Som vanligt i dylika sammanhang är det järnet som gäller på den maskin man för tillfället kör (må vara bil eller mc) för att från arbetet ta sig till klubben till 18.00 för att inte missa "tåget"...
Så även denna torsdag men döm om min förvåning när jag på väg från jobbet mot hemmet och mc'n i garaget lyssnade av ett röstmeddelande från min kära hustru där hon (Lisa alltså) frågar om vi inte skall köra TT idag.

Jovisst, absolut, skynda dig hem bara! Hojarna måste ju ha soppa också!
Så det blev Virago 535 och Dragstar 1100 via Shellmacken i Tuve och till KMK. Prick 18.00 tror jag, eller kanske några minuter efter?
Väl där satt Pia och Lenita på trappan

och väntade, tillsammans med gamla kollegan X (TDM 900) och nya (blivande?) kollegan Y (med härlig gammal Honda 750). Om Niklas anser sig ha svårt att minnas namn är jag tyvärr superusel.

Ni får förlåta mig! Eller inte? Bara att skriva själv...
Vi väntade på att Svante skulle grilla klart (nån aktivitet på jobbet?) och stressa vidare till klubben. Men det var tur att Svante var lite sen för varken jag eller Lisa hade hunnit äta något utan fick tillfälle att testa de hårda mackorna klubben lagrar i evighet i baren. Vi överlevde dem utan problem och fick en liten grund i kistan för några timmars hoj-åkande.
Så drog ovan nämnda (eller onämnda) iväg med Svante (med Pia på bönpallen) först och Lisa som god tvåa. Allt för att Svante skulle kunna lägga tempot för att passa Lisa (TT debutant och 1-årigt körkorts jubileum

).
Resan gick norrut (Angeredsbron), österut (Olofstorp), sydost ut(?)

(Lerum), söderut (Härskogen), och mer söder (Hällingsjö), sydvästerut(?) :wink: (Kungsbacka), och slutligen söderut till fiket i Gottskär.
Då var jag hungrig!!

Men fiket stängde 18.00!!!

Och det stänger 17.00 på lördagar och söndagar för den som undrar...
Som tur var höll Hanmkrogen med Laxbutiken öppet till 21 och vi fick lite mat (djävligt dyra men goda laxmackor, laxpajer mm) och dryck i goda vänners lag!!

Gôtt!! Men vi satte oss inomhus för kvällen var kylig och vi behövde lite värme (även om lokalen var nästan lika kylig så var det vindstilla därinne). Alltså; det är ju själva f..n att man skall behöva ha vinterkläder på sig för en mc-tur i mitten på juni!
Sen körde vi tillbaka över Onsalahalvön och avrundade med småvägarna längs 158'an till respektive hemmadestination.
Som helhet var det en mycket trevlig tur i ett tempo som var helt ok! Lisa tyckte det var mycket kurvor ett tag men fick upp farten efterhand. Vad annars med en sådan föråkare som Svante!!

Själv låg jag sist i ledet och skrämde smådjuren med oväsendet från de raka rören (fast om ni tycker det låter för lite kan jag ta ut insatserna till nästa gång). Och njöt av dofter, vackra vyer och trevliga vägar! Helt enkelt toppen! Och det (något) lägre tempot i förhållande till tisdagsturerna är ju också anledningen till att jag vet vilka vägar vi åkte! Det har jag aldrig haft tid att registrera på nån tisdagstur! :wink:
Svante berättade att det är detta som kallas för Touring!!
Tack för en trevlig resa!
Och ha en riktigt trevlig midsommar och sommar!! För oss bär det på midsommardagen av till två veckors
värme i Spanien!
Tyvärr utan mc, men med badbyxor, tennisracket och golfklubbor...
/Magnus