www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 23:03 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring 21/8
InläggPostat: 8:51 (måndag, 18 augusti 2008) 

Då var det dags för mej att leda en TT igen, vart vi ska har jag inte bestämt än, får se vad väderprognosen säger kvällen innan.
Nu så här års så ska man ju försöka åka till dom ställena som bara är öppna under sommaren, jag har ju sett att ni åkt till sådana ställen nu när jag varit borta, men själv så känner jag inte till alla små sommaröppna ställen. Så är det någon som har något bra förslag på fikaställe så hör av er här på forumet eller direkt till mej.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:33 (torsdag, 21 augusti 2008) 

Sorry, jag har ett möte inbokat kl. 17.00 så jag har ingen möjlighet att åka med. Men ni verkar få fint väder, så ha en riktigt trevlig tur ! :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:50 (torsdag, 21 augusti 2008) 

Tack.
Jo det är ju fint väder. Solen skiner och det är varmt.
Jag har kollat med flera fikaställen, men alla har redan börjat stänga tidigt eller så har dom bara öppet på helgen.
Men slottscafeét på Gräfsnäs har öppet till 21 idag för det är veteranbilsträff i parken.
Så det blir vårat fika ställe i kväll.
Får väl se om det är någon som vill åka med mej ikväll.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:42 (fredag, 22 augusti 2008) 

Tackar för en trevlig tur i det fina vädret

Och så en karta vart vi har varit, får ju testa vad man kan göra med GPS:en
Sträckan enligt GPS:en var 179km (start & stopp klubbstugan)

Lars

Bild

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6:57 (fredag, 22 augusti 2008) 

Det var väldigt "myckè råggarbilar" när jag kom till Gräfsnäs. Har själv en gammal bil, som skulle platsa där. Kriteriet är årsmodell -78 el, äldre.
Vet inte Svante, om Du för någon statistik på körningarna, fick i alla fall ihop 184 km dörr-dörr. Det var med den halvmoderna moppen, så där fick jag inte några 5 % extra. Skön kväll var det och prognosen i helgen verkar bli liknande. Här är en liten nyhet utanför klubben. Nu på lördag i Landvetter, så har vi ett ankrace. Det är Lif (Landvetters if), som säljer plastankor. De släpps i ån, där det ringlar som mest och utifrån resultatet, så blir det priser. Kul grej, som man kunde göra inom KMK, någon gång. :iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:48 (fredag, 22 augusti 2008) 

Jaha, det var ju en fin loggning av vägen, själv hade jag beräknat 182 km men jag åkte en annan väg från Gråbo och hem, så den sista biten hade jag bara beräknat, men det var bra att ni hade gps och åkte tillbaka till klubben.
Vi blev ju några stycken och det var roligt, vi hade ju lite strul på vägen som gjorde att jag fick korta av min planerade väg.
Först så fick vi vänta längre än vanligt på färjan i Kornhall, dom kanske har börjat med vinterturlista redan.
Sen var det ett rätt stort gäng knuttar som åkte förbi kön så att dom hamnade före oss, det blev lite meningsskiljaktigheter mellan dom och lastbilsförare på båten och även färjeskepparen verkade bli förbannad på dom. Så småningom så hade vi dom aldeles framför oss och jag ville inte köra om när vi var så många, det kan bli väldigt rörigt när man ska försöka mixa 2 MC gäng och sen få ordning på oss igen, som tur var så svängde dom av till Marstrand, så att vi fick fri väg.
Så småningom så kom vi fram till Ucklum där Mats stog och väntade på oss.
När vi närmade oss Sollebrunn så började vi möta en massa gamla bilar så jag förstog att veteranbilsträffen började ta slut, och när vi kom fram till Gräfsnäs så var dom flesta på väg därifrån. men fiket var fortfarande öppet så vi fick det vi ville ha.
Där väntade även Göran som hade åkt direkt dit.
Och dom som åkte med i den ordning som dom skrev upp sej var.
Svante G Föråkare
Bosse H
Tomas ?
Roy S
Krister J
Mats H
Niklas Ö
Lasse D
Torbjörn E
Lasse H
Susanne L Passagerare
Lillemor J
Urban G
Och Göran E som åkte direkt till fikastället.
Och sträckan blev då 179 km.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:35 (fredag, 22 augusti 2008) 

Göran123 skrev:
Vet inte Svante, om Du för någon statistik på körningarna, fick i alla fall ihop 184 km dörr-dörr. Det var med den halvmoderna moppen, så där fick jag inte några 5 % extra.

Hmmmm ... jaa, du Göran! Nu måste det väl ändå vara konstaterat att du kör med glädjemätare !!?!! För enligt min teori blir GPS-sträckan 179 km + 5% = 187,98 km ... så du ligger fortfarande risigt till :confused1: kanske inte fulla 5% men fortfarande en bit över "oss andra". Eller ? :) :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:01 (fredag, 22 augusti 2008) 

Ja Du Lenita. Om man jämför 184 vs 179 , så blir det säkert så. Men det förutsätter att man kör sammmmmmmma väg. Jag åkte över Bollebygd, Hyssna, Seglora, Viared, Sandared, Sandhult och vidare till Gräfsnäs.Och inte på något ställe behövde jag vänta på färja. Have a nice day. :iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:20 (fredag, 22 augusti 2008) 

Det blev 183 km på min mätare när jag passerade GP-huset på leden, så Svantes GPS-beräkning fr dörr t dörr stämmer nog på metern när.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:57 (fredag, 22 augusti 2008) 
Användarvisningsbild

Göran123 skrev:
Ja Du Lenita. Om man jämför 184 vs 179 , så blir det säkert så. Men det förutsätter att man kör sammmmmmmma väg. Jag åkte över Bollebygd, Hyssna, Seglora, Viared, Sandared, Sandhult och vidare till Gräfsnäs.Och inte på något ställe behövde jag vänta på färja. Have a nice day. :iconbiggrin:

Anders vinner Touringligan ändå så några km hit eller dit spelar nog ingen roll för 2:an är ju första förloraren! :iconbiggrin:

// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]