www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 7:10 (måndag, 14 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Helgtur 4/7
InläggPostat: 9:34 (torsdag, 1 juli 2010) 

Kommer att ta en tur till Ekehagens forntidsby, nu på söndag. den ligger ett par mil norr Ulricehamn, vid Åsarp. Denna helg TEMA vikingatid. Entren är 80:-, men grupp på 10st, 55:- /st. Där finns lunch varje dag, allt enl deras hemsida. Gå gärna in och kolla där. Hade tänkt att åka från klubben 10.00. Ta gärna med lite för att fika, då det är perfekt för en picknick på insidan. :P Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:10 (söndag, 4 juli 2010) 

Började regna här hemma för 10 minuter sedan ... hålller det i sig så vet jag inte ... men visst hade det varit trevligt att följa med ...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:30 (söndag, 4 juli 2010) 

Ja det blir regn i väst på förmiddagen. Däremot fint inne vid Ulricehamn. Vi kommer dock att möta regnet på hemvägen. Allt enl. klart.se. Gå in där och följ prognosen timma för timma. Ha det gott. Göran.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:42 (söndag, 4 juli 2010) 

Pratade precis med Susanna, och vi avstår från dagens tur. Synd, men ingen av oss var lockade av att börja och sluta med körning i regn ... vad hittar man på då i stället ... ?
Ni som ändå åker, ha en riktigt trevlig dag!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:53 (söndag, 4 juli 2010) 

Bra, då vet jag det. Hitta på? Man kan alltid spela kort i regnet. Ha det bra. Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:55 (söndag, 4 juli 2010) 

Det var inte många som dök upp. Bara jag själv. Nu hade jag fria händer att testa lite olika vägar för kommande rally och touringar (jag var inte svår att övertala ). 40:an ut, ner till Hindås. Där kom solen. Efter Bollebygd slog värmen emot mig som en vägg. Sandared-Sandhult-Bredared-Fristad-Varnum-Nitta. Oerhört sköna vägar i gott tempo. Drog sedan söderut under 40:an till Aspered-Dannike-Torpa stenhus. Fikade efter sjön och vände tillbaka efter att ha sett Hovsnäs slott. Nu vidare till Länghem, vidare över 27:an mot Svenljunga. Svängde av till Sexdrega- Roarsjö-Skephult-Fritsla. Innan jag passerade 41:an, en liten badsjö där jag fikade. Helt nya och roliga vägar för mig. 5 km grusväg mellan Fritsla och Seglora försvann av bara farten. Krokiga vägen till Hyssna och vidare Härryda hem. Inte en droppe regn på hela vägen, bara sol, skönt och skoj. Solen försvann i Hällingsjö. C.a 25mil eller nåt blev det, men det är ointressant, eftersom jag var ensam. :iconbiggrin: Göran

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]