www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 16:58 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 15/6 (Tisdag)
InläggPostat: 8:14 (onsdag, 16 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Uppsamlingen vid klubblokalen var enorm! Folkmassorna trängdes för att höra vad dagens eminente föråkare hade att säga.

Trots vädret, som 40 minuter innan start, uppvisade svenskt kvalitéts regn i form av en störtskur, hindrade inte massorna att under de nästkommande 30 minuterna fullständigt välla in på Exportgatan och mer eller mindre "överta" hela industriområdet.

Jag (den eminente föråkaren) fick ställa mig på andra våningen och öppna fönstrena för att kunna se alla förväntansfulla touringnissar med sina färgglada kläder.

Svante var på plats någon minut innan start och antecknade "nissarnas" namn (Christer Svart Z750). Eftersom antalet deltagare fortsatte att välla in ända fram till kl. 18:20 blev avfärden försenad fram till 18:22.

Tyvärr hade Svante då lämnat oss, i bil, och trängt sig fram ömsom på gatan ömsom på trotoaren för att kunna komma ut till E6:an. På vägen mötta han säkert Piere från Västkustens MC på sin silvriga FJR 1300.

Piere hade fått nys om våra lilla touringar av Leif Andersson som fn. håller på att bygga hus (skvaller). Leif hade då informerat Piere om att vi kör något fortare på tisdagar vilket passade Piere ganska bra skulle det visa sig när vi återkom till klubblokalen efter ca. 160 km´s körning. Piere var då full av glädjehormoner som yttrade sig i ett stort vitt bländande leende! :D

Eftersom min fantasi är begränsad, åt minstånde vad avser mc-vägar, så åkte vi allihop (Jag, Christer och Pierre, bra uppslutning eller hur :wink: ) över kUngälv mot Marstrand genom Jörlanda och Stenungsund för att ansluta på vägen mellan Ödsmål och Backamo. Kort stopp för att checka av läget innan fortsatt färd mot Lilla Edet över Backa Mo. Fika i Lilla Edet innan hemfärd på västra sidan älven ner mot Kungälv.

Alla var nöjda och glada, så vitt jag kunde förstå. Det enda som irriterade mig var att VARJE gång vi kom till ett gott parti av "banan" kom det en förb...bil eller lastbil ivägen. Fattar de inte att de stör rytmen i körningen och att de, så fort de ser/hör/får nys om en motorcyklist skall kasta sig och sitt förb...fordon ner i diket och avvakta tills siste man ger klartecken för dem att svänga upp igen! :evil: :evil: :evil: Så kom jag ihåg att jag fick lära mig i körskolan när jag tog bilkort! :twisted:

Som sagt var, turen var bra men deltagarantalet var uselt! Ett tag, så där 10 minuter innan utsatt tid (kl. 18:00) var jag ensam på klubbkåken, förutom Svante som kom med bil och ´Sven "Blixten" som klippte gräsmattan. Eller rättare sagt tittade på medan hans vilda pojkar slogs om att få klippa :lol: . Det stora manfallet kan, naturligtvis, bero på att många är på touring på annat håll (Gotland, Europa etc.).

Det kom några ensamma själar till slut och vi fick en fin kväll och kul hade vi också. Vad mer kan man begära!??

Väl mött på vägarna och kör försiktigt!

// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]