www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 0:55 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tisdagstouring 30/6
InläggPostat: 7:42 (måndag, 29 juni 2009) 

Bosse har ju inte skrivit något om den här dagen, men jag har för mej att det var jag som skulle köra före den här kvällen, Förmodligen för att det inte fanns någon annan som ville.
Så för er som vill åka med så vill jag medela att det inte blir något jättehögt tempo, utan någonstans mitt emellan.
(Om in som vill köra lite fortare vill göra det på tisdagar så föreslår jag att ni ställer upp som föråkare, då kan ni hålla hur högt tempo som helst.)
Och jag har tänkt mej söderut igen, så får vi se vilket ställe som har öppet, jag har ju några ställen att välja på så här mitt i sommaren.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:15 (måndag, 29 juni 2009) 
Användarvisningsbild

Det stämmer Svante. Du har helkoll som vanligt.

/ Bosse

Inläggsrubrik: Resultatet av Tisdagen
InläggPostat: 8:29 (onsdag, 1 juli 2009) 

Vi blev ju några stycken som åkte från klubben, en del försvann på vägen och andra kom till istället, Anders och Anna-Karin ringde och ville haka på under resan.
Torbjörn var med från klubben men försvann tidigt, var någonstans vet jag inte.
Vi andra åkte i alla fall mot Lerum innan vi åkte söderut via Härskogsvägen och sen mot Hindås och Rävlanda.
Vi fortsatte mot Sätila där Anna-Karin väntade på oss, sen fortsatte vi via Björketorp mot Hyltenäskulle där vi tog en utsiktspaus.
Där lämnade Göran oss för han ville hellre åka och bada.
Resten av oss fortsatte på småvägar till Varberg, och där i en rondell så mötte vi Anders som åkt runt och letat efter oss, hur många varv han hann med i rondellen innan han hittade oss vet jag inte.
Målet för turen var fästningsterassen, och den här gången var det i alla fall öppet.
Det var en aning billigare än Parasollen som jag och Janne var på förra gången, här fick jag dricka och 2 ! kakor för 59 spänn mot en kaka på förra gången.
Fästningsterassen är fin att besöka vid den här årstiden, fin utsikt och bra (snygg) service, (kan ju berott på att det inte var så mycket folk på kvällen).
Och så var det trevligt sällskap där också.
Det var väldigt mycket folk som var ute runt fästningen, en del badade men det är ju inte så konstigt när det var ett sånt kanonväder, när vi åkte hem så tog vi gamla E6:an och vi åkte mot en blodröd sol som var på väg ner och det var väldigt fint, det svalkade skönt när solen försvann men det blev aldrig kallt, så jag satt och njöt i skymningen, jag gillar att köra vid den här tiden, synd bara att djuren också vill vara ute på vägarna då. Förra gången vi var i Varberg så körde jag ju på en hare på kvällen, som tur var så gick det ju bra (utom för haren förståss)
Vi som var med på fiket i den ordning dom skrev upp sej.
Svante G Föråkare
Björn C
Anna-Karin H ej medlem ännu
Lars H
Jan A
Lasse D
Anders F
Ola S
Och sträckan blev 235 km.
Glöm nu inte bort att det är Touringmöte i kväll.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:14 (onsdag, 1 juli 2009) 

Trevlig första halva Svante. Hade med mig badgrejor och valde att åka mot Örby efter Hyltenäs kulle. Hamnade så småningom, vid den vackra badplatsen Tubbared. Kanonkväll, varmt och gott i vattnet. Där var lite folk nere när jag kom strax efter 20. Väl hemma, så fick jag ihop
174 km.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:41 (onsdag, 1 juli 2009) 

Jag får fortsätta där Göran slutade och tillägga att det var en mkt trevlig tur i gôtt tempo.
Tack Svante

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]