|
Jaha jag ska väl skriva nått jag med då. Det var ju tur att det gick bra med punkteringen.Men jag får väl berätta för alla andra hur det gått ikväll.. Vi var 8 st som åkte från klubben exact kl 18:00 (sattelit tid ) vi till och med stog och väntade en bra stund bara för att inte åka för tidigt. Jag visste ju att Per skulle försöka åka ikapp oss, och mellan Olofstorp och Lerum så mötte vi honom. Sen när vi kom in i Lerum så var han redan borta igen, Då hade han fått punktering i dom skarpa böjarna aldeles vid infarten mot Lerum. Vi andra vände ju och försökte hjälpa till och fylla i lite gas i däcket men däcket blev platt med en gång så han kom inte så långt, Vi väntade tills vi visste att han skulle få hjälp att komma hem, sen åkte vi andra vidare mot skåne. Det blev en del kringelikrokar förbi Eskilsby men eftersom vi då var rätt sena så hade det börjat mörkna, så jag kortade ner turen lite grann . Vi som åkte var. Svante G Föråkare, Benny, Niklas, Janne Z, Dennis J, Anders F, Ingvar och Staffan L Och sträckan fick jag till ca 90 km, inte så långt kanske men fullt tillräckligt för en kvällstur vid den här tiden på året.
|