www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 22:13 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring 28/6
InläggPostat: 10:16 (måndag, 25 juni 2007) 

Hej
Det verkar inte som det händer något på klubben just nu, i alla fall inte på forumet.
Undrar om det har varit någon torsdagstur på ett tag?
Har ni som eventuellt läser det här slutat med att åka MC, eller har ni tröttnat på forumet, eller har ni bara tröttnat på klubbens touringkörningar?
Jag funderar på att köra på torsdag, men finns det inget intresse från andra så går jag hellre på Liseberg.
För jag har blivit medbjuden på femkamp och är det ingen annan som vill åka så går jag hellre dit.
Så om det är någon som vill åka med så kan ni väl skriva in det här eller höra av er.
Får se om det blir något inlägg efter det här.
Om ingen hör av sej så känns det ju rätt tröstlöst, då kan man ju fundera på om det över huvud taget är lönt att jag skriver något alls.
Så hör av er, antingen om detta eller kanske om något helt annat.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:46 (måndag, 25 juni 2007) 

Sorry Svante. Det verkar som om många har gått på semester eller så är det vädret som spökar :? . Själv har jag ingen hoj för tillfället men ska väl vara i sadeln igen om inte allt för lång tid. Jag har själv inte ens orkat mig ner till klubben,sic, :( .
Ha det!!

Inläggsrubrik: åka med
InläggPostat: 23:58 (måndag, 25 juni 2007) 
Användarvisningsbild

JAg kan åka med i min Volvo

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:34 (tisdag, 26 juni 2007) 

Lasse721 skrev:
Sorry Svante. Det verkar som om många har gått på semester eller så är det vädret som spökar :? . Själv har jag ingen hoj för tillfället men ska väl vara i sadeln igen om inte allt för lång tid. Jag har själv inte ens orkat mig ner till klubben,sic, :( .
Ha det!!

Det är tråkigt att du inte kan köra på ett tag, men du hade ju tur som fått tid för rep, så det är ju bara en del av sommaråkningen som försvinner.
Just nu så är det ju inte väder för att åka ändå, men vädret passar nog bättre för Dennis och biltouring.
Svante

Inläggsrubrik: Re: åka med
InläggPostat: 8:35 (tisdag, 26 juni 2007) 

Dennis Johansson skrev:
JAg kan åka med i min Volvo

OK
Då är vi en Guldvinge och en Volvo.
Vem kör först?
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:19 (tisdag, 26 juni 2007) 

Jag hakar på med corollan :mrgreen:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:42 (tisdag, 26 juni 2007) 
Användarvisningsbild

Har lånat ut min hoj till uppkörning idag (Micke´s fru). Och hämtar den inte för än på lördag kväll/natt då jag åker vägen om Såtenäs med kontainer och "svarta faran" på släp.

Dvs. jag är "hojlös" (bättre än byxlös) fram tills på söndag!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:09 (tisdag, 26 juni 2007) 

Tröttnat på touringar i klubbens regi ?? Inte alls!

Men, det är ju som Dennis tar upp på annat ställe här på forumet just annat som tar lite tid. Denna veckan hade jag tänkt att åka med på torsdag om det nu inte regnar ... nu är ju midsommar avklarat och jag börjar min semesterperiod, så jag har betydligt mera tid och ork.

Så ni som ska ut och åka och vill ha sällskap, skriv gärna här på forumet om det blir allmänna körningar, så håller jag gluggarna öppna ...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:46 (tisdag, 26 juni 2007) 
Användarvisningsbild

Hej på er - long time no see...

Nä, för det har varit skolavslutningar och massor av arbete och VFR'en såld och bäst av allt: Jag var 8 dagar i UK och Isle of Man och kollade 100-årsjubiléet av TT-racen där. Helt underbart häftigt och roligt!!

Nu vet jag hur djä..la mycket vett jag har i huvudet jämfört med grabbarna som kör där - nya varvrekordet innebar en genomsnittshastighet på 210 Km/h. Och just det racet motsvarade 3 st MotoGP race i sträcka (6 varv runt IoM banan).

En härlig ö att köra runt på också - på lånad gammal Bumse (R80R eller nåt sånt) eller som passagerare på kompisens nya R1200GS Adventure.
Till vintern kanske jag kan köra en bild/filmkväll på ämnet...

Och nu till det som är bättre än bäst av allt: Visserligen två veckor försenad, men imorgon hämtar jag ut min nya mc - en svart Tiger 1050 (Triumph alltså - engelskvän som man är). Så förhoppningsvis ok väder på torsdag, och inkörningstempo förstås, så hoppas jag att dyka upp!

Mvh Magnus

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:47 (tisdag, 26 juni 2007) 
Användarvisningsbild

Måste ju byta ut bilden i forumet också... (hur var det nu man gjorde...)

:iconbiggrin: :iconbiggrin: :iconbiggrin:

InläggPostat: 23:30 (torsdag, 28 juni 2007) 

Som tur så var det några fler som ville åka, så slapp jag åka ensam.
Magnus och Lenita satt och väntade när jag och Veronica kom till klubben och efter några minuter kom Bosse också.
Magnus föreslog att vi skulle fika på Skepp & Hoj på väg ut mot Marstrand, så vi åkte en massa småvägar upp mot Svartedalen och ut mot Jörlanda där vi tog en liten paus, sen fortsatte vi till fiket, men tyvärr så var det stängt, så vi fikade i Marstrand i stället.
Vi hade både solsken och lite mulet ibland men inte en droppe regn.
Däremot så blåste det så in i h--vete. ibland försökte kastbyrna slita av mej hjälmen tillsammans med huvet. Veronica märkte inte så mycket av vinden för hon satt ju i lä om mej, det var väl bara när jag bankade till henne med hjälmen (bakvänd dansk skalle)som hon märkte att det blåste.
Nå när vi hade fikat så åkte vi om Kärna och lite extra krokiga vägar och via Kornhalls färja till Säve och sedan till Albatross där Lenita svängde av, sen så blev det raka spåret hemåt.
Vi som var med var.
Svante med
Veronica bakpå
Lenita
Magnus B
och så till sist
Bosse.
Och sträckan fick jag till 140 km.

Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:17 (fredag, 29 juni 2007) 
Användarvisningsbild

En perfekt tur för inkörning av Tigern. Lyckades få ihop 18 mil från dörr till dörr - avslutade nämligen själv med ytterligare en liten vända på Hisingen.
Hojen känns mycket bra än så länge - inte länge nu innan rödmarkeringen kan testas... 8)

Tack för gott sällskap och gott ledarskap!

/magnus

Javisst ja - avataren har ändrats... :iconbiggrin:

Inläggsrubrik: Mycket blåsigt
InläggPostat: 9:31 (fredag, 29 juni 2007) 

:angel4: (vingar) skulle man haft igår i blåsten.
Ja, bakåtvänd dansk-skalle fick jag. Som tur är så har jag inte öppen hjälm för då hade nog min näsa sett annorlunda ut idag :iconbiggrin:
Fast kul var det att åka iaf, trots blåst & danska skallar.

På måndag kommer solen & 25+ för min semester börjar då 8)
Ha det gött i sommar och kör mycket hoj.
:cheers: Veronica

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:34 (fredag, 29 juni 2007) 
Användarvisningsbild

Jag hade egentligen tänkt vara med igår men annat kom emellan. Synd, för det var ju sista officiella touringen innan sommaruppehållet. Sedan kanske vi skall köra även under juli, men det är en fråga som vi bör prata om på mötet på söndag.

InläggPostat: 21:52 (onsdag, 4 juli 2007) 
Användarvisningsbild

Lite alternativ torsdags touring.

Den här veckan gick ju jobbresan norrut, dvs till Grimstad i Norge.
Grimstad ligger ca 40 öseter om Krisitasand.

Således påbörjades arbets veckan redan på söndagen med lite nöjes touring från Kungsbacka, Ljungskile, svarteborg, dingle, hällevadholm, bullarebygden, Halden, Svinesundbron ,Strömstad, Sandefjord, Grimstad.

Sedan arbetatdes det febrilt med work shop avseende något fullständigt ointressant av någon teknik mokpär som bla finns i mobiltelefoner.

Frammåt torsdag eftermiddag sisådär vid 5 tid entrades den blå maskinen och jag körde tillbaka till Sandefjord. Väl där inser jag att jag är typ 75 minuter för färjans avgång till Strömstad.

Vädret ser hyffsat ut och då tas beslutet att åka runt istället för att åka färja och ata kvällsbufe.

Har inte åkt vägen in mot Oslo från detta håll.
Det börjar med ca 5 mil omkörnngsförbud för att sedan bli tillåtet att köra om under tvåhundra meter och därefter fortsätter det med omkörningsförbud i 5 mil, suck.

Dock så var var det vackert. Väl framme i Drammen krävs påfyllning av drivmedel. Detta klaras av fort och färden fortsätter genom tunneln under Olsofjorden till Dröback och sedan entras E6 ned över Nya Svinesundsbron för att fortsätta hela vägen hem fast med ytterligare ett tankstop. Passerade Strömstade en timme innan fjäran kom in och var hemma strax efter elva.

Slutsats det går lika fort att åka färja som att åka runt med hoj, 60 mil transport. =D>

Jag hade hellre åkt med er. :iconbiggrin:

/Klas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]