|
Jaha, då var det dags efter alla påönskningar från flera medlemmar, nu var det dags för att se om man fortfarande kunde köra hoj.
Det var ju hela 7 årsen, ställde ju in VFR i garaget 2003 o den nya hojen inköptes ju nov 2009, utan provkörning.
Hade under veckan provat alla kläder mm o upptäckt att det hade krympt i garderoben igen!!!! Ner till Ahlqvist/Dante hjälpte till vänligt som alltid, allt klart för provturen, ja just det Mats sa ju att jag skulle prova o se om hojen startade, åkte till klubben lö kväll, den startade på första försöket, jubel o spänning i kroppen!.
Var på klubben 0945, oh vilket äventyr, nu skall vi ur mekboxen?, jaja det löste sig, på med utrustningen o iväg, ganska snart lyste det en lampa, jäklar ja glömde ju att läsa instruktionsboken!!!! men det visade sig vara dax för att tanka, puh.... äntligen bar det iväg
Körde mot mölnlycke, landvettersjön, härryda, hindås, bollebygd, töllsjö, alingsås, brobacka då började det suga i tarmen, aahh jag kollar om brobacka kaffestugan är öppen o det var den, chocklad med vispgrädde o en sillmacka satt fint, det var även skönt att vila rumpan lite, det är ju lite stumpt men tack vare att det är en twin vibrerar det ju gott överallt?? efter en halvtimme var jag åksugen igen, upp i sadeln o iväg mot gräfnsän, sollerbrunn mot trollhättan, ner mot sjuntorp o lilla edet vidare mot stenungssund, den vägen hade blivit misshandlad av årets vinter, det var som att åka lisebergsbanan på asfalt!!! se upp i högre farter.
Dax för mat itill hojen"bensin" och mig, Burger King vid stora höga, efter ytterliggare en halvtimma hade rumpan tinat upp o jag kände att det var dax för att besöka en "ö" aahha Tjörn runt, njaa inte riktigt men en tur på ön blev det o sen hemåt mot götet, via st höga, kode, ytterby, surte, olofstorp, lerum, ryggebol, stenkullen, olofstorp och klubben.
Turen blev 6,5 tim lång, hur många mil vet jag inte, det är en digital räknare på denna modell o den har jag inte lärt mig ännu, måste läsa instruktionsboken innan nästa tur.
Sammanfattning, det var en bra tur, torrt väglag, lite blåst o en del solglimtar, när man väl vande sig igen var det som att cyckla, det går inte ur kroppen, åksuget kom tillbaka och ni kommer nog att få se mig på en eller ett par touringar under säsongen.
Väl mött
/Chefen
_________________ Med vänliga hälsningar
Fredrik Hansson/inköpsansvarig
|