl. 12:45. Hade ju haft en minst sagt tuff och lång vecka på jobbet (2 dagar :lol: ).

Packade på "moppen" (såg numera ut som ett fyrtorn med all packning staplad på höjd baktill) lagom till de första tveksamma dropparna kom :evil: Hade planerat allt så fint. Packa, klä på mig, rulla ner till stan och växla pengar (lite väl sent) för att därefter i lugnt tempo rulla ut till färjan i god tid.

Svängde på E6:an och närmade mig Liseberg när trafiken nästan står still. Minuterna gick men jag var lugn som en filbunke. Hade ju så gott om tid på mig! Efter några minuter (kanske 5) var jag framme vid avfarten till Liseberg. Tänkte växla inne vid Paladium (Gamleport) så jag körde, eller rättare sagt puttrade, förbi Korsvägen in till Allén.

Bromsar in bredvid ett cykelställ alldeles utanför Forex (motsatta sidan av gångbanan) och fäller ner sidostödet. Hör hur det klonkar till! Lutar ner bågen och inser, snabbt som attan, att trädet som står ca. 60 cm till vänster om mig kommer trycka in tanken och stålstängslet runt det förb. trädet kommer att ge fiiiina märken i den snart spruckan kåpan.

Fan, fan, fan. Tar i så ögona blör! Har ju full packning på som jag dessutom har "toppat" med Anders tält och allt ligger "slimmat" packat så jag inte skall ta så stor bredd ute på vägarna (= underlättar kökörning :) ). Detta innebär ju att jag i stället har packat på höjden bakom mig. Efter lite slit får jag upp hojen så jag återfått balansen utan platskador eller på kopår!

Något mer svettig växlar jag pengar innan jag går tillbaks till cykeln. På vägen möter jag en trevlig, ung, snygg tjej som delar ut någon form av ny yoghurt. Jag måste ha charmat henne, eller om hon tyckte synd om mig :wink: , för jag fick 2 stycken.

Rullade ner till färjelägret och kom i god tid (kanske 3 minuter innan påsläpp :wink: ). Han ta en liten klunk ur yoghurten som smakade :( . På färjan mötte Rolf och Dan & Laila upp.

Precis innan vi skulle åka av färjan frågade en dam (som åkte bak på sin mans nya HD) om det regnade utanför. Efter att ha tittat kort på mannen som av någon underlig anledning hade valt den lämpliga klädseln bestående av jeans och chapps som, sig brukligt, bara skyddar så gott som framsidan av låren och underbenen men som är fullt öppet in till grenen :twisted: . Jag kunde därför inte låta bli att fråga honom_
- Är du orolig eller? :twisted: :P

Han log lite förmätet innan han svarade:
- Njae, men vi vill bara veta!

Innan jag körde av färjan såg jag att han hade monterat en hästsvans bestående av svart löshår på sin mattsvarta jethjälm. Gubben var ju för f...n en bra bit över 50 år och har gått på HD:s marknadsföring till 100%. Jag slår vad om att han hade kalsonger som gör reklam för det stora landets motorcykeltillverkare som ännu inte förstått att gå ifrån stötstänger! :P :lol: Man kanske skall köpa sig lite aktier! :roll:

Nåväl, nerfärden gick i stilla lunk med några regndroppar på vägen. Tack vare att vi stannade och tog på oss full grodmansdräkt sken solen upp lagom till stoppet på Himelbjerg (eller vad nu rasstället halvvägs heter). Efter inmundigande av lite dansk husmanskost (Hamburgare och pommes) gled vi iväg ner till Silkeborg utan fler stop på vägen.

Kjell, Torgeir, Dennis och Tore mötte upp med var sin Hof i handen. Svante och Lenita var också där men de drack .... Cocacola och Rom (Svante) och vad Lenita drack förtäljer inte historien. De var alla där i vilket fall som helst och ÖVERLYCKLIGA att se oss :shock: :P

Frammåt kvällen dök inte bara Anders / Britt-Inger och Gunnar upp (till ett fördiguppslaget tält) utan även så där runt 10 000 000 andra gäster i form av Danska knott :evil: .

Jag hade innan avfärd tittat på min sprayflaska med, förmodligen hur giftig vätska som helst, antimyggmedel utan att komma ihåg att packa ner den :oops: . Räddaren i nöden, som så ofta, var Rolf som köpt en roll on variant av myggmedel på apoteket i Svedala. Funkade kanon! TACK!

Laila berättade en liten händelse just om detta myggmedel som rör Dan och någonting om dodorant kontra myggmedel under armarna...
:mrgreen: Hurt var det med det Dan??? :lol:

Kvällen avlöpte lugnt, för de flesta av oss. Några var dock törstigare än andra men alla var lugna, fina och glada!

På lördagen var det dax för den årliga turen arrangerad av våra Danska vänner. Vi puttrade på otroligt vackra vägar som tyvärr avbröts lite väl ofta av...VÄJNINGSPLIKT. Vägarna var, som sagt gudomligt vackra men tempot...

Nåväl, som ni vet gillar jag fartvind och kortegen (för det är väl så man får se den) var ju inte avsedd att göra mig lycklig och endast mig. Vi fick med oss alla (fan vore det annars) och vi fick uppleva ett mc-museeum med försäljning av div. beg. OCH nya delar till veteranhojar (kul). Vid ett av stånden stötte vi på en gammal KMK:are som nu bor i Kullavik och som var sekreterare mellan 62-72 (kommer tyvärr inte ihåg namnet).

Efter att ha stannat där i ca. en timme for vi vidare till en campingplats med café och en otrolig utsikt över sjön som Silkeborg ligger bredvid! Vi åt lite mat där innan vi for hem.

Innan vi åkte iväg på denna lilla tur hade Dan frågat mig om Laila kunde få åka bak på mig för att känna hur det känns att sitta bak på en lite mer sportigare hoj och dessutom åka lite forare. Jag hade självklart sagt ja och att det var ok men vi bestämde aldrig NÄR detta skulle ske. Jag hade därför ställt in mig på att vi skulle göra det när vi antingen kom tillbaks till campingen samma dag eller senare hemma i Götet.

Jag blev därför lite förvånad när Dan frågade vid sista stoppet på vår lilla tur runt Silkeborg men funderade inte så mycket på det och accepterade förslaget (mig spelade det ingen roll).

Jag ställde snabbt om stötdämparen back, vilket gjorde att de andra fick ett litet försprång :twisted: , som jag naturligtvis utnyttjade för lite mer aktiv körning.

När vi närmade oss campingen vid klubben kände jag igen mig och saktade ner för att släppa iväg de andra vilket skulle ge fritt utrymme för lite mer inspirerad körning. Jag nästan stannade i sista korsningen just därför.

Eftersom Laila ville prova på att åka lite fortare slog jag av på den första raksträckan och förberedde mig på att gasa på lite inför den lite halvskapra böjen som kom efter ca. 400 m.

När jag kom över krönet ser jag flera av våra hojar stående utmed vägkanten och en röd bil som precis har stannat i mötande körbana. Jag slår av på farten och ser plastdelarna och glas liggandes bara ett tiotal meter innan den ganska skarpa vänstersvängen. Jag vände mig därför om till Laila och sa:
- Fan, nu är det någon som har kört av vägen!

Vi stannade mitt i kurvan och fick snabbt klart för oss att mannen som körde den röda lilla bilen (VW Polo tror jag det var) hade get fan i att svänga i kurvan och kört rakt på Dan´s vänstra sidoväska så hårt att bågen knycklade till packväskan. Bilen hade slagit sönder både kofångaren, vänster huvudstrålkastare och tryckt in vänster framskärm och en del av vänster bildörr SAMT fått punktering på vänster framhjul. Dvs. det hade varit en djä... smäll!

Under tiden jag vänder hojen, för att köra upp framför bilen och "blockera vägen" är några av Tyskarna som åkte med oss, på väg fram till föraren för att ge honom en omgång! :twisted:

Dan, som är en mogen man :wink: , lugnade ner Tyskarna som rättade sig efter naturens lagar (Dan är större än dem :lol: ).

Hur Dan hade lyckats hålla hojen upprätt, vilket han hade, efter den smällen förstår nog inte han själv heller! Laila och Dan kom dock snabbt att tänka på vilken fruktansvärt tur de hade haft. Tänk om Laila hade suttit bak på Dan, som var tänkt, i stället för bak på mig??? Resultatet hade blivit förödande för Lailas vänstra underben! :cry:

Nu gick allt dock bra, förutom att den Danska polisen fullständigt vägrade att dels komma ut till olycksplatsen (med motiveringen att det inte var några personskador. Dan du skulle nog låtit Tyskarna få banka lite så hade det, som Kjell sa senare på kvällen, blivit personskador DÅ hade de kanske kommit ut). Inte heller en polisanmälan tog polisen emot när jag och Dan senare på kvällen rullade ner till station.

Svante hade dokumenterat allt med sin digitalkamera och Dan har 4-5 vittnen som kan stödj hans berättelse så det skall nog lösa sig ändå. Synd på packväskan bara vilket stör semesterplanerna! :x

Unde dagen på Lördagen tittade Martin ner med sin Buell och minst sagt minimalistiska packning bestående av ett enmanstält gjort för de som är kära i sig själva (dvs. trångt). För att inte snacka om den överreklamerade sovsäcken a la Everest Compact mini, mini, mini-någonting (komfort temp runt +10 grader). Martin sov inte värst mycket på natten kan tilläggas och fick snylta till sig någon timmes sömn i Lenita´s tält på morgonen när Lenita gått upp. :)

På kvällen (lördagen) spelades det live musik av ett riktigt bra band och drinkarna föll nog också de flesta på "läppen" precis som de två "upphottade" bartenderna av det kvinnliga könet med nätbrunja och lösböst a la bamse. KMK tog, i sedvanlig stil, hem största utländska klubb i år igen! :P

Söndagen bestod, som vanligt, av frukost och packning inför hemresan. Gunnar hade, under morgontimmarna, fått för sig att boka om biljetten till kl. 11:50 och åkte 1 timma och 26 minuter innan utsatt ankomsttid för att få komma med. Han du Gunnar? :?:

Jag, Anders/Britt-Inger och Rolf stack ca. 1 timme efter Dan/Laila och Dennis som också skulle med snabbfärjan kl. 15:30. Vi körde i lugnt tempo upp till fikastället (Himelbjerg) ca. 10 mil från Fredrikshavn. Där tankade vi upp, som vanligt, både mopeder och oss själva. Efter att ha stått och väntat på alla norrmän som kom på sin Hondor (någon enstaka Yamma fanns också med men majoriteten var VFR:er och Gold Wing ar av de dyrare slaget (1800 cc)).

Efter att ha ätit lite snackade vi lite skit ettt tag. Paniken bröt dock ut när jag tittade på klockan och konstaterade att vi hade 35 minuter på oss att avverka de 10 milen upp till färjelägret.

jag började därför i ca. 160 km/h och hade de Danska mc-poliserna i åtanke som vi mött så många av på vägen ner två dagar tidigare. Fick se en avståndsskyllt efter några kilometrar och räknade snabbt fram att vi inte skulle hinna i detta tempo.

Skruvade därför upp till 180 km/h vilket vi höll så gott som hela vägen, förutom genom Ålborg (+30 km/h). " min. efter utsatt tid (dvs. efter 37 minuters körning) var vi incheckade och klara att lasta ombord. :twisted:

Inte ont anande stod där de andra och väntade på färjan (Svante, Lenita, Dennis och Dan/Laila).

Dennis hade utryckligen på morgonen sagt att han inte ville stressa och därför köra lite tidigare från Silkeborg. Gissa vad jag tänkte på när vi formligen kastade oss på mopederna vid fikastället och med en insikt att Dennis moppe inte skulle hinna upp ens med fullgas! :P :twisted: Tur att du inte var med Dennis för du hade blivit minst sagt stressad! :lol:

Att åka på träff i Silkeborg är något som klubben har gjort i många år. Trots det blir det inte tråkigt och "samma gamla visa". det händer alltid något! Och gör det inte det får man väl se till att det gör det! :twisted: :twisted: :twisted:

Väl mött på våra svenak hojvägar och...kör försiktigt!

// Niklas

Inläggsrubrik: Jo du Niklas
InläggPostat: 11:50 (tisdag, 8 juni 2004) 
Användarvisningsbild

VAr var det jag sa.
Att jag inte ville stressa som vi gjorde förra året. Tyckte det var dags att ta lärdom. Somliga verkar inte vilja lära sig :roll: :wink: . Men fortsätt ni så. Det är ju tradition verkar det som :wink:

I övrigt så var det en trevlig helg att man sedan blir lurad att köpa ölbackar är en annan sak :oops:
Men jag tjänade nog lite när jag sålde ölen vidare :)
Snart är det Lelleträffen som hägrar!

Inläggsrubrik: Re: Jo du Niklas
InläggPostat: 12:59 (tisdag, 8 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
VAr var det jag sa.
Att jag inte ville stressa som vi gjorde förra året. Tyckte det var dags att ta lärdom. Somliga verkar inte vilja lära sig :roll: :wink: . Men fortsätt ni så. Det är ju tradition verkar det som :wink:

I övrigt så var det en trevlig helg att man sedan blir lurad att köpa ölbackar är en annan sak :oops:
Men jag tjänade nog lite när jag sålde ölen vidare :)
Snart är det Lelleträffen som hägrar!

Vadå lära sig!??? Fattar ingenting! Skall man sluta att ha kul nu också eller??? :lol: :wink:
Hade varit ännu roligare med en moppe som går fort, riktigt fort! Tänk dig vad kul vi hade haft om vi hade kört ut på de mindre vägnätet men bibehållt samma snitthastighet! :mrgreen:

Nä, skämt o sido läs ordentligt så förstår du kanske att det knappast var planerat utan vi glömde helt enkelt bort tiden! Vi är ju inte mer än människor och människor gör fel/misstag ibalnd så även jag (tro´t om du vill) 8) .

// Niklas

Inläggsrubrik: Jepp Niklas
InläggPostat: 15:09 (tisdag, 8 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Jag förstog nog att det inte var planerat. Men det verkar sig att misstaget upperpar sig.
Tyckte personligen att det blev oj då efter fikat förra året också. Men förra året kunde jag ju hänga med trots att min moppe inte går så fort som era. Och tänkte att detta var onödigt. Det skall jag inte göra om.
Så jag kan inte annat en :roll: när ni berättade om er tur upp till båten. Men trots allt tycker jag att mitt beslut var hel rätt att åka i mitt eget tempo! :idea:
Jag får ju inte lika stora :twisted: i pannan heller.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:20 (tisdag, 8 juni 2004) 

Laila berättade en liten händelse just om detta myggmedel som rör Dan och någonting om dodorant kontra myggmedel under armarna...
:mrgreen: Hurt var det med det Dan???

Jo du Niklas, när det finns myggmedel i deoförpackning som dessutom luktar ok finns det väll ingen anledning till att ha två stift med sig på camping semester. Sedan är det ingen nackdel att även vara myggsäker under armarna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:04 (onsdag, 9 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Jo du Niklas, när det finns myggmedel i deoförpackning som dessutom luktar ok finns det väll ingen anledning till att ha två stift med sig på camping semester. Sedan är det ingen nackdel att även vara myggsäker under armarna.[/quote]

:lol: :lol: :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]