www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 14:30 (måndag, 14 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 10:19 (måndag, 5 juli 2010) 

Nu på lördag mellan kl. 12-16 är det Sörtorpadagen. Det är en blandad historia med, utställning veteranfordon ( bil, mc, mopeder ), Yamaha- och Honda-center ska visa 4-hjulingar. Tävling med veterantraktorer, motorsågsskulptör, lerduveskytte, islandshästar, hundar + mycket mycket mer. Naturligtvis kan du fika där.
Min tanke är att köra en liten touring innan och ramla in där vid 12-tiden. Avresa KMK 09.30 kan vara lämpligt. Troligtvis söder- och öster-ut.
För de som vill åka direkt dit, åker några km från motorvägen mot skene, där vit skylt Sörtorpagården visar till höger. :) Göran
Ps. Mer info på affish i klubbhuset.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:28 (onsdag, 7 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Jej dyker opp rakad, packad & otankad som ovanligt :arrow: Vedret må dock vare mej tillfyllest denne dag.
Undrar om detta inlägg tramsflaggas oxå :munky2:?
Har du inget att syssla med i vinlandet under din vintervistelse förresten,
eftersom du formligen sprutar ut skojiga reseförslag? :happy7: Jag utgår då ifrån
att dessa planeras under den overksamma perioden, då vi låter våra 2-julingar stå i malpåse.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:36 (lördag, 10 juli 2010) 

Det blev en fantastisk dag. Vi var 4 som trotsade solen och värmen. Ner till K-backa, Hjälm-Rossared-Fjärås-Förlanda-Idala-Horred-Kungsäter-Torestorp, runt sjön Tolken och vidare Sundholmen-Björketorp-Fotskäl-Sätila och Sörtorpagården. Där var det mycket trevligt och många grejor att titta på. Skall lämna lite touringbilder, om ni vil ha bildvisning i vinter. Vägen hem via Härryda och Landvetter. Varvet blev c:a 200 km. Vi som åkte var Lillemor, Christer F, Mats Ö och jag vid tangenterna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:41 (lördag, 10 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Instämmer i föregående inläggares analys.
Värmen får man väl inte klaga på, för den kan ju inte försvara sig, antar jag.
Alla utom Lillemor var förberedda på detta inslag i tillvaron, så hon fick snällt gå omkring i skyddsutrustning. Ändå ville hon dansa till livebandet på scen. :blob:
Hjälmen tog vi alla av oss förstås.
Kanske skulle vi behållt den på, för när den gamla fotogenmotorn med hjälp av tillhörande skötare startades , så visste väl ingen hur de ingående järnatomerna skulle fördelas i omgivningen!?
Jag hoppas att Göran inte tömt förslagslådan :read2: helt ännu, utan förmår släpa runt oss ytterligare i den mångbottnade tillvaro vi endast kan ana oss till :mrgreen:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]