www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:33 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 21:49 (söndag, 21 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Tjabba

I fredags kl 17:00 drog jag fraan Thun via Bern, Worb, Luzern Baar, Sargans till Balzar i Lichtenstein för att möta Anna och AAke.

Anna och AAke har aakt runt i alperna underveckan som jag har kört stillastaande bandvagn och snurrat runt i torn och utfört de mest konstiga tester.

Vi hade bestämt att aaka runt lite innan de drog vidare hemmaat och jag tillbaka till Thun för mera tester.

Efter överfallsväder i Bern, en MC olycka, en bilkolycka (Jag var inte inblandnan in naagon) och diverse köer kommer jag i efter mörkrets inbrott till Bakllzar Där Anna och AAke väntade. 20 km innan Sargans regnar det ordentligt och till sammans med mörker saa är det inget kul. De hade försökt att hitta ett respektabelt i Lichtenstein men gatt bet paa detta. Vi bestämmer oss för att prova lyckan norrut i österike. Vi hamnar till slut i Feldkirch Dyrt även där. Vid pass 22 tiden har vi funnit natt härbärge och bytt om för middag. Tre grissnitslar och vin senare intas horisontal läge för en natts vila och nya äventyr.

Lördag:
Efter frukost och briefing av vädersituation bestämmer vi oss för att aaka nordväster över för att vi tror att det blir minst nederbörd aat det haallet. Hur som helst saa är det regnställ paa "von die erste start". efter naagon mil blir dock bättre och haaler sig ända till vi komme in i "Vaterland" vid Konstanz. Vi hittar en juste Hof där god mat intas, när vi kommer ut saa har regnet upphört. Vi drar vidare upp mot Donaus begynelspunkt.
Donau är faktiskt smalare än Viskan i Boraas här. Dagen slutar i Müllheim a. d. Donau. Vi hittar ett hyffsat boende dock inget MC garage som är vanligt i dessa trakter varhelst man stannar och övernattar.
Müllheim var en liten mysig by och kan varmt rekomenderas saavida man inte vill sova ut paa söndag morgn. Acht uhr sonttag morgen startar hela regionens kyrkklockor med olika klang.

Söndag:
Hojjarna lastade i regn med regställ paa. Dagen rutt detaljbestämdes.
Slutpunkt för Anna och AAKe var ju Lörrach och för mig Thun.
Trots regnets ihärdiga strilande valdes smaa vägar Klart var att väg 500 skulle aakas efter tips fraan en aaklagare som Anna och AAke träffade tidigare veckan. AAke fick var navigatör baade lördag ocjh sönda efetr som jag har ett fullständigt ogenomskinligt regnskydd till min tankväska.
När vi sent om sider kommer fram till väg 500 saa är den avstängd för cyckeltävling "Suck". En liten bit norrut kunde vi aaka paa den i varje fall.
Mera trevliga smaa vägar ner genom Schwartswald till Lörach där lämnar jag Anna och AAke för egna äventyr (Tack för en trevlig tur Anna och AAke) och försöker navigera mig in i Schweiz och till motorvägen via Rheinfeld utan att passera Basel, Misslyckas kapital och hamnar i Basel och hela uppgiften tog en timme (Jo jag skall köpa en GPS och montera pü hojjen naagon gaang).
Väl ute paa Schweitsika motorvägen vard det dags för tankning.
Drog sedan iväg i rask tempo eftersom det var tor men framför mig saag det blött ut. Efter stund aaker jag för bi naat som blixtrar märkligt skarp, Kan det ha varit en fart kamera tro ? Mycket riktigt efter ett tag kör jag för bi ytterligare en fast nu har det regnat och blast kraftig sidvind en stund sa tempot är lägre. Tids nog lär man faa reda paa om plaaten är fotad, Hur som haver saa är det nog en snygg bild i ett maatligt helt regnställ. 20 km före Bern öppnar sig himlen och det fullkomligt vräker ner och fortsätter paa det sättet. Thun anländes kring sextiden paa kvällen. AAkes bakdäck har sett bättre dagar han faar nog byta det i Hamburg imorgon saa paa sätt och vis var det tur att det var blött lördag och söndag annars hade det tagit slut idag.

Kanske är det bättre väder nästa helg hur som haver skall ett nytt regnställ införskaffas.

Nästan torr Klas Nu :x

Inläggsrubrik: Kort till Touringligan
InläggPostat: 22:11 (söndag, 21 augusti 2005) 

Hej
tråkigt att du har så dåligt väder, men man får väl tänka att det bara kan bli bättre.
Du glömmer väl inte att skicka Touringkort till klubben.
Anders leder som vanligt touringligan och jag ligger 2:a igen, men du ligger inte långt efter så om du bara skickar lite kort nu så går du nog upp i ledning.
Hälsenor
Svante

Inläggsrubrik: Re: Kort till Touringligan
InläggPostat: 22:23 (söndag, 21 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Hej
tråkigt att du har så dåligt väder, men man får väl tänka att det bara kan bli bättre.
Du glömmer väl inte att skicka Touringkort till klubben.
Anders leder som vanligt touringligan och jag ligger 2:a igen, men du ligger inte långt efter så om du bara skickar lite kort nu så går du nog upp i ledning.
Hälsenor
Svante

Det har skickats ett fraan Grill Hof i Italien fraan Anna, AAke och Mig.
Jag har skickat ett fraan Thun. Men inget i Helgen och nu är jag tillbaka i Thun efter 90 mil i Helgen. Men de räknas väl inte heller som det i fraan Nya Zeeland där jag och Monika körde 600 mil (Skryt), eller skall jag frankera bensin kvittona ( :lol: )

/Klas

Inläggsrubrik: Re: Kort till Touringligan
InläggPostat: 8:49 (måndag, 22 augusti 2005) 

Klas600 skrev:
Det har skickats ett fraan Grill Hof i Italien fraan Anna, AAke och Mig.
Jag har skickat ett fraan Thun. Men inget i Helgen och nu är jag tillbaka i Thun efter 90 mil i Helgen. Men de räknas väl inte heller som det i fraan Nya Zeeland där jag och Monika körde 600 mil (Skryt), eller skall jag frankera bensin kvittona ( :lol: )

/Klas

Jag räknar bara sträckorna (fågelvägen) mellan punkterna där korten är skickade ifrån, inte hur ni kör i verkligheten.
Men du kan skicka hur många som helst, t.ex om du vill köra i zigzag genom Europa, och du kan skicka vad du vill bara det kommer fram.
Hälsenor Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:37 (onsdag, 24 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Hej Klas!

Det låter inget vidare på nyheterna som kablas ut via radion just nu.
Igår pratade dom om 100+160 mm regn och det är fruktansvärt mycket.

Hoppas att allt är väl med dig och att du inte är ute och kör, för det verkar inte vara säkert ute på vägarna. Interlaken har tydligen haft det svårt och flödet i vissa vattendrag är ca 1000 m3/s.

Även Bern Har det svårt med vätan från ovan.
Har du inte funderat på en torrdräkt och simfötter? :kermit:

Du får ha det så bra och simma lugnt.

Mvh Roffe

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:51 (onsdag, 24 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Rolf68 skrev:
Hej Klas!

Det låter inget vidare på nyheterna som kablas ut via radion just nu.
Igår pratade dom om 100+160 mm regn och det är fruktansvärt mycket.

Hoppas att allt är väl med dig och att du inte är ute och kör, för det verkar inte vara säkert ute på vägarna. Interlaken har tydligen haft det svårt och flödet i vissa vattendrag är ca 1000 m3/s.

Även Bern Har det svårt med vätan från ovan.
Har du inte funderat på en torrdräkt och simfötter? :kermit:

Du får ha det så bra och simma lugnt.

Mvh Roffe

Jag är ungefär mittemmelan i Thun.
Just nu saa gaar länspumparna för fullt i hotellet.
Hotellgaraget är stängt.

Har tagit lite bilder saa ni kan se senare.

/Klas fortfarande torr om fötterna.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]