www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:21 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 10:29 (söndag, 1 juli 2012) 

Söndag Morgon, först nu har jag tid och ro och skriva anteckningarna från mötet.
Vi var ju rätt många som kom till mötet och det kan ju ha berott på att vi hade ett litet kalas före mötet.
Det var Thore Lind som fyllde 60 år den här dagen,GRATTIS, så vi hade lite uppvaktning för honom på klubben.
Jag missade att skriva upp alla som var med men det hade i såfall blivit en rätt lång lista.
Det här är ju bara anteckningar om vad vi tog upp, inte ett riktigt protokoll.
Kommande aktiviteter
Åmåls Blues festival 5-8 juli ingen MC-träff men vi är några som åker.
MotoGP i Assen 30 juni fast det var ju igår så det är lite sent att skriva om
Olika RR tävlingar både på Knutstorp o Anderstorp samtidigt 6-7 juli
Wings & Wheels Varberg 14/7
MC-träff Minnesluckan 5-8 juli Dennis åker dit
Kråkekortegen Trollhättan 21 juli.
Rally Väst MC-rally anordnat av Göteborgs Prima i samarbete mned KMK

Sen informerade Roger W om planeringen för Rally väst, dom behöver lite hjälp och det är Dennis som är KMK:s kontaktperson, så om ni vill hjälpa till så ring Dennis.

Styrelsen genom Dan hade en del att informera om.
Planer finns på att försöka köra en SM-tävling i Supermotard nästa år och i såfall på Stora Holm, Styrelsen kommer nog med mer om detta senare.
Styrelsen ska ha ett planeringsmöte 14 juli, så har ni några bra idéer om klubben så lämna dessa till styrelsen eller lägg dom i förslagslådan innan mötet.
KMK vill även uppmärksamma våra RR förare och föreslår att vi ska åka till Karlskoga / Gelleråsen 27-28 juli och heja på dom i SM-tävlingen där.
Planerna på ett nytt motorcentrum vid Säve är tydligen åter aktuellt, och några från KMK är tydligen med och håller koll vad som händer.
Altanen är inte riktigt klar, den och även ramper på framsidan behöver åtgärdas, Dan föreslår en Fixardag 11 juli, mer information finns på forumet.
Lena U kommer även att fixa någon form av after work på kvällen när vi ha vi har fixat färdigt klubben.

Det hade varit ett jäkla tjôt på mötet innan, det var svårt att få folk att inte prata i mun på varandra.
Men plötsligt blev det helt tyst, vi hade kommit fram till punkten föråkare Tisdagar och Torsdagar.
Konstigt att det är så svårt att få någon att köra först, många säger ju att jag måste få fler som kör före, och det är ju det jag håller på med, men det går rätt trögt.
Torsdag 28/6 var det ingen som kunde så den tog jag ju själv, (och det blev ju en trevlig tur till Veteranbil/MC träff på Gräfsnäs)
Tisdag 3/7 kör Niklas (Ove A) före och
Tors 5/ tar Mats Ö
Sen har vi 11 st tisdagar o torsdagar fram till nästa möte som är lediga
Tisdagarna löser dom som kör själva, Niklas (Ove) kan inte alltid, men dom löser detta.
Torsdagarna är ju inte tillsatta , men Janne A som tyvärr inte kunde vara med på mötet, har sagt att han kan ta några torsdagar framöver,
så dom torsdagar som är lediga är.
tors 12/7
tors 19/7
tors 26/7
tors 2/8
tors 9/8
Mötet ville att jag skulle poängtera att vi kör tisdagar och torsdagar hela sommare, utom om det regnar då ställer vi in.

På övrigar frågor tog Mats upp att det dåliga deltagndet på touringarna berodde på brist på föråkare, (men än så länge har vi ju haft föråkare varje gång)
Göran medelar om att om vi vill köra något rally så finns både frågor och färdvägarna klara, och han kan tänka sej att hjälpa till.
Lena hade förslget om Afterwork på altanen, och detta blir ju på Fixardagen.
Nytt Touringmöte blir inte förrän 15/8
Hoppas jag nu inte glömt något, men i så fall får ni hjälpa mej och skriva in det här på forumet.
Svante

Senast redigerad av Svante75 20:48 (söndag, 19 augusti 2012), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:01 (måndag, 2 juli 2012) 

Jag kommer torsd. 5/7, tisd 10/7, torsd 19/7. Föråkare eller inte spelar ingen roll.
Sen är det semester... :iconbiggrin:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]