www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 23:04 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 0:14 (torsdag, 11 oktober 2007) 

På Touringmötet i söndags så fick jag i uppdrag att samordna bildvisningarna, samma som jag gjorde förra året.
Dom som var på mötet och även varit med på Lelleträffen var positiva till att ha en visning med Gottlandsbilder, jag kommer inte ihåg hur många av oss som tog kort, men det var i alla fall Anders, Christer, Per och jag.
Vi var ju 10 st som var där så det måste varit fler som fotograferade.
Så vi skulle ju kunna ha en kväll bara om detta, sen så lär vi väl få en film från arrangören som vi kan visa någon gång nästa år.

Magnus hade ju bilder från Isle of Man så det blir ju en kväll.

Håkan hade också bilder förstår jag.
Sen så var det flera som ville se filmen om dom vilda grisarna.
Jag kan rekomendera den, den var gôrrolig.

Men det måste finnas mycket mer som är intressant att se. så kom med förslag på sånt som ni vill visa och vilken kväll ni vill ha visningen.

Normalt så bör vi ju ha visningarna på öppetkvällarna så att vi kan få folk till klubben på normala kvällar. Men jag har förstått att det är svårt för en del på söndag kvällar.
Magnus tränar och Anders är långt uppe i Bohuslän. så dom får väl komma med förslag på passande kvällar, kanske onsdagar eller någon fredagkväll. En del gillar ju att titta på bilder och dricka öl samtidigt så då kan ju det passa.
Jag föreslår en visning söndagen den 4/11, det är en vecka efter Gocarten, då kan vi ev visa från Lelleträffen om allla kan vara med på detta och om bilderna är klara, annars så kan vi visa filmen i stället.
Nästa visning kan vi ha 14 dagar därefter dvs 18/11, för vi har ju Touringmöte söndagen däremellan.
Sen skulle vi kunna ha en visning den 2/12 (första advent) om det är någon som har något att visa då, sen är det dags att stöka (julstöket!) så då kan vi inte ha något förrän tidigast i mitten på januari, om vi nu har tid med det , det är ju MC-mässa någon gång då.
Så den 4/11, 18/11 och den 2/12
Sen så får vi lägga in dom fredagar eller onsdagar som kan bli aktuella.

Nu vill jag gärna ha in förslag och synpunkter på det här så att vi antingen kan ändra eller spika det här, och att ni andra som har intressanta bilder att visa också hör av er.
Svante

Inläggsrubrik: söndagen den 18/11
InläggPostat: 13:49 (torsdag, 11 oktober 2007) 

Söndagen den 18/11 tänkte jag mig en annorlunda aktivitet, såg här att Svante ville boka upp den till filmvisning ... Skulle gärna komma på så många filmvisningar som möjligt, synd att behöva missa någon ...

I alla fall, den 18/11 kl. 17.00 tänkte jag vidga mina vyer lite och gå på konsert i Partille Kulturhus. Det är en marchkonsert "Marschpärlor från när och fjärran" med Jonsereds Musikkår, och enligt en av musikerna lär den vara klart hörvärd! Någon som vill hänga med? Biljetter bokas i förväg ...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:41 (torsdag, 11 oktober 2007) 

Helt ok Svante !
Skall själv gå igenom lite av sommarens bilder och se om det är något som kan vara av intresse.
Sorry Lenita, då jag har lite svårt att marschera just nu, så passar filmvisning fruktansvärt bra den 18/11.
Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:12 (söndag, 28 oktober 2007) 

Hallå Svante!

För mig passar alla tre förslag och jag kommer gärna på bildvisning, har dock inga egna bilder att visa!
Hasta la vista
/Lena

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:24 (söndag, 28 oktober 2007) 

Kul med bildvisning :D
Jag kan komma den 18 nov av de 3 datum som är bokade just nu.
:wave:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:40 (söndag, 28 oktober 2007) 

Veronica771 skrev:
Kul med bildvisning :D
Jag kan komma den 18 nov av de 3 datum som är bokade just nu.
:wave:

Jag har pratat med lite folk och alla är inte klara med bilderna än och en del kan kanske inte vara med den 4/11
Så vi gör så här.
den 4/11 visar vi filmen om dom vilda grisarna, och
den 18/11 visar vi bilder från Lelleträffen på Gotland
Den 2/12 vet jag inte vad vi visar för det är ingen som har hört av sej om att dom vill visa något dom här dagarna.
Jag har inte pratat med Magnus än men han får ju i så fall bestämma en dag som passar honom.
Det här passar ju rätt bra då, Veronica har ju redan sett filmen och hon kan inte den 4:e. Och Lenita vill gärna se filmen och hon kan den 4:e men inte den 18:e.
Sen hur alla andra kan har jag inte en aaaaaning om.
Vi kör väl så får vi väl se om det kommer någon som vill titta.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:08 (tisdag, 30 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Hepp!

Har en helvetisk massa bilder från en massa olika tillfällen både med och utan KMK för i år och också tidigare år. Skall väl sätta mig och sy ihop ett "litet" bildspel (pottpurri) av det gågna året hade jag tänkt men jag får se när jag hinner klart.

Kan vi inte köra bildvisning efter nyår också vid ett eller kanske 2 tillfällen?

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:01 (tisdag, 30 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Niklas och alla andra

Jag har tyvärr tråkiga nyheter till er. Bildvisningar denna vinter kanske måste ske på annan plats än vårat befintliga klubbhus.
Varför undrar säkert många. Klicka här och läs mer: KMK behöver nya lokaler

Men för att klargöra saken ytterligare så gäller ovanstående information om bildvisningar, tills annan information har skickats ut om flytt.

mvh
Mats

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:14 (tisdag, 30 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Som det ser ut idag så kan jag samtliga tre tillfällen. :headbang:
Får passa på att påminna om touringmötet 11/11, mer info om detta kommer. Förhopningsvis före mötet :Whistle:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:07 (onsdag, 31 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Hej,

Som Svante skrivit har jag en träningstid (tennis) på söndagkvällar med brorsan. Det lilla familjebandet är lite "heligt" och jag undviker helst att boka bort det.

Svante och jag snackade på telefonen och jag kan helt klart tänka mig att köra en bildvisning och filmvisning (roadracingen) från Isle of Man tex en fredagskväll. Jag gillar ju öl! Och om jag bara inte dricker för många innan bildvisningen så funkar det säkert... Ni kan dricka hur många öl ni vill - fast tråkigt om alla somnar i soffan under mitt mässande...

Som Niclas skrev kanske detta kan ske efter nyåret?
OM kåken skulle vara tömd innan dess kan jag alltid inhysa en visning på jobbet. 6 trappor ovanför Star Bowling på Odinsgatan. Då skulle man till och med kunna gå ner till bowlingen efteråt, om inte för bowling så i alla fall för öl och bordshockey?

Lokalerna på jobbet är också ganska ok för mat och dryck på plats. Pizzeria finns runt hörnet.

Skulle någon komma med på nåt åt detta hållet? Typ några veckor efter det att nyårs-champagnen lagt sig?

Undrar,
Magnus

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:26 (onsdag, 31 oktober 2007) 

Magnus493 skrev:
Svante och jag snackade på telefonen och jag kan helt klart tänka mig att köra en bildvisning och filmvisning (roadracingen) från Isle of Man tex en fredagskväll. Jag gillar ju öl! Och om jag bara inte dricker för många innan bildvisningen så funkar det säkert... Ni kan dricka hur många öl ni vill - fast tråkigt om alla somnar i soffan under mitt mässande...

Som Niclas skrev kanske detta kan ske efter nyåret?
OM kåken skulle vara tömd innan dess kan jag alltid inhysa en visning på jobbet. 6 trappor ovanför Star Bowling på Odinsgatan. Då skulle man till och med kunna gå ner till bowlingen efteråt, om inte för bowling så i alla fall för öl och bordshockey?

Lokalerna på jobbet är också ganska ok för mat och dryck på plats. Pizzeria finns runt hörnet.

Skulle någon komma med på nåt åt detta hållet? Typ några veckor efter det att nyårs-champagnen lagt sig?

Undrar,
Magnus

Det låter som bra förslag. Bara det inte kolliderar med MC-mässan.
Vi vet ju inte än exact hur länge vi får vara kvar i klubben, så det är ju bra att planera för en visning på något annat ställe.
Jag och ev några fler ska kolla på ett ställe som Rickard föreslagit, får se hur det ser ut, om vi ev kan vara där.
Förmodligen så kan vi ha dom 2 första bildkvällarna på klubben som vanligt, den 3 kvällen 2/12 får vi väl se senare hur det går med.
På söndag Kl 19 tänkte jag , ska vi i alla fall titta på dom vilda grisarna på klubben.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:42 (onsdag, 31 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

På två hjul 24-27 Januari 2008

Så då finns 11/1 eller 19/1 kvar.
Vi får återkomma i ärendet...

/magnus

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:42 (torsdag, 1 november 2007) 
Användarvisningsbild

Lokaler för bildvisning löser vi! Antingen är vi på någons arbetsplats, hos oss tex., eller så är vi hemma hos någon! Så har vi gjort tidigare för även om det kan bli trångt brukar det funka enl. min erfarenhet!

Förslag: Kör på med samma planering som fram till dagens datum. Vid förändringar av plats/tid meddelas det i denna tråden i så god tid att alla som vill vara med på bildvisning hiner programmera om sina GPS:er till rätt adress! :mrgreen:

Verksamheten bör ju fortgå i den mån det går i sann KMK-anda!

Mvh!
// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]