www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:17 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Olaglig vårtur!
InläggPostat: 17:17 (söndag, 3 april 2005) 
Användarvisningsbild

Hej!

Det blev längre än jag hade tänkt mig på min vårtur idag men det är kanske inte så konstigt när vädret glänser som det gör. Började med en tur till macken för att kolla trycket i däcken. Forsatte sedan till Yamaha Center för att titta om man hade missat något men det hade man inte gjort, så det blev en tur till Hjuviks färjeläger för att insupa havets fägring.

Rullade sedan mot Torslanda ledsagad av en Polispiket men han tog av mot stan så jag rullade mot Säve. Svängde sedan höger i rondellen innan den stora båthamnen som jag har glömt namnet på.

Fortsatte sedan mot biltvätten vid Biltema för att ge hojen en välbehövlig vår tvätt men där var det så fullt med bilar å jag beslöt mig för en lite längre tur. Den gick mot Mölnlycke och Landvettersjön och det var himla gott. :D :D

Eskilsby och sjöarna mot Hindås och så tillbaka via Landvettersjön. :D
Nu fanns det plats för mig i ett bås och hojen fick sig en duvning med vatten och skum.

Efter allt diskande av hojen så stod den där tillslut och krävde en lite längre tur så det fick det bli. Den gick via Mölnlycke och Landvettersjön igen. :razz:

Vidare mot Hindås, Bollebygd, Hyssna, Sätila och slutligen Landvettersjön igen :D :D :D . Det blev 28 mil i all enkelhet och imorgon kl. 14.40 skall jag besiktiga den på Tagenestationen.

Det som är lite tokigt är att det jag körde idag var lite olagligt för det är faktiskt körförbud på hojen f.o.m 050401 tills imorgon när den skall besiktigas. Mars är nämligen sista månaden för min hoj ser ni. :shock:

Ja ja lite farligt får man väl leva. :cool: :cool:

Ni får alla ha det så bra och tack Pia för den trevliga Bowling.
La Vacca var ju helbra. :) :)

Mvh Poffe

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]