|
Jag blev lite försenad till klubben , för hojen hade stått still lite för länge så den var lite svår att få igång, Batteriet börjar bli gammalt och skröppligt, men efter en stund med dubbla laddare på så gick den igång. Me jag lyckades i all fall komma till klubben med en kvarts marginal. Och det var några stycken som väntade på klubben, fast inte på mej utan på Dennis som tydligen skulle köra före. Nå det kom ingen Dennis så det blev jag som fick ta på mej detta, i alla fall ett litet tag. Någon kom med förslag på att åka till Veteranträff i Gräfsnäs och det var alla med på. Tog lite småvägar upp förbi Lerum Gråbo och sen upp mot Anten, det blev lite strul någonstans på vägen så vi var ett par som fick vända och efter ett tag så mötte vi dom andra, jag blev aldrig riktigt klok på hur dom hade gjort. Men i alla fall så tog en kille på en BMW scoter ledningen, han tyckte nog att det gick alldeles för sakta för han gjorde sitt bästa för att försöka höja tempot, men det gick inte så bra för jag höll emot. Till slut så kom vi fram till Gräfsnäs och det var massor av gamla bilar och Motorcyklar. Speciellt var det en gammal Indian som jag gillade. Och det var en ung tjej som körde den. Indianen tillhörde tydligen hennes morfar. Det var lång kö till restaurangen, men vi lyckades med att få både bord och mat (räkmackor) Efteråt så gick vi runt och kollade, Roligt att se när tjejen körde iväg med Indianen. Sen delade vi på oss han med scotern åkte hem till sej var det nu var någonstans och vi andra tog raka vägen hemåt och det var väl bra för det var i alla fall helt mörkt när jag kom hem. Nå det var fint MC-väder varmt och uppehåll så det blev en fin liten tur. Och vi som åkte var. Svante G Föråkare (Större delen av vägen) Pia K Passagerare Yvonne K Dick Hallgren på BMW Scoter Roger W och Jan A Och sträckan från klubben och tillbaka igen blev 135 km Svante
|