www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:22 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 11:55 (lördag, 3 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Givetvis var det bra väder och vi var så många som kom dit.

Då jag åkte hemmifrån strax före 18:00 så såg ju det inte så ljust ut map
vädersituation. Således tog jag hustruns 1150R istället för den blå plastraketen.

Den blå platsraketen var nämligen ren emedans hustruns tyska leistungsmachine redan var lätt nedsmutsad (Nej jag är inte lat, jag är extremt lat :P ).

Nåväl kommer till klubben 17:59 (Pip), så är det inte så många som
har kommit dit.

Väntar en stund, vädret tycks inte bli myycket bättre, men tänker nu är vi ju ändå ute och jag har inte kört sedan min tur och retur Örnsköldsvik för tre veckor sedan.

Såldes kör jag åter genom Ttuneln uppför kallebäckslider vänster och gamla R40, förbi mölnlycke, utmed sjön gröen , till Härryda, Svänger vänster och kör in på gamla 156, den svänger ju åtmistone lite i början.

Kommer ur den böjen efter det man kört under R40 och döm min till min förvåning så släpper bakhjulet på 1150R. Nåja det var inte så farligt, det var dock inget jag räknat med.

Svänger in höger på vägen som går mot Eskilsby som ju är krokig.
Väg belägningen på denna väg har en del övrigt att önska eftersenaste vintern, inget bra alltså.

Kommer ner till Eskilsby och Inseros sjön, nygrusat tack vägvä(e)rket den blir nog bra nästa år, Jo jag viste att den var nygrusad åker ju den ganska ofta till och från GLA, Göteborg Landvetter Airport om nu någon skulle undra vad föregående TLA betyder.

Vi har nu fått nog av blöt och dålig vägbeläggning :evil: och kör ner till Lindome för att handla livetsnödtorft (just då ciggaretter) och styr sedan hemåt.

In allaes strax under 10 mil.

Fikar gör vi hemma.

Vi (läs jag) trodde ju att Göteborgaren var den felande länken mellan Människa och fisk men så är tydligen inte fallet.

Givetvis var det inte bra väder, man kan inte få allt här i världen, men den värsta MC abstinesen gick över.

/Klas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:54 (söndag, 4 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Kan inte annat än beundra drivkraften som får en medelålders (nåja, äldre än mig i alla fall) att utmana vädrets makter bara för lite abstinenns!

Själv hade jag sk. "laga förfall" enär vi på jobbet hade en fyllefest utan dess like. Jag tror nog jag drack 4 glas/muggar innan kl. var 18:00 Hmm, nåja, ramlösa visserligen, men det fanns andra som fick tag i frostvätska vilket snabbt gav resultat. Så kl. 23:00 skjutsade jag (med bil så klart) in vår Fürer him self tillsammasn med 3 andra till djurassic park för lite ödlejackt, innan jag for hem och lade mig att filosofera innan säsongens sista arbetsdag innan semestern yipppiiiiii! :P

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:13 (söndag, 4 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Laga förfall hade jag dagen innan, som då var dagen efter :roll: !

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]