www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:58 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring 16/6 05
InläggPostat: 23:32 (torsdag, 16 juni 2005) 

Det verkar ju inte vara någon idé att skriva något.
Så därför blir det bara det viktigaste.
Närvarande.
Svante G föråkare
Yvonne K
Dennis J
Christer F
Janne A med passagerare, Jag behöver hjälp med namnet!
Stefan B
Krister J
Sven K
Håkan N
Glömde skriva upp namnen när vi åkte så jag hoppas att jag inte glömt någon.
Sträckan blev 229 km
Svante

Senast redigerad av Svante75 23:53 (fredag, 17 juni 2005), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Trevlig tur
InläggPostat: 7:31 (fredag, 17 juni 2005) 
Användarvisningsbild

VArför du inte vill skriva något Svante har jag ingen aning om.
Men jag tycker att turen var trevlig.
Många slingriga vägar

Tack Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:39 (fredag, 17 juni 2005) 

Jo, snälla Svante, skriv något !!!! Jag behöver veta var vi var någonstans.
/Yvonne

Inläggsrubrik: OK då
InläggPostat: 8:49 (fredag, 17 juni 2005) 

OK då
Förut när jag skrivit något så har jag bara fått en massa konstiga och dumma komentarer (eller inga alls) som inte alls har med saken att göra och då tycker jag inte att det är roligt att skriva nått.

För Yvonne och andra som eventuellt vill veta vart vi åkte.

Vi kom iväg i nästan rätt tid, bara ett par minuter över 18.00. Jag ändrade mina planer lite eftersom det var lite trångt i tunneln, men när vi körde på motorvägen norrut, så såg jag att det hade släppt i södergående riktning, men då var det ju försent. Det blev över Angeredsbron och Gråbovägen, sedan över till Partille, Jonsered, Landvetter, Mölnlycke, Hällesåker och vidare till Fjärås Bräcka där vi tog första bensträckaren, där fick jag veta av Håkan att fikastället i Kinna som jag hade tänkt som mål hade ändrat öppettiderna, så jag fick börja fundera på något annat ställe och ev nya vägar.
Stefan föreslog gula måsen i Kinna, och det var ju bra för då kunde jag fortsätta på dom vägar jag hade tänkt från början.
Jag kommer inte ihåg alla namnen på ställena vi åkte igenom, men vi kom i alla fall fram i Björketorp, jag hade letat fram vägar på kartan som jag själv aldrig har åkt förut, vi fortsatte till Hyltenäs kulle där vi åkte upp och tog en andra bensträckare. Där fick jag veta att Sven hade åkt vidare, han hade ju lite bensin kvar, jag hade tänkt stanna till i Torestorp där det finns en mack, men jag hoppas han klarade sej utan soppatorsk.
Efter Hyltenäs så blev det mer krokvägar mot Skene och Kinna, där vi till slut hittade måsen, dom flesta verkade ju rätt hungriga så det var ju ett bra ställe, det var bara Dennis som hade lite problem, jag hann äta upp alla mina hamburgare innan han fick sin burgare, så han blev väl lite förgrymmad på personalen.
Vi satt ute och åt och det var perfect väder och varmt.
Sedan blev det stora vägen hemmåt för det började skymma, jag hade tänkt en annan väg hem, men den får vi ta en annan gång,
Jag trivs när man åker i skymningen , landskpet blir lite annorlunda och det kommer fram så många nya dofter, enda nackdelen är att det är en massa djur ute och rör sej då, även ute på vägarna.
Hoppas att ni som läser det här gillar min lilla reseberättelse.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:43 (fredag, 17 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Svante!
Du måste ju fatta att inte alla har samma humor/åsikter som du har. Jag har visserligen aldrig kommenterat dina ToT rapporter men jag läser dom. Om ex. XX tycker att det är roligt att komma med en liten kommentar, så kan det ju vara så att jag flabbar så jag håller på att dö när jag läser detta, samtidigt som någon annan tycker "jaha, jasså??".

Så Svante, fortsätt att skriva....

Keep on trucking :kermit:

Inläggsrubrik: Re: Torsdagstouring 16/6 05
InläggPostat: 14:19 (fredag, 17 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Svante G föråkare
Yvonne K
Dennis J
Christer F
Janne A med passagerare, Jag behöver hjälp med namnet!
Stefan B
Krister J
Sven K

Jag då.... :cry: :cry: :D

För övrigt en mycket trevlig tur. Vägarna runt Torestorp är verkligen underbara. Både vägen i sig, och naturen runt omkring.

PS. Ifall det var någon som missade det, så var jag med hela vägen denna gången. :D :D DS.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:09 (fredag, 17 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Brukar dom tappa bort dig Håkan :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:09 (fredag, 17 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Brukar dom tappa bort dig Håkan :?

Njää, men jag "tappade" liksom bort mig själv förra torsdagen. Jag avbröt turen för att Niklas behövde lite bilder som det var bråttom med. :-)

Inläggsrubrik: Re: Torsdagstouring 16/6 05
InläggPostat: 23:52 (fredag, 17 juni 2005) 

Håkan Nilsson skrev:
Jag då.... :cry: :cry: :D
PS. Ifall det var någon som missade det, så var jag med hela vägen denna gången. :D :D DS.

Ursäkta mej Håkan, jag var nog lite trött när jag satt och funderade på vem som var med.
Bästa sättet är ju att skriva upp alla som åker när man har nått målet, jag har blivit lite glömsk, så jag behöver ha det uppskrivet.
Hälsningar Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1:26 (lördag, 18 juni 2005) 
Användarvisningsbild

En reseskildring/berättelse behöver inte alltid följas upp av läsarna med en kommentar. Och en av fördelarna med forum är ju att man kan se hur många gånger en tråd har lästs/öppnats, vilket skulle kunna användas som "måsstock" på hur många som har läst alt./och hur populär tråden är!

Sedan är det naturligtvis roligt att få positiv kritik!

Mvh!
// Niklas
P.S Nyss hemkommen från Östersund!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:39 (lördag, 18 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Nyss hemkommen från Östersund!

Finns det kvar??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:33 (lördag, 18 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Niklas skrev:
Nyss hemkommen från Östersund!

Finns det kvar??

Antar att du menar ÖAG!?

Och då är svaret:
- Inte längre!

Det lades ner igår och orsaken till att just ÖAG valdes fanns det ingen som kunde svara på. Inte ens Armeinspektören, som av någon borde veta, hade den blekaste aning om varför våra kära politiker kunde välja att lägga ner ÖAG där man under de senaste 5 åren plöjt ner närmare 785 mil. kr. på anläggningar för att möra kommande krav. Investeringar som man på sin höjd kan få 100 mil. kr för nu.

Alla andra utbildningsplatser som nu mera finns kvar kräver enorma investeringar för att kunna användas till det som ÖAG redan är klart till.

En annan effket, som man inte räknade med, var att drygt 60% av kunskapen hoppar av till civila marknaden. Och genomsnittsåldern på dessa 60% är avsevärt lägre än den del som väljer att vara kvar inom försvarsmakten. Och som vi alla vet är kunskap dyrköpt. Och på sikt innebär det förlorad sådan.

Enda logiska motivet som man från militärt håll kan finna är rent politiskt beslut enär det är valår nästa år och man har valt att behålla utbildningsplatser, med avsevärt mycket sämre resurser för mekaniserade förband, som ligger i regioner med fler väljare! :x

Enda platsen som har likartade förutsättningar är Skövde, som visserligen är kvar!

Nåväl, vi väljer våra politiker och har en demokrati så det är "bara" att "gilla läget" och försöka göra det bästa av det!

Det dröjer dock inte länge tills vi har gjort ännu fler neddragningar och till slut står med två gigantiska utbildningsplatser som kommer att ha oerhört svårt att kunna klara de krav som ställs! Fast varför måste jag bry mig om det!?

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:20 (söndag, 19 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Håller med dig till 100% Var på Amf4 nedläggningscermoni under lördagen. Dom festade upp sina pengar på kvällen, rolig fest :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]