Som Svante skrev, så var jag touringledare på första touringen efter semestern. Jag funderade lite över hur många som egentligen skulle komma med tanke på det mulna vädret och det faktum att många fortfarande har semester. Eftersom jag passerade Café Dansered i Härryda på väg mot Göteborg före touringen, så bestämde jag mig för att det var ett lämpligt mål för kvällens övningar och stannade till och pratade med personalen. "Hur många blir ni då ?" var ju den givna frågan. Tja en handfull eller nåt. "Säg ett halvdussin ungefär", gissade jag.
Jag var i Kallebäck i mycket god tid (!!) och la mig i gräset och slappade en stund i väntan på fler intresserade. När jag nästan somnat

så kommer Roffe och

. Efterhand så dyker några till upp och vi blir ett halvdussin jämt!
Vi som deltog:
Jag
Roffe
Gert (RF900)
Jonas o Mia
Svante
Med tanke på vädret så var väl inte inspirationen att åka långt iväg på topp, så det blev en tur på grannskapets roligaste vägar. Från Kallebäck till Eskilsby och vidare mot Inseros och längs sjökanten till Hällingsjö. Här gjorde vi helt om och vände tillbaka ner mot Kungsbacka förbi Ubbhults kapell. Undrar vad busschauffören egentligen tänkte om :tongue9: oss när vi brakade förbi i hög fart för att några kilometer senare stå lugnt tjötande vid vägkanten med hojarna parkerade och hjälmarna avtagna!

Vi

när han körde förbi. Tyvärr mötte vi också flera bilar som inte kunde hålla sig på rätt sida vägen.
Efter pausen så svängde vi av mot Ålgårda och körde förbi en bil där föraren sitter och pratar i mobilen medan han kör. När vi kör förbi så gör han ett tappert försök att köra ikapp med oss, fortfarande med mobilen i ena näven. Undrar egentligen vad flickan som satt jämte honom tyckte om det. Kanske

? Efter det så tog av upp mot Sätila på norrsidan om Lygnern. Efter Sätila så blev det en sväng förbi Habäck och Rävlanda innan vi svängde tillbaka mot Hällingsjö och vidare till fiket. Habäcksvägen är _lite_ ojämn :blob4:, liksom Eskilsbyvägen.
På fiket satt vi länge och tjötade eftersom det trots allt var rätt lagom temperatur och inget regn kommit. Jag måste säga att jag gillar fiket ifråga. Mycket tillmötesgående personal och klart vettiga priser.
Turen blev ca 13,4 mil.
Tack för idag.
/Håkan