www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 0:55 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring 14/5
InläggPostat: 14:15 (måndag, 11 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Torsdagstouring 18.00

Föråkare Dennis

/ Bosse

Inläggsrubrik: Idag är det jag som leder.
InläggPostat: 6:49 (torsdag, 14 maj 2009) 
Användarvisningsbild

JA nu var det primär för mig att leda touringen för året.

SMHI säger solblandat regn fram till klockan 18.00 och sedan strålande sol :roll:
Jaja i måndags hade de också lovat strålande sol hela dagen och då kom några skurer mitt på dagen :shock:
Det var ju inte det jag hade hoppats på.

Men som sagt...JAg planerar att åka norrut och ganska nära kusten.
Fiket är inte spikat men det kan bli Gustavsberg badhotell eller Handelsman Flink eller något på Orust....
Kanske till och med Tjörn...Skall kolla öppetider etc, under dagen.

Vid kusten brukar det ju klarna först..Det trista är väl då att havet kyler fortfarande...
Men regn är ju inte bättre.

Ses på Marieholmsgatan 128 som är NYA adressen, tankade och klara för avfärd prick klockan 18:00.

Är du sen så chansa på att gasa ikapp på 45:an mot Jorfallsbron.

Regnar det ställer vi in turen

MVH
Dennis

InläggPostat: 22:12 (torsdag, 14 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Jag var i god tid vid klubben och trodde nästan att ingen skulle komma. Men Janne och Göran kom snart.
Sedan även Bosse och hans son.
De tyckte att mitt mål, Konditori snäckan i Gustafsberg vid Uddevalla var lite för långt bort....det var det för oss också men det kommer senare.

Hur som haver. Jag själv fick Janne och Göran som två glada ankungar i släptåg. Vi åkte en redig omväg som vanligt för att komma ut på 45:an (kan vi inte bygga en bro). :binky:

Sedan åkte vi via Jordfallsbron ut på E:6 till Rollsbomotet. Där tog krokvägar över.
Vi svängde av mot Svartedalen och kom ut i Spekeröd.
Sedan in genom Stenungsund och vidare mot färjekajen till Svanesund, men svängde av innan mot Ljungskile. Efter tag mötte vi en bärgare med en lastbil vi blivit varnade för skulle ligga över vägen via Tomas på klubben tidigare.
Efter att vi mött dem såg vi även där han gått av. Fick visa lite tecken för att sänka farten, det verkade vara både lera och saneringsmedel på vägen.

Strax före Ljungskile i korsningen mot Backamo stannade vi till o jag tyckte att vi hade lite ont om tid för att nå ursprungsmålet. Då var klockan strax efter 19.00 och Snäckan skulle stänga 20.00 :shock:
Vid tog därför bara en extra slinga via Ulvesund och Resteröd innan vi fikade i Ljungskile. Vi fikade vid 19:30 tiden.
Göran hade ett förslag om att försöka ta oss över mot Partille då vi alla tre bor åt det hållet, så jag snidade ihop en tur åt det hållet.

Efter en god fika körde via via Backamo till Lilla Edet, där hamnade vi bakom en långtradare med flis som var lite svår att komma om, och i Göta svängde vi av mot Tunge, Nygård, Hålanda, Skepplanda, Kilanda, Sjövik, Gråbo, Lerum och E20 till Partille.

Vi stannade till i Öjersjö för att ta de sista artighetsfraserna och sedan begav sig alla av hemåt. Alla verkar nöjda med turen, som gick i skapligt tempo. Dvs ett tempo som var snabb bekvämt för mig..Dvs det flesta hänger med. :)

Turen blev 19.9 Mil

Ankpappa: Dennis på BMW R1200gs
Ankunge 1: Janne på Yamaha FJR 1300
Ankunge2: Göran på sin svarta fågel ;o) men det är ju vilseledande marknadsföring...den är ju för f-n röd ju
:iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:36 (torsdag, 14 maj 2009) 

Himla trevlig tur Dennis.Underbara mc-vägar och vackert väder med trevlig solnedgång på slutet. Du fick ju bra fart på skrället till slut, så milen försvann av bara farten ( hajar du)? Mycket trevligt att du sätter ut rutten, så de som inte var med och är idefattiga när det gäller vägar, kan få lite influenser. :) Göran

Inläggsrubrik: TAck Göran
InläggPostat: 23:07 (torsdag, 14 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Ja jag fick upp hyffsat flyt...men vill bli bättre och vill kunna ha lite jämnare fart.

Men tack för berömmet och för deltageriet i turen!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]