www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:31 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rally väst genomfört
InläggPostat: 19:22 (söndag, 21 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Nu är Rally Väst genom fört tillsammans med Gbg Prima mc.

Ett lyckat arrangemang i vanlig ordning även om det tog lite tid innan alla var imål.

Jag vill tacka främst de som var funktionärer från KMK.
Ola, Janne, Tomas, Gunli och Lena. Fina prestationer av er alla.

Sedan var det ju några medlemmar som körde. Tyvärr kan jag glömt någoni listan nedan:
Svante, Inga-Lill, Gunvor, Krister, Göranm, Ingvar och Peter.
Tack för ert deltagande!
Dessutom stod Inga-Lill överst på pallen :!: Grattis :cheers:

Jag hoppas på många fler deltagare från klubben nåsta år. Tyvärr var det ingen som ville dra ett dropprally i år utöver detta rallyt.

Det kanske blir för många rallyn?

Men Rally väst är vårat rally det också, skilnaden är att det rallyt även är öppet för allmänheten.
Fördelen med det är att vi dessutom gör reklam i touringkretsar att vi finns. Om fler i KMK dessutom kör rallyt syns det att vi är aktiva också.
Det är bra, då vi tyvärr inte så ofta syns på mc träffar, så som andra klubbar gör.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:59 (måndag, 22 augusti 2011) 

Tack Dennis! :headbang: Att "bowla" med gamla hjälmar var nog den roligaste övningen! :blob7: (det är dessutom mycket roligare att vara med att tävla än att vara funktionär, det bestämde Per och jag efter rallyt förra året)... (särskilt när man vinner :dance: )

Tack Dennis och ni andra för att ni ställde upp (även) detta år!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:03 (tisdag, 23 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Dumt - raderat. /B

Senast redigerad av Björn321 14:55 (tisdag, 6 september 2011), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:05 (tisdag, 23 augusti 2011) 

En enkel men viktig upplysning Björn. På sista touringmötet var det inte någon, som ville ha ett dropprally. Viktigt att man är med på möten och gör sin vackra stämma hörd. Det kommer fler dropprally om man är med och påverkar. Lycka till. Göran :iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:32 (tisdag, 23 augusti 2011) 

En annan viktig sak är att man som medlem är med och kör rally och även på andra aktiviteter.
Det är inte lätt att få så kallade eldsjälar om inte medlemmarna visar något intresse.
Och om man ska få någon att ställa upp och hålla i en aktivitet så är det minst lika viktigt att övriga medlemmar ställer upp och deltar även om det kanske inte passar in precis på ens inressen.
Vill medlemmarna ha en levande klubb så måste man vara med annars så dör aktiviteterna ut.
Som nu i helgen när Göteborgs Prima ordnade rally TILLSAMMANS med KMK så var det fler funktionärer från klubben än som körde.
Och det var ju bra att vi var med och hade funktionärer, men var var alla andra??
Det var kanonväder, fina vägar även om det inte var så långt, roliga lekar, kluriga frågor och sen fina priser också. Och KMK serverade hamburgare och massor av goda kakor.
Så vad var felet eftersom inte fler KMK medlemmar ville vara med??
Och när det gäller aktiviteter, så har Susanna åtagit sej att hålla 5 kamp på Liseberg (Datum ej bestämt ännu) om det nu blir någon, för vi är bara 3 anmälda än.
Så frågan är vill inte KMK:s medlemmar gå på Liseberg heller.
Så om ni nu vill att KMK ska finnas kvar i framtide så ställ i så fall upp och kom till Liseberg. Ni kanske till och med kan få lite roligt.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:35 (tisdag, 23 augusti 2011) 

Glömde en sak!
Jag vill också tacka både Prima och våra egna funktionäre för ett fint rally, och smarriga kakor
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:09 (tisdag, 23 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Jag som såg fram emot Dropprallyt... :shock: :(

Vad är fel på Rally Väst?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:09 (tisdag, 23 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Dumt - raderat. /B

Senast redigerad av Björn321 14:55 (tisdag, 6 september 2011), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:11 (onsdag, 24 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Klart man saknar Dropprallyt. Det är ju KMK:s traditionella touringevenemang sen över 30 år tillbaka.
Dropprallyt gick väl på våren förr, när ändrades det till höst?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:43 (onsdag, 24 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Leif1104 skrev:
Klart man saknar Dropprallyt. Det är ju KMK:s traditionella touringevenemang sen över 30 år tillbaka.
Dropprallyt gick väl på våren förr, när ändrades det till höst?

Vet ej om det varit så Leif. Men vi har ju ett vårrally också, som Göran håller i som vanligast.

Klart att det hade varit kul med det rallyt också. Men jag driver Rally väst ihop med Gbg Prima som haft det i många år. Hade ngn annan (vem nu som heter det) haft intresse i att göra ett dropprally hade det ju fungerat att ha ett sådant också.

Förr om åren hade vi tävlingar som gjorde reklam för klubben, mest i racingkretsar förstås.
Genom att arrangera ett öppet rally visar vi att vi finns, vad vi gör etc. Det är bra för klubben för att kanske kunna bli fler. Inkomsten är ju bra också, hade då även fler ur klubben kört rallyt och stannat när de andra åkt hade vi fått vår mys stämning ändå.

Varför vi aldrig haft öppna rallyn innan har jag funderat mycket över.... nog för att det är trevligt med klubbgemenskap, men varför måste det ena utesluta det andra. Verkar vara lite för inbördes beundran att ha två slutna rallyn. Nu har vi haft ett öppet och ett slutet rally i år. Det tycker jag verkar sunt iaf.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:50 (onsdag, 24 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Citat:
Dennis Johansson: Vad är fel på Rally Väst?

Tycker KMK:s rallyformat med rejäla sträckor på fina hojvägar är trevligare än stads- eller förortsrundturer.

Gillar också att köra långt. men många även i klubben tyckte det blev för långt för några år sedan så det kortades eller lades upp två sträckningar på ett av våra rallyn.

När jag var touringledare och även innan frågade jag om vi kunde öppna ett av våra rallyn....Men det var inte populärt. Jag vet inte varför vi skall ha båda våra tidigare rallyn för inbördes beundran?!
Dessutom hade det varit svårt att arbeta in ett rally som inte skulle krocka med ngt annat... och samtidigt få deltagare utifrån. Därför tyckte jag det var bra att GBG Prima fråga om hjälp förra året och det har vi arbetat vidare på.

Inget hindrar dock att arrangera ett dropprally....ngn... skall göra det bara.
Mitt intresse för att arrangera ett rally ligger på Rally Väst, det är bra reklam för KMK, men jag kör gärna ett dropprally också.

En Idé är ju att de som saknar Dropprallyt arrangerar ett nästa år?!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:41 (torsdag, 25 augusti 2011) 

Det stämmer att Dropprallyt brukade gå på våren.
Men dropprallyt har legat nere i rätt många år, det är bara dom sista åren som vi startade upp det igen, vi har ju haft Dropprallyt 3 gånger dom sista åren.
Men på våren så har ju vi ju nu Görans Vårrally, jag kommer inte ihåg hur många år han har arangerat det, men det är rätt länge.
Upplägget är inte riktigt samma som på Dropprallyt men det är roligt att åka på, sista gången hade han 2 olika längder så man kunde välja att åka långt eller kort. Men vi var bara 3 stycken som åkte den långa turen.
Alla andra åkte den korta.
Och resonemanget med inbördes beundran kan jag inte förstå alls.
Det är ju inte så att vi vill hålla oss för oss själva.
Vi har väl ofta haft med folk som inte varit medlemmar på rallyna, vi har väl resonerat så att är dom intresserade och vill åka med så kan dom ju bli medlemmar efteråt.
Och att vi inte går ut med en offentlig inbjudan är ju att då blir det ett mycket större arrangemang och att det inte är så lätt att få någon som vill hålla i detta + tillräckligt med funktionärer.
Sen kan det ta rätt lång tid att arbeta upp ett rally. utbudet på träffar och rally är stort så det är svårt att konkurera.
Jag tycker det är roligt att ordna rally om det blir många deltagare. Då känns det ju som att man gör något för klubben som medlemmarna gillar.
Tyvärr så har det ju inte varit så hemskt många deltagare på dropprallyna. Det var flest första gången sen minskade det.
Så vill våra medlemmar ha ett gameldags Dropprally så får man ju se till att det verkligen finns ett riktigt intresse först.
Själv har jag inte tid just nu att engagera mej, för jag får inte tiden till att räcka till ändå.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:02 (torsdag, 25 augusti 2011) 

OK, då klargör vi det hela. Inbördes beundran? Dumheter. Efter flera år av strulande inställda dropprallyn andra halvan av 90-talet, så beslöt jag att öppna ett vårrally år 2000.
Varför? Tyckte att det kunde vara ett rally för våra medlemmar, som det var kontinuitet i. Genom att ta hela ansvaret själv, så behövde jag inte tjata på andra. Det är så i KMK, att få folk att hjälpa till, är jättesvårt. Kolla gärna tidigare trådar när Dennis försökte skaffa hjälp. Det gick väl sisådär, då jag vet att deltagare bl.a. fick starta grillen. Eloge till de som ställde upp.
Vidare till dropprallyt, så erbjöd vi oss att göra frågor mm. innan vi sticker. Intresset fanns inte, så där ser man hur viktigt det är att vara med på touringmötena.
Några år på 90-talet drog Öien igång ett höstrally. Det var i november och mycket kort med avslutning på klubben. Det var tänkt som avslutning på säsongen innan vi ställde in mopparna. Mycket trevligt.
Flera av er som älskar rally var ju inte med i våras. Javisst, man får prioritera. Så därför mina vänner kan ni redan idag skriva in sista lördagen före midsommar år 2012 i era almanackor. Väl mött.
Göran :iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:25 (torsdag, 25 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Droppa dropprallyt tycker jag, det räcker gott med ett på våren och ett på hösten. Görans vårrally är bra iom att det finns olika längder på det och att det är ett fantastiskt prisbord. Rally Väst har ju potential att bli hur stort som helst om vi vill/orkar. Allt hänger på engagemanget hos medlemmarna och
att det minskar är ju inget unikt för våran klubb, allt föreningsliv minskar i
det moderna samhället och ungdomarna har inget intresse för våran mossiga
livsstil. Man kan ju som Dennis skrev umgås On-line istället. Allmänt känt är
ju att vi som åker hoj blir allt äldre och återväxten är väldigt liten och hur man skall vända på det vet jag inte, tror det blir svårt. Vi syns väl på någon parkbänk o matar duvor så småningom, för dom gyllene åren i föreningslivet
ligger tyvärr bakom oss.
Torgeir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:36 (fredag, 26 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Dumt - raderat. /B

Senast redigerad av Björn321 14:56 (tisdag, 6 september 2011), redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]