www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 16:22 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring 30 augusti
InläggPostat: 7:24 (torsdag, 16 augusti 2012) 

Den här kvällen så är det jag som åtagit mej att köra före.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:01 (måndag, 27 augusti 2012) 

Det är inte många som skriver något här på forumet, så jag får väl hitta på nått då.
Det är altså jag som kör före den här torsdagen och det är ju sista Torsdagsturen i sommar, sen är det ju höst.
Jag får nog förtydliga medelandet som gått ut via mail, det är Torsdagsturena som fortsätter hela september ut. Tisdagarna körs väl om det kommer någon till klubben som vill köra.
Ska försöka hitta lite goa vägar, lite svårt att hitta nya vägar som är åkbara för alla, det hade varit mycket lättare om jag hade vågat dra med er ut på grusvägar, då finns det helt plötsligt väldigt mycket att välja på.
Jag har inte valt något mål än heller. Är det någon som har något förslag?
Nu får vi hoppas det blir hyfsat väder också.
Dagen efter på fredagen så är det ju tänkt att vi ska gå på Liseberg, men det är nästan ingen som verkar vilja gå med.
Får se hur det det går.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:01 (tisdag, 28 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Kör lite grus så kan vi skilja männen från småpojkarna. Eller kvinnor från småtjejer om det skulle bli aktuellt.javascript:emoticon(':geek:')

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:18 (torsdag, 30 augusti 2012) 

Det blev ingen grusåkning, och det var bara vi gamla gubbar som körde den här kvällen.
Det hade ju regnat en del under dagen, men när det var dags att åka var det blå himmel med en massa vita moltussar, och vägarna hade hunnit torka upp på dom flesta ställena.
Jag hade kollat efter något lämpligt fikaställen, men så här års så stänger dom flesta fiken redan kl 17 eller senast 18:00.
Det är klart man kan ringa och be en del ställen ha öppet lite extra länge när vi ska komma, men då får vi vara lite fler som åker.
annars om man kommer bara 4 personer så får man ju skämmas
Nå slusscaféet i Trollhättan hade öppet till 20:00 den här veckan så vi åkte dit: Nästa vecka stänger dom tidigare och veckan därefter stänger dom för säsongen.
I fortsättningen får det bli fika närmare stan så man inte behöver åka för mycket i mörker.
Vi tog krokvägarna från Trollhättan till Upphärad och vidare förbi Pressebo, men sen var det mörkt så vi körde mot Lödöse och tog 45:an hem.
Jag hade ibland svårt att se vart vägen tog vägen i mörkret och när dimman började lägga sej tyckte jag det var lite besvärligt.
Men både jag och dom andra kom tillbaka till stan helskinnade.
Vi som åkte var
Svante Föråkare
Janne
Mats Ö
Roger W
och sträckan blev 157 km

Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:25 (lördag, 1 september 2012) 
Användarvisningsbild

Det var som Svante ovan nämt, några uppspelta, klarögda ynglingar som gav sig iväg på upptäcktstråt denna vackra sommarkväll. Vägarna kändes som de aldrig tidigare bevistats. Dimmigt var det och jag tyckte Svante försvann därframme ibland. Kanske att när du Svante , såg dåligt, hamnade på någon grusslinga, som det annonserats om, för att dyka upp igen framför oss andra på asfalten!? :smilebox: En fin tur av lagomt slag denna kväll. :hello2:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]